W ramach naszej witryny stosujemy pliki cookies w celu świadczenia Państwu usług na najwyższym poziomie, w tym w sposób dostosowany do indywidualnych potrzeb. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Państwa urządzeniu końcowym. Możecie Państwo dokonać w każdym czasie zmiany ustawień dotyczących cookies.

Kontakt

Urząd Miasta Ostrołęki

pl. gen. Józefa Bema 1
07-400 Ostrołęka

tel.: (+48) 29 764 68 11
fax: (+48) 29 765 43 20

email: um@um.ostroleka.pl

 

adres skrytki ePUAP: /umostroleka/skrytka
Elektroniczna skrzynka podawcza ePUAP

 

NIP Miasta Ostrołęki: 7582142002

 

REGON Miasta Ostrołęki: 550668410
Identyfikator gminy TERYT: 1461011

USC 3 Odpis skrócony lub zupełny aktu: urodzenia, małżeństwa lub zgonu

Wersja strony w formacie XML
Szczegóły
Kategoria sprawy akta stanu cywilnego
Komórka odpowiedzialna Urząd Stanu Cywilnego

Treść

Wymagane dokumenty
  1. Wniosek o wydanie odpisu aktu  urodzenia, małżeństwa lub zgonu (USC-W-2).
  2. Dowód osobisty, a w przypadku jeśli wymagany dokument nie dotyczy osoby zgłaszającej, należy wykazać pokrewieństwo ze wskazaną osobą lub interes prawny do uzyskania w/w dokumentu.
  3. Dowód uiszczenia należnej opłaty skarbowej.
  4. Oryginał pełnomocnictwa (w przypadku składania wniosku  przez pełnomocnika).
 Opłaty

Opłata skarbowa:

- za wydanie odpisu zupełnego aktu - 33,- zł.
- za wydanie odpisu skróconego aktu - 22,- zł.
- w przypadku złożenia pełnomocnictwa - 17,- zł.


Opłatę skarbową należy dokonać przelewem na nr konta:

 32 1020 1592 2300 0410 0000 0162

Urząd Miasta Ostrołęki,
Plac Gen. Józefa Bema 1
07-410 Ostrołęka

lub w kasie Urzędu Miasta Ostrołęki,  Plac Gen. Józefa Bema 1

Inne opłaty:
Nie pobiera się.

Opłata ewidencyjna:
Nie dotyczy.

 Miejsce złożenia wniosku

Urząd Stanu Cywilnego
ul. Berka Joselewicza 2, 07-400 Ostrołęka
tel. (+48 29) 765 43 11

 Kontakt w sprawie USC 3

Katarzyna Gajewska
ul. Berka Joselewicza 2
tel. (+48 29) 765 43 40

Dorota Rosińska
ul. Berka Joselewicza 2
tel. (+48 29) 765 43 41

Małgorzata Gadomska
ul. Berka Joselewicza 2
tel. (+48 29) 765 43 36

 Termin odpowiedzi
  • Jeżeli rejestracja urodzenia, małżeństwa lub zgonu miała miejsce po 1 marca 2015r. lub akt znajduje się w bazie Systemu Rejestrów Państwowych, wydanie odpisu następuje niezwłocznie.
  • 7 dni roboczych od dnia złożenia wniosku.
  • 10 dni roboczych dla odpisów z aktów sporządzonych w innych urzędach stanu cywilnego na terenie RP.
 Tryb odwoławczy

Nie dotyczy

 Uwagi
  • Zgodnie z ustawą o opłacie skarbowej nie podlegają opłacie skarbowej, m.in.:
    odpisy aktów stanu cywilnego  np.  w sprawach.:
    - alimentacyjnych, opieki kurateli i przysposobienia,
    - zatrudnienia, świadczeń socjalnych i wynagrodzeń za pracę,
    - nauki szkolnictwa i oświaty pozaszkolnej oraz zdrowia,
    - dla osób korzystających ze świadczeń  pomocy społecznej.
    Zwolnione z opłaty skarbowej są, m.in.:
    - odpisy wydawane po sporządzeniu aktu  urodzenia, małżeństwa, zgonu.

Osoby posiadające podpis elektroniczny lub profil zaufany ePUAP mają możliwość  złożenia wniosku  drogą elektroniczną poprzez elektroniczną Platformę Usług Administracji Publicznej.

 Podstawa prawna
  • Ustawa z dnia 28 listopada 2014r. Prawo o aktach stanu cywilnego (Dz.U. z 2022, poz. 1681 t.j.)
  • Ustawa z dnia 16 listopada 2006 r. o opłacie skarbowej (Dz.U. z 2022, poz. 2142, 2236, z 2023 poz. 413 t.j.)

Załączniki

USC-W-2(10) pdf, 276 kB

Powiadom znajomego

Powiadom znajomego

* Pole wymagane