Wymagane dokumenty
- Wniosek (WUK-W-1).
- Załączniki:
- kolorowa fotografia o wymiarach 35 x 45 mm, wykonana na jednolitym jasnym tle, mająca dobrą ostrość oraz odwzorowująca naturalny kolor skóry, obejmująca wizerunek od wierzchołka głowy do górnej części barków, tak aby twarz zajmowała 70-80% fotografii, pokazująca wyraźnie oczy, zwłaszcza źrenice, i przedstawiająca osobę w pozycji frontalnej, bez nakrycia głowy i okularów z ciemnymi szkłami, patrzącą na wprost z otwartymi oczami nieprzesłoniętymi włosami, z naturalnym wyrazem twarzy i zamkniętymi ustami; fotografia powinna być wykonana nie wcześniej niż 6 miesięcy przed dniem złożenia wniosku; osoba z wrodzonymi lub nabytymi wadami narządu wzroku może załączyć do wniosku fotografię przedstawiającą ją w okularach z ciemnymi szkłami; w takim przypadku do wniosku załącza się również orzeczenie o niepełnosprawności osoby do 16 roku życia lub orzeczenie o stopniu niepełnosprawności osoby, która ukończyła 16 lat, z powodu wrodzonej lub nabytej wady narządu wzroku, wydane zgodnie z przepisami ustawy z dnia 27 sierpnia 1997 r. o rehabilitacji zawodowej i społecznej oraz zatrudnianiu osób niepełnosprawnych (Dz. U. z 2011 r. Nr 127, poz. 721, z późn. zm.); osoba nosząca nakrycie głowy zgodnie z zasadami swojego wyznania może załączyć do wniosku fotografię przedstawiającą ją w nakryciu głowy, o ile wizerunek twarzy jest w pełni widoczny - w takim przypadku do wniosku załącza się zaświadczenie o przynależności do wspólnoty wyznaniowej zarejestrowanej w Rzeczypospolitej Polskiej; dopuszcza się załączanie zdjęcia wykonanego techniką cyfrową zapisanego na zewnętrznym nośniku danych;
- dowód uiszczenia opłaty;
- kserokopia posiadanego krajowego prawa jazdy;
- dokument pozwalający ustalić tożsamość wnioskodawcy;
- pełnomocnictwo - w przypadku działania przez przedstawiciela dla osoby załatwiającej.
Opłaty
Opłata skarbowa:
Od złożenia dokumentu stwierdzającego udzielenie pełnomocnictwa lub prokury albo jego kopii (z wyłączeniem pełnomocnictwa udzielonego małżonkowi, wstępnemu, zstępnemu lub rodzeństwu, lub gdy mocodawcą jest podmiot zwolniony z opłaty skarbowej) - 17 zł.
Inne opłaty:
Za wydanie międzynarodowego prawa jazdy - 35 zł.
Opłata ewidencyjna:
Nie podlega.
Miejsce złożenia wniosku
Punkt Obsługi Interesantów
ul. gen. Tadeusza Kościuszki 45, 07-410 Ostrołęka
(+48 29) 764 68 11 w. 294
czynny: od poniedziałku do piątku w godzinach 7:30 - 17:00
Wydział Uprawnień Komunikacyjnych
ul. gen. Tadeusza Kościuszki 45 pok. 101/102, 07-410 Ostrołęka
(+48 29) 764 68 11 w. 286, 361
Godziny przyjęć interesantów:
- od poniedziałku do piątku w godzinach 8:15 - 15:00
Kontakt w sprawie WUK 1
Krystyna Gogołek, Anna Chojnowska
ul. gen. Tadeusza Kościuszki 45, pokój 102 (I piętro)
tel. +48 (29) 764 68 11 w. 286
Justyna Chabudzińska, Anna Maleńka
ul. gen. Tadeusza Kościuszki 45, pokój 101 (I piętro)
tel. +48 (29) 764 68 11 w. 361
Termin odpowiedzi
Do 3 dni po złożeniu kompletnych dokumentów.
Tryb odwoławczy
Odwołanie wnosi się do Samorządowego Kolegium Odwoławczego za pośrednictwem Prezydenta Miasta Ostrołęki. Odwołanie składa się w: Punkcie Obsługi Interesanta lub w Wydziale Uprawnień Komunikacyjnych w terminie 14 dni od dnia doręczenia decyzji stronie.
Uwagi
- Międzynarodowe prawo jazdy jest wydawane na podstawie krajowego prawa jazdy na okres 3 lat. Okres jego ważności nie może jednak przekraczać terminu ważności krajowego prawa jazdy.
- Międzynarodowe prawo jazdy jest wydawane przez każdego starostę, na wniosek osoby zainteresowanej.
- Osoba posiadająca upoważnienie od wnioskodawcy może odebrać międzynarodowe prawo jazdy po okazaniu swojego dokumentu tożsamości.
- Międzynarodowe prawo jazdy wydaje się uprawnionej osobie, w zależności od określonego we wniosku sposobu jego przekazania:
- za pośrednictwem poczty - przesyłając dokument za zwrotnym potwierdzeniem odbioru,
- bezpośrednio - za pokwitowaniem odbioru dokonanym we wniosku.
- Opłatę należy dokonać w kasie Urzędu lub na rachunek bankowy Urzędu Miasta Ostrołęki za wydanie międzynarodowego prawa jazdy tytułem: opłata komunikacyjna (numer konta: 62 1020 1592 0000 2702 0224 4457) oraz wpłatę z tytułu opłaty skarbowej (numer konta: 32 1020 1592 2300 0410 0000 0162). Potwierdzenie wniesienia opłaty należy załączyć do wniosku.
Podstawa prawna
- Art. 10 ust. 2 ustawy z dnia 5 stycznia 2011 r. o kierujących pojazdami (Dz. U. z 2021 r., poz. 1212).
- Rozporządzenie Ministra Infrastruktury i Budownictwa z dnia 24 lutego 2016 r. w sprawie wydawania dokumentów stwierdzających uprawnienia do kierowania pojazdami (Dz. U. z 2016 r., poz. 231 ze zm.).
- Rozporządzenie Ministra Transportu, Budownictwa i Gospodarki Morskiej z dnia 11 stycznia 2013 r. w sprawie wysokości opłat za wydanie dokumentów stwierdzających uprawnienia do kierowania pojazdami (Dz. U. z 2013 r., poz. 83).
- Rozporządzenie Ministra Infrastruktury i Budownictwa z dnia 20 maja 2016 r. w sprawie wzorów dokumentów stwierdzających uprawnienia do kierowania pojazdami (Dz. U. z 2016 r., poz. 702 ze zm.).
- Ustawa z dnia 16 listopada 2006 r. o opłacie skarbowej (Dz. U. z 2020 r., poz. 1546 ze zm.).
Zaktualizował: |
Anna Maleńka |
Data aktualizacji: |
06.09.2021 18:21 |
Załączniki:
WUK-W-1(1)
Zaktualizował | Anna Maleńka |
---|
Data aktualizacji | 09.09.2020 17:32 |