W ramach naszej witryny stosujemy pliki cookies w celu świadczenia Państwu usług na najwyższym poziomie, w tym w sposób dostosowany do indywidualnych potrzeb. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Państwa urządzeniu końcowym. Możecie Państwo dokonać w każdym czasie zmiany ustawień dotyczących cookies.

Kontakt

Urząd Miasta Ostrołęki

pl. gen. Józefa Bema 1
07-400 Ostrołęka

tel.: (+48) 29 764 68 11
fax: (+48) 29 765 43 20

email: um@um.ostroleka.pl

 

adres skrytki ePUAP: /umostroleka/skrytka
Elektroniczna skrzynka podawcza ePUAP

 

NIP Miasta Ostrołęki: 7582142002

 

REGON Miasta Ostrołęki: 550668410
Identyfikator gminy TERYT: 1461011

WUK 6 Zmiana danych stanu faktycznego wymagająca zmiany danych zamieszczonych w dowodzie rejestracyjnym

Wersja strony w formacie XML
Szczegóły
Kategoria sprawy komunikacja, transport
Komórka odpowiedzialna Wydział Uprawnień Komunikacyjnych

Treść

Wymagane dokumenty

1. W przypadku zawiadomienia o zmianie stanu faktycznego wymagającego zmiany danych zamieszczonych w dowodzie rejestracyjnym wynikającej :

- ze zmiany adresu miejsca zamieszkania właściciela pojazdu, powodującej zmianę własności miejscowej organu rejestrującego, organ rejestrujący na wniosek (WUK-W-2) właściciela pojazdu dokonuje rejestracji pojazdu,

- ze zmiany adresu miejsca zamieszkania właściciela pojazdu nie powodującej zmiany własności miejscowej organu rejestrującego, organ rejestrujący na wniosek właściciela (WUK-P-1) wydaje nowy dowód rejestracyjny oraz dokonuje zmian w karcie pojazdu, jeżeli była ona wydana,

- z wymiany podwozia lub ramy w pojeździe zarejestrowanym do zawiadomienia (WUK-P-1) dołącza się:

1) dowód własności podwozia lub ramy;

2) dowód rejestracyjny pojazdu lub zaświadczenie wystawione przez organ rejestrujący właściwy ze względu na miejsce rejestracji pojazdu, z którego pochodzi podwozie lub rama, jeżeli pochodzą z pojazdu zarejestrowanego na terytorium Rzeczpospolitej Polskiej;

3) dowód odprawy celnej przywozowej, jeżeli podwozie lub rama zostały sprowadzone z terytorium państwa niebędącego państwem członkowskim UE;

4) badanie techniczne wykonane na okoliczność wymiany podwozia lub ramy;

- z wprowadzenia w pojeździe zarejestrowanym zmian konstrukcyjnych zmieniających rodzaj pojazdu do zawiadomienia (WUK-P-2) dołącza się:

1) dokumenty potwierdzające, że zmiany konstrukcyjne zmieniające rodzaj pojazdu wykonane zostały przez przedsiębiorcę prowadzącego działalność gospodarczą w tym zakresie;

2) fakturę VAT potwierdzającą dokonanie zmian;

3) zaświadczenie o działalności gospodarczej (wydruk z CEIDG) oraz zaświadczenie REGON firmy dokonującej zmian;

4) oświadczenie, że zmiany zostały dokonane zgodnie z przepisami ustawy prawo o ruchu drogowym;

5) zaświadczenie o pozytywnym wyniku badania technicznego potwierdzające, że dokonane zmiany są zgodne z przepisami wydanymi na podstawie art. 66 ust 5 ustawy  wraz z załączonym do badania opisem zmian technicznych dokonanych w pojeździe; 

- w przypadku dokonania montażu instalacji przystosowującej pojazd do zasilania gazem do zawiadomienia (WUK-P-3) dołącza się:

1) wyciąg ze świadectwa homologacji sposobu montażu instalacji przystosowującej pojazd do zasilania gazem;

2) fakturę VAT albo rachunek za montaż instalacji gazowej;

3) w przypadku nowego, fabrycznie wyposażonego w instalację przystosowującą dany typ pojazdu do zasilania gazem, organ rejestrujący jako potwierdzenie tego wyposażenia uznaje świadectwo zgodności WE albo świadectwo zgodności, w którym producent zamieścił informację o paliwie dla tego zasilania;

- w przypadku zgłoszenia zmiany danych technicznych pojazdu dotyczących mas i nacisków osi, wynikające ze zmiany określonych w przepisach warunków technicznych , do zawiadomienia dołącza się oświadczenie wystawione przez producenta lub przedstawiciela producenta potwierdzające, że pojazd był homologowany zgodnie z wnioskowanymi danymi technicznymi;

- w przypadku zawiadomienia o zmianie innych danych zamieszczonych w dowodzie rejestracyjnym, zaistniałych w wyniku zmian konstrukcyjnych lub wymiany elementów dołącza się zaświadczenie o pozytywnym wyniku badania technicznego, potwierdzające, że dokonane zmiany są zgodne z przepisami określającymi warunki techniczne.

