Urząd Miasta Ostrołęki


pl. gen. Józefa Bema 1
07-400 Ostrołęka


tel.: (+48) 29 764 68 11
fax: (+48) 29 765 43 20


email: um@um.ostroleka.pl


NIP Miasta Ostrołęki: 7582142002
REGON Miasta Ostrołęki: 550668410
Identyfikator gminy TERYT: 1461011

Urząd Stanu Cywilnego

XML A pomniejsz czcionkę A standardowy rozmiar A powiększ czcionkę

Treść

Kontakt:

Anna Zych, Zastępca Kierownika

  • Telefon: +48 (29) 764 68 11

Kompetencje:

Do właściwości Urzędu Stanu Cywilnego należy realizacja zadań wynikających z ustawy Prawo o aktach stanu cywilnego, Kodeksu rodzinnego i opiekuńczego, a w szczególności:

  1. rejestracja urodzeń, małżeństw i zgonów,
  2. prowadzenie akt zbiorowych do akt stanu cywilnego,
  3. przyjmowanie oświadczeń :
    1. o wstąpieniu w związek małżeński,
    2. o uznaniu ojcostwa,
    3. o nadaniu dziecku nazwiska męża matki,
    4. o powrocie do nazwiska noszonego przed zawarciem małżeństwa,
    5. o zmianie imienia / imion/ dziecka.
  4. aktualizacja aktów stanu cywilnego,
  5. wydawanie odpisów z akt stanu cywilnego,
  6. wydawanie zaświadczeń o stanie cywilnym,
  7. wydawanie innych zaświadczeń wymaganych prawem,
  8. wydawanie zezwoleń na skrócenie terminu do zawarcia związku małżeńskiego,
  9. dokonywanie transkrypcji i wpisania zagranicznych aktów stanu cywilnego w formie czynności materialno-technicznej,
  10. wydawanie decyzji administracyjnych w sprawach:
    1. ustalenia treści aktu,
    2. odtworzenia treści aktu,
    3. uzupełnienia treści aktu,
    4. sprostowania oczywistego błędu pisarskiego,
    5. zmiany imion i nazwisk.
  11. udostępnianie na podstawie zezwolenia wglądu do ksiąg stanu cywilnego,
  12. załatwianie spraw konsularnych w przypadkach określonych przepisami,
  13. sporządzanie sprawozdań statystycznych,
  14. współpraca z Wydziałem Spraw Obywatelskich,
  15. organizacja uroczystości związanych z jubileuszami pożycia małżeńskiego,
  16. wydawanie zaświadczeń stwierdzających brak okoliczności wyłączających zawarcie małżeństwa, dla jednostek organizacyjnych kościoła lub związku wyznaniowego,
  17. współpraca z organizacjami religijnymi,
  18. sporządzanie wzmianek dodatkowych o skutecznych orzeczeniach sądów państw obcych lub rozstrzygnięciach innych organów państw obcych w sprawach dotyczących stanu cywilnego,
  19. występowanie o nadanie numeru PESEL w związku ze sporządzeniem aktu urodzenia dla osób urodzonych w Polsce,
  20. wprowadzenie do rejestru PESEL zameldowania dziecka w związku ze sporządzeniem aktu urodzenia,
  21. występowanie o zmianę numeru PESEL w przypadku sprostowania daty urodzenia lub zmiany płci,
  22. wprowadzanie do rejestru PESEL wszelkich zmian mających wpływ na stan cywilny osób (małżeństwo, zgon),
  23. aktualizacja, na podstawie zagranicznego dokumentu stanu cywilnego, w rejestrze PESEL danych odnośnie stanu cywilnego, zawartego małżeństwa czy zgonu osoby posiadającej numer PESEL dla której nie sporządzono polskiego aktu stanu cywilnego.

Sprawy do załatwienia:

Karty informacyjne Urzędu Stanu Cywilnego

Powiadom znajomego

Powiadom znajomego

* Pole wymagane

W ramach naszej witryny stosujemy pliki cookies w celu świadczenia Państwu usług na najwyższym poziomie, w tym w sposób dostosowany do indywidualnych potrzeb. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Państwa urządzeniu końcowym. Możecie Państwo dokonać w każdym czasie zmiany ustawień dotyczących cookies.

Zamknij