Urząd Miasta Ostrołęki


pl. gen. Józefa Bema 1
07-400 Ostrołęka


tel.: (+48) 29 764 68 11
fax: (+48) 29 765 43 20


email: um@um.ostroleka.pl


NIP Miasta Ostrołęki: 7582142002
REGON Miasta Ostrołęki: 550668410
Identyfikator gminy TERYT: 1461011

Wydział Architektury i Budownictwa

XML A pomniejsz czcionkę A standardowy rozmiar A powiększ czcionkę

Treść

Kontakt:

Monika Jaworowska, p.o. Dyrektora Wydziału

  • Telefon: +48 (29) 764 68 11

Kompetencje:

Do właściwości Wydziału Architektury i Budownictwa należy prowadzenie spraw związanych z kształtowaniem polityki przestrzennej miasta i planowania przestrzennego oraz prowadzenie spraw wynikających z ustaw: o planowaniu i zagospodarowaniu przestrzennym prawo budowlane, prawo ochrony środowiska, ustawy o własności lokali i innych ustaw,  a w szczególności:

  1. opracowywanie studium uwarunkowań i kierunków zagospodarowania przestrzennego miasta i jego zmian, z uwzględnieniem celów i kierunków polityki przestrzennej państwa,
  2. sporządzanie projektów miejscowych planów zagospodarowania przestrzennego i ich zmian,
  3. nadzór nad opracowaniami planistycznymi realizowanymi przez podmioty zewnętrzne,
  4. udostępnianie miejscowego planu zagospodarowania przestrzennego oraz studium uwarunkowań i kierunków zagospodarowania przestrzennego do publicznego wglądu,
  5. prowadzenie aktualizowanego rejestru miejscowych planów zagospodarowania przestrzennego,
  6. przekazywanie organom wymienionym w przepisach prawa kopii uchwalonych miejscowych planów zagospodarowania przestrzennego oraz studium uwarunkowań  i kierunków zagospodarowania przestrzennego miasta,
  7. prowadzenie analizy wniosków w sprawie sporządzenia lub zmiany planu zagospodarowania przestrzennego miasta,
  8. dokonywanie ocen zmian w zagospodarowaniu przestrzennym miasta oraz przedstawianie ich radzie miasta,
  9. wydawanie opinii urbanistycznych o przeznaczeniu terenów w miejscowym planie zagospodarowania przestrzennego miasta,
  10. opracowywanie koncepcji urbanistycznych dla terenów będących własnością miasta,
  11. opiniowanie koncepcji urbanistycznych,
  12. opiniowanie wstępnych projektów podziału nieruchomości,
  13. wydawanie wypisów i wyrysów ze studium uwarunkowań i miejscowych planów zagospodarowania przestrzennego miasta,
  14. wydawanie zaświadczeń o przeznaczeniu nieruchomości w miejscowym planie zagospodarowania przestrzennego miasta lub studium uwarunkowań i kierunków zagospodarowania przestrzennego miasta,
  15. wydawanie zaświadczeń o zgodności zamierzonego sposobu użytkowania obiektu budowlanego z ustaleniami obowiązującego planu zagospodarowania przestrzennego,
  16. współpraca z Miejską Komisją Urbanistyczno – Architektoniczną,
  17. współdziałanie z innymi samorządami gminnymi oraz jednostkami administracji rządowej w zakresie działania wydziału,
  18. występowanie o opinię i uzgadnianie z właściwymi instytucjami i organami miejscowego planu zagospodarowania przestrzennego oraz studium uwarunkowań  i kierunków zagospodarowania przestrzennego,
  19. przekazywanie informacji w zakresie realizacji wskaźników ilościowych  i jakościowych dotyczących oddziaływania projektów współfinansowanych ze środków Unii Europejskiej,
  20. prowadzenie procedur wynikających z ustawy o udostępnianiu informacji o środowisku  i jego ochronie, udziale społeczeństwa w ochronie środowiska oraz o ocenach oddziaływania na środowisko w zakresie miejscowych planów zagospodarowania przestrzennego i studium uwarunkowań i kierunków zagospodarowania przestrzennego,
  21. przygotowywanie projektów decyzji o pozwoleniu na budowę,
  22. przygotowywanie projektów decyzji o zezwoleniu na realizację inwestycji drogowej,
  23. przygotowywanie projektów decyzji na rozbiórkę obiektów budowlanych,
  24. przygotowywanie projektów decyzji o zatwierdzeniu projektu budowlanego,
