Wymagane dokumenty
  1. Wniosek o wyrejestrowanie pojazdu. (OMK-W-2 )
  2.  Załączniki, w zależności od powodu wyrejestrowania:
    1. w przypadku przekazania pojazdu bądź pojazdu niekompletnego do przedsiębiorcy prowadzącego stację demontażu lub punkt zbierania pojazdów:
      • zaświadczenie o demontażu pojazdu  lub zaświadczenie o przyjęciu pojazdu niekompletnego albo równoważny dokument wydany w innym państwie,
      • dowód rejestracyjny,
      • karta pojazdu, jeżeli była wydana,
      • tablice ( tablicę) rejestracyjne.
    2. w przypadku kradzieży:
      • dowód rejestracyjny,
      • karta pojazdu, jeżeli była wydana,
      • oświadczenie o kradzieży złożone przez właściciela pojazdu pod odpowiedzialnością karną (OMK-A-2),
      • zaświadczenie wydane przez właściwy organ Policji potwierdzające zgłoszenie kradzieży pojazdu lub postanowienie o umorzeniu dochodzenia w sprawie kradzieży pojazdu wystawione przez właściwy organ.
    3. w przypadku udokumentowanej trwałej i zupełnej utraty posiadania pojazdu bez zmiany w zakresie prawa własności:
      • dokument potwierdzający trwałą i zupełną utratę posiadania pojazdu,
      • dowód rejestracyjny,
      • tablice rejestracyjne,
      • karta pojazdu jeżeli była wydana,
      • dokument potwierdzający wniesienie opłaty, o której mowa w art. 79 ust. 5 ustawy.
    4. w przypadku wywozu pojazdu z kraju, jeżeli pojazd został zarejestrowany lub zbyty za granicę:
      • dokument potwierdzający zbycie pojazdu za granicę,
      • stosowne oświadczenie lub kopię dokumentu potwierdzającego zarejestrowanie pojazdu za granicą,
    5. w przypadku zniszczenia ( kasacji pojazdu za granicą):
      • dokument potwierdzający zniszczenie ( kasację ) pojazdu za granicą,
      • dowód rejestracyjny,
      • tablice rejestracyjne,
      • karta pojazdu jeżeli była wydana,
    6. w przypadku wycofania pojazdu z obrotu, o którym mowa w art 70g ust.5 ustawy - dokument potwierdzający wycofanie pojazdu z obrotu, w przypadku, o którym mowa w art. 70g ust. 2 ustawy, albo dokument potwierdzający odkupienie pojazdu wycofanego z obrotu, w przypadku, o którym mowa w art.70g ust. 3 ustawy, albo kopię decyzji administracyjne, o której mowa w art. 70g ust. 4 ustawy, poświadczoną przez organ ją wydający.
    7. pełnomocnictwo ( w przypadku działania przez przedstawiciela dla osoby załatwiającej sprawę oraz dokument tożsamości pełnomocnika);
    8. umowa ubezpieczenia obowiązkowego OC (do wglądu);
    9. potwierdzenie wniesienia opłat,
    10. Dokument określający tożsamość właściciela:
      1. dla osoby fizycznej - dowód osobisty ,
      2. dla osoby prawnej - oryginały lub uwierzytelnione kserokopie aktualnego wyciągu z rejestru sądowego oraz zaświadczenie o numerze identyfikacyjnym REGON,
      3. dla osób prowadzących działalność gospodarczą oraz spółek cywilnych - wydruk z Centralnej Ewidencji Działalności Gospodarczej (dla każdej osoby fizycznej, na którą był zarejestrowany pojazd) oraz dokumenty tożsamości, w przypadku spółki dodatkowo umowa spółki).
Opłaty

Opłata skarbowa:

  • za wydanie decyzji - 10zł .
  • od złożenia dokumentu stwierdzającego udzielenie pełnomocnictwa lub prokury albo jego odpisu, wypisu lub kopii 17zł. (z wyłączeniem pełnomocnictwa udzielonego małżonkowi, wstępnemu, zstępnemu lub rodzeństwu, lub gdy mocodawcą jest podmiot zwolniony z opłaty skarbowej).

Inne opłaty:
Nie podlega

Opłata ewidencyjna:
Nie podlega

Miejsce złożenia wniosku

Punkt Obsługi Interesantów
pl. gen. Józefa Bema 1, 07-400 Ostrołęka
tel. (+48 29) 764 68 11 w. 279
czynny: od poniedziałku do piątku w godzinach 8:00 - 16:00
we wtorki w godzinach 8:00 - 17:00

Punkt Obsługi Interesantów
ul. gen. Tadeusza Kościuszki 45, 07-400 Ostrołęka
(+48 29) 764 68 11 w. 294
czynny: od poniedziałku do piątku w godzinach 8:00 - 16:00
we wtorki w godzinach 8:00 - 17:00

Wydział Obsługi Mieszkańców i  Komunikacji
ul. gen. Tadeusza Kościuszki 45, 07-400 Ostrołęka
(+48 29) 764 68 11 w. 206, 220
(Wydział Obsługi Mieszkańców i  Komunikacji  przyjmuje interesantów we wtorki od 9:00 do 16:30, w pozostałe dni od 9:00 do 15:00)

Kontakt w sprawie OMK 7

Ewa Wójcicka
ul. gen. Tadeusza Kościuszki 45, pokój 109 (I piętro)
tel. +48 (29) 764 68 11 w. 220

Aldona Mamińska
ul. gen. Tadeusza Kościuszki 45, pokój 109 (I piętro)
tel. (+48 29) 764 68 11 w. 220

Mirosława Zera
ul. gen. Tadeusza Kościuszki 45, pokój 108 (I piętro)
tel. +48 (29) 764 68 11 w. 206

Teresa Szewczyk
ul. gen. Tadeusza Kościuszki 45, pokój 108 (I piętro)
tel. +48 (29) 764 68 11 w. 206

Iwona Grabowska
ul. gen. Tadeusza Kościuszki 45, pokój 104 (I piętro)
tel. (+48 29) 764 68 11 w. 304

Agata Roicka
ul. gen. Tadeusza Kościuszki 45, pokój 104 (I piętro)
tel. +48 (29) 764 68 11 w. 304

Termin odpowiedzi

Niezwłocznie po złożeniu kompletnych dokumentów.

Tryb odwoławczy

Odwołanie wnosi się do Samorządowego Kolegium Odwoławczego w Ostrołęce za pośrednictwem Prezydenta Miasta Ostrołęki (odwołanie składa się w Punkcie Obsługi Interesanta lub w Wydziale Komunikacji i Transportu) w terminie 14 dni od daty otrzymania decyzji o wyrejestrowaniu pojazdu.

Podstawa prawna:

Prawo o ruchu drogowym (Dz. U. z 2018r. poz. 1990 t. j. ze zm.)

Kodeks postępowania administracyjnego (Dz. U. z 2018r. poz. 2096 t. j. ze zm.)


Załączniki:

OMK-W-2(1)
OMK-A-2(1)