2. Dowód rejestracyjny.
3. Pełnomocnictwo ( w przypadku działania przez przedstawiciela dla osoby załatwiającej sprawę oraz dokument tożsamości pełnomocnika).

4. Potwierdzenie wniesienia opłat.

5. Umowa ubezpieczenia obowiązkowego OC.

6. Dokument określający tożsamość właściciela:

a) dla osoby fizycznej - dowód osobisty,                                                                                

b) dla osoby prawnej - oryginały lub uwierzytelnione kserokopie aktualnego wyciągu z rejestru sądowego oraz zaświadczenie o numerze identyfikacyjnym REGON,                     

c) dla osób prowadzących działalność gospodarczą oraz spółek cywilnych – wydruk z Centralnej Ewidencji Działalności Gospodarczej (dla każdej osoby fizycznej, na którą będzie zarejestrowany  pojazd) oraz dokumenty tożsamości, w przypadku spółki dodatkowo umowa spółki.                                                                            
7. Umowa ubezpieczenia obowiązkowego OC.

Opłaty

Opłata skarbowa:

od złożenia dokumentu stwierdzającego udzielenie pełnomocnictwa lub prokury albo jego odpisu, wypisu lub kopii 17 zł. (z wyłączeniem pełnomocnictwa udzielonego małżonkowi, wstępnemu, zstępnemu lub rodzeństwu, lub gdy mocodawcą jest podmiot zwolniony z opłaty skarbowej).

Inne opłaty:

za dowód rejestracyjny - 54 zł.

za pozwolenie czasowe 18.50 zł.

Opłata ewidencyjna:

Nie podlega.

Miejsce złożenia wniosku

Punkt Obsługi Interesantów
pl. gen. Józefa Bema 1, 07-400 Ostrołęka
tel. (+48 29) 764 68 11 w. 279 czynny:                                               

• poniedziałek, środa, czwartek  -  7:30 - 16:00,                                               • wtorek  -  7:30 - 17:00,                                                                                    • piątek - 7:30 - 15:00.


Punkt Obsługi Interesantów
ul. gen. Tadeusza Kościuszki 45, 07-400 Ostrołęka
(+48 29) 764 68 11 w. 294 czynny:                                                                              

• poniedziałek, środa, czwartek  -  7:30 - 16:00,                                               • wtorek  -  7:30 - 17:00,                                                                                    • piątek - 7:30 - 15:00.

Wydział Uprawnień  Komunikacyjnych
ul. gen. Tadeusza Kościuszki 45, 07-400 Ostrołęka
(+48 29) 764 68 11 w. 206, 220, 224, 246, 304

Godziny przyjęć  interesantów:                                                                     rejestracja pojazdów:

• poniedziałek, środa, czwartek -  8:15 - 15:00,                                                • wtorek -   8:15 - 16:00,                                                                                    • piątek -  8:15 - 14:00.

odbiór dowodów rejestracyjnych: 

• poniedziałek, środa, czwartek -   8:15 - 15:00,                                               • wtorek  -  8:15 - 16:30,                                                                                    • piątek -  8:15 - 14:30.

W każdy dzień roboczy w godzinach od 11:30 do 12:30 następuje przerwa techniczna w obsłudze interesantów.

Godziny pracy zgodne z BIP                                              https://bip.um.ostroleka.pl/artykul/9/5/godziny-pracy

Kontakt w sprawie WUK 6

Ewa Wójcicka                                                                                            Aleksandra Choroszewska
ul. gen. Tadeusza Kościuszki 45, pokój 109 (I piętro)
tel. (+48 29) 764 68 11 w. 246

Mirosława Zera
Agata Roicka
ul. gen. Tadeusza Kościuszki 45, pokój 108 (I piętro)
tel. +48 (29) 764 68 11 w. 206

Angelika Szymaniak                                                                               Iwona Grabowska
ul. gen. Tadeusza Kościuszki 45, pokój 103 (I piętro)
tel. (+48 29) 764 68 11 w. 224

Julita Żebrowska                                                                                           Wioletta Miniszewska
ul. gen. Tadeusza Kościuszki 45, pokój 104 (I piętro)
tel. (+48 29) 764 68 11  w. 304                            

Termin odpowiedzi

Niezwłocznie po złożeniu kompletnych dokumentów.

Tryb odwoławczy

Odwołanie wnosi się do Samorządowego Kolegium Odwoławczego w Ostrołęce  za  pośrednictwem  Prezydenta  Miasta Ostrołęki  (odwołanie  składa się w Punkcie Obsługi Interesanta lub w Wydziale Uprawnień Komunikacyjnych) w terminie 14 dni od daty otrzymania decyzji o rejestracji pojazdu. 

Podstawa prawna:

Prawo o ruchu drogowym (Dz. U. z 2023r. poz.1047 ze zm.)

Kodeks postępowania administracyjnego (Dz. U. z 2023r. poz. 775 ze zm.)

Załączniki

WUK-W-2(2) docx, 26 kB
WUK-P-3 docx, 22 kB
WUK-P-2 docx, 12 kB
WUK-P-1(2) docx, 13 kB

Powiadom znajomego

Powiadom znajomego

* Pole wymagane