  25. przyjmowanie zgłoszeń na zmianę sposobu użytkowania obiektów budowlanych,
  26. przekazywanie organom nadzoru budowlanego kopii ostatecznych decyzji  o pozwoleniu na budowę łącznie z projektem budowlanym,
  27. uczestniczenie na wezwanie organów nadzoru budowlanego w czynnościach inspekcyjnych i kontrolnych,
  28. współpraca z Powiatowym Inspektorem Nadzoru Budowlanego,
  29. przygotowywanie projektów decyzji o ustaleniu warunków zabudowy,
  30. przygotowywanie projektów decyzji o ustaleniu lokalizacji inwestycji celu publicznego,
  31. stwierdzanie wygaśnięcia decyzji o ustaleniu lokalizacji inwestycji celu publicznego, decyzji o ustaleniu warunków zabudowy w przypadkach jeżeli:
    1. inny wnioskodawca uzyskał pozwolenie na budowę,
    2. dla tego terenu uchwalono miejscowy plan zagospodarowania przestrzennego, którego ustalenia są inne niż w wydanej decyzji,
  32. przygotowywanie projektów decyzji o środowiskowych uwarunkowaniach zgody dla planowanych przedsięwzięć:
    1. mogących zawsze znacząco oddziaływać na środowisko, dla których sporządzenie raportu o oddziaływaniu na środowisko jest obligatoryjne,
    2. mogących potencjalnie znacząco oddziaływać na środowisko, dla których sporządzenie raportu o oddziaływaniu na środowisko może być wymagane,
  33. przyjmowanie zgłoszeń na budowy i roboty budowlane nie wymagające pozwolenia na budowę,
  34. przyjmowanie zgłoszeń na rozbiórkę budynków i budowli,
  35. przygotowywanie projektów decyzji o obowiązku uzyskania pozwolenia na budowę,
  36. przygotowywanie projektów decyzji zgłaszających sprzeciw w sprawie wykonania robót budowlanych objętych zgłoszeniem,
  37. przygotowywanie postanowień udzielających zgodę na odstępstwo od warunków technicznych jakim powinny odpowiadać budynki i ich usytuowanie,
  38. przygotowywanie projektów decyzji o niezbędności wejścia do sąsiedniego budynku, lokalu lub na teren sąsiedniej nieruchomości,
  39. przygotowywanie projektów decyzji o zatwierdzeniu zamiennego projektu budowlanego,
  40. przygotowywanie projektów decyzji o przeniesieniu pozwolenia na budowę na rzecz innego inwestora,
  41. prowadzenie ewidencji wydanych dzienników budowy,
  42. prowadzenie:
    1. rejestru wniosków o sporządzenie lub zmianę miejscowych planów zagospodarowania przestrzennego,
    2. rejestrów miejscowych planów zagospodarowania przestrzennego,
    3. rejestru wniosków w sprawie pozwoleń na budowę,
    4. rejestru wydanych decyzji o pozwoleniu na budowę,
    5. ewidencji zgłoszeń robót budowlanych nie wymagających pozwolenia na budowę,
    6. ewidencji decyzji o warunkach zabudowy,
    7. rejestru decyzji o ustaleniu lokalizacji inwestycji celu publicznego,
    8. publicznie dostępnego wykazu danych o dokumentach zawierających informacje  o środowisku i jego ochronie,
    9. rejestru wniosków o zezwoleniu na realizację inwestycji drogowej,
    10. rejestru decyzji o zezwoleniu na realizację inwestycji drogowej,
  43. prowadzenie elektronicznego rejestru wniosków i decyzji o pozwoleniu na budowę,
  44. wydawanie zaświadczeń o samodzielności lokali,
  45. przygotowywanie sprawozdań dla Głównego Urzędu Statystycznego i Głównego Urzędu Nadzoru Budowlanego z zakresu wydanych pozwoleń na budowę,
  46. prowadzenie spraw związanych z rewitalizacją obszarów miejskich.

Sprawy do załatwienia:

Karty informacyjne Wydziału Architektury i Budownictwa

 

Powiadom znajomego

Powiadom znajomego

* Pole wymagane

W ramach naszej witryny stosujemy pliki cookies w celu świadczenia Państwu usług na najwyższym poziomie, w tym w sposób dostosowany do indywidualnych potrzeb. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Państwa urządzeniu końcowym. Możecie Państwo dokonać w każdym czasie zmiany ustawień dotyczących cookies.

Zamknij