W ramach naszej witryny stosujemy pliki cookies w celu świadczenia Państwu usług na najwyższym poziomie, w tym w sposób dostosowany do indywidualnych potrzeb. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Państwa urządzeniu końcowym. Możecie Państwo dokonać w każdym czasie zmiany ustawień dotyczących cookies.

Kontakt

Urząd Miasta Ostrołęki

pl. gen. Józefa Bema 1
07-400 Ostrołęka

tel.: (+48) 29 764 68 11
fax: (+48) 29 765 43 20

email: um@um.ostroleka.pl

 

adres skrytki ePUAP: /umostroleka/skrytka
Elektroniczna skrzynka podawcza ePUAP

 

NIP Miasta Ostrołęki: 7582142002

 

REGON Miasta Ostrołęki: 550668410
Identyfikator gminy TERYT: 1461011

Komunikat dot. rozstrzygnięcia nadzorczego Wojewody Mazowieckiego

Wojewoda unieważnił konkurs na stanowisko dyrektora SP nr 10

Wojewoda Mazowiecki w wydanym rozstrzygnięciu nadzorczym z dn. 9.11. 2017 r. stwierdził nieważność przeprowadzonego konkursu i powołania na stanowisko dyrektora Szkoły Podstawowej nr 10 w Ostrołęce pana Krzysztofa Florczaka.

Stało się tak po skardze jednego z kandydatów na dyrektora szkoły SP nr 10, którego komisja konkursowa nie dopuściła do udziału w postępowaniu. Wojewoda po analizie prawnej nie zgodził się z taką decyzją i uznał, że konkurs został przeprowadzony wadliwie.

W zaistniałej sytuacji postępowanie konkursowe zostanie powtórzone.

Do czasu jego rozstrzygnięcia, pełnienie obowiązków dyrektora szkoły Prezydent Miasta powierzył dotychczasowej wicedyrektor placówki pani Jolancie Mrozek.

26 czerwca 2017 r. Prezydent Miasta Ostrołęki ogłosił konkurs na stanowisko dyrektora Szkoły Podstawowej nr 10 im. Jana Pawła II w Ostrołęce. Do konkursu mogły przystąpić osoby, które udokumentowały spełnienie określonych w § 1, § 2, § 5 oraz w § 10 rozporządzenia Ministra Edukacji Narodowej w sprawie wymagań, jakim powinna odpowiadać osoba zajmująca stanowisko dyrektora oraz inne stanowisko kierownicze w poszczególnych typach publicznych szkół i rodzajach publicznych placówek (Dz. U. Nr 184 poz. 1436 z późn. zm) wymagań, dostarczyły komplet dokumentów i dotrzymały ogłoszonego terminu.

Do konkursu przystąpiło czworo kandydatów. Komisja, w skład której weszli przedstawiciele: kuratorium oświaty, związków zawodowych, rady pedagogicznej, rodziców oraz organu prowadzącego, rozpatrywała złożone oferty 4 sierpnia 2017 roku. Po analizie przedstawionych dokumentów, komisja w drodze głosowania zdecydowała o niedopuszczeniu do konkursu jednego z kandydatów. Zdaniem komisji wśród złożonych przez tego kandydata dokumentów brakowało pełnego poświadczenia o kwalifikacjach pedagogicznych.

Wojewoda Mazowiecki, po skardze na takie rozstrzygnięcie i po zapoznaniu się z dokumentacją konkursową, uznał iż nie było podstaw do podjęcia przez komisję uchwały o odmowie dopuszczenia M.G. do postępowania konkursowego, wskazując, że akt nadania nauczyciela dyplomowanego przesądza o spełnieniu wymogów przygotowania pedagogicznego.

W konsekwencji unieważnione zostały także zarządzenia zatwierdzające wybór dokonany przez komisję i wynik konkursu.

Urząd Miasta otrzymał decyzję wojewody 13 listopada 2017 r.

Powiadom znajomego

Powiadom znajomego

* Pole wymagane