Wymagane dokumenty

Formularz zgłoszenia podejrzenia nieuprawnionego wykorzystania danych osobowych (EL-P-15).

 

Opłaty
Opłata skarbowa:

Nie pobiera się.

Inne opłaty:
Nie pobiera się.

Opłata ewidencyjna:
Nie pobiera się.

 

Miejsce złożenia wniosku

Biuro Ewidencji Ludności
ul. gen. Tadeusza Kościuszki 45, pokój 10, 11 (parter)
07-400 Ostrołęka
tel. +48 (29) 764 68 11 wew. 240, 273

Punkt Obsługi Interesantów
pl. gen. Józefa Bema 1
07-400 Ostrołęka
tel. (+48 29) 764 68 11 w. 279

Punkt Obsługi Interesantów
ul. gen. Tadeusza Kościuszki 45
07-400 Ostrołęka
(+48 29) 764 68 11 w. 294

 

Kontakt w sprawie EL 2

Małgorzata Michałowska
ul. gen. Tadeusza Kościuszki 45, pokój 11 (parter)
tel. (+48 29) 764 68 11 w. 240

Joanna Bystrek
ul. gen. Tadeusza Kościuszki 45, pokój 11 (parter)
tel. (+48 29) 764 68 11 w. 240

Teresa Bałon
ul. gen. Tadeusza Kościuszki 45, pokój 10 (parter)
tel. (+48 29) 764 68 11 w. 273

Anna Maleńka
ul. gen. Tadeusza Kościuszki 45, pokój 10 (parter)
tel. (+48 29) 764 68 11 w. 273

 

Termin odpowiedzi

Bez zbędnej zwłoki. Załatwienie wniosku wymagającego przeprowadzenia postępowania wyjaśniającego powinno nastąpić nie później niż w ciągu miesiąca, a wniosku szczególnie skomplikowanego nie później niż w ciągu 2 miesięcy.

 

Tryb odwoławczy

Od decyzji przysługuje stronie prawo wniesienia odwołania do Wojewody Mazowieckiego w Warszawie, w terminie 14 dni od daty jej doręczenia.

Odwołanie wnosi się za pośrednictwem Prezydenta Miasta Ostrołęki.

 

Uwagi

Udostępnienie danych z Rejestru Dowodów Osobistych uzyskuje się po złożeniu wypełnionego formularza wniosku lub po przesłaniu zapytania o informację o danych z ww. rejestru drogą korespondencyjną lub w formie dokumentu elektronicznego, na zasadach określonych w ustawie z 17 lutego 2005 r. o informatyzacji działalności podmiotów realizujących zadania publiczne - w terminie do 7 dni od daty wpływu wniosku.

Wnosząc o udostępnienie danych z ww. rejestru/dokumentacji związanej z dowodem osobistym, należy wykazać interes prawny żądania udostępnienia danych/dokumentacji związanej z dowodem osobistym (wskazanie przepisu prawa materialnego, na podstawie którego wnioskodawca jest uprawniony do żądania udostępnienia wskazanych przez siebie danych/dokumentacji z ww. rejestru lub załączyć dokumenty potwierdzając ten interes. Przykładowe sytuacje wskazujące na posiadanie interesu prawnego to: wezwanie sądowe lub komornicze do podania określonych danych w związku z prowadzonym postępowaniem sądowym lub komorniczym, prowadzone postępowanie w sprawie o sfałszowanie dokumentu tożsamości, postępowanie egzekucyjne) lub przy niemożności wykazania interesu prawnego - wykazanie interesu faktycznego w otrzymaniu danych z ww. rejestru/udostępnienia dokumentacji, a także należy wskazać informacje o osobie czy dokumencie tożsamości, umożliwiające wyszukanie w ww. rejestrze, a ponadto należy wskazać jakie dane/dokumentacja mają być udostępnione.

Odmowa udostępnienia danych z ww. rejestru następuje w drodze decyzji administracyjnej.

 

Podstawa prawna

- Ustawa z dnia 6 sierpnia 2010 r. o dowodach osobistych (Dz. U. z 2022 r. poz. 671),
- Ustawa z dnia 16 listopada 2006 r. o opłacie skarbowej (Dz. U. z 2021 r. poz. 1923 ze zm.),
- Rozporządzenie Rady Ministrów z dnia 21 listopada 2011 r. w sprawie opłat za udostępnienie danych z Rejestru Dowodów Osobistych i dokumentacji związanej z dowodami osobistymi (Dz. U. z 2016 r. poz. 319),
- Rozporządzenie Ministra Spraw Wewnętrznych i Administracji z dnia 7 października 2011 r. w sprawie określenia wzorów wniosków o udostępnienie danych z Rejestru Dowodów Osobistych oraz dokumentacji związanej z dowodami osobistymi (Dz. U. z 2015 r. poz. 1604),
- Ustawa z 14 czerwca 1960 r. Kodeks postępowania administracyjnego (Dz. U. z 2022 r. poz. 2000),
- Ustawa z dnia 10 maja 2018 r. o ochronie danych osobowych (Dz. U. z 2019 r. poz. 1781).