Wymagane dokumenty
  1. Wniosek na zajęcie pasa drogowego, umieszczenie urządzeń obcych w gruncie, obiektów budowlanych oraz reklam - drogi wewnętrzne (WID-W-13).
  2. Zatwierdzony projekt organizacji ruchu drogowego w rejonie przewidywanego zajęcia pasa (w przypadku zajęcia jezdni i chodnika) zgodnie z wymogami bezpieczeństwa ruchu drogowego - 1 egz. oraz szkic sposobu zabezpieczenia terenu robót. W przypadku prowadzenia robót w pasie drogowym, nie mających wpływu na ruch pojazdów i pieszych, wystarczy złożyć szkic sposobu zabezpieczenia terenu robót.
  3. Szczegółowy plan sytuacyjny w skali 1:500 lub 1:1000 z zaznaczeniem granic i podaniem wymiarów planowanej powierzchni zajęcia pasa drogowego oraz miejsca wbudowania urządzeń (ksero mapki załączonej do decyzji o pozwoleniu na budowę lub zgłoszenia z naniesioną lokalizacją wbudowanych urządzeń i powierzchnią zajęcia pasa w czasie prowadzenia robót) – 2 egz. Załącznik graficzny powinien być podpisany przez wnioskodawcę.
  4. Szczegółowy plan sytuacyjny w skali 1:500 lub 1:1000 z zaznaczeniem granic i przebiegu umieszczanych urządzeń oraz powierzchni ich rzutu poziomego (kopia mapy załączonej do decyzji o pozwoleniu na budowę lub zgłoszenia z naniesioną lokalizacją wbudowanych urządzeń - 2 egz. Załącznik graficzny powinien być podpisany przez wnioskodawcę.
  5. Harmonogram robót zawierający takie dane jak: kolejne fazy robót, w szczególności dotyczące odbudowy poszczególnych warstw konstrukcji nawierzchni jak również zakresu odtworzenia pasa drogowego.
  6. Kopia protokołu Zespołu Uzgadniania Dokumentacji (dotyczy umieszczenia urządzeń obcych w gruncie)
  7. Kserokopię aktualnego dokumentu potwierdzającego status prawny Wnioskodawcy (np. wypis z właściwego rejestru lub zaświadczenie o wpisie do ewidencji działalności gospodarczej), kserokopię zaświadczenia o numerze identyfikacyjnym REGON oraz NIP – (dotyczy reklam i ogródków gastronomicznych)
  8. Pełnomocnictwo udzielone przez Inwestora, w przypadku, gdy inwestora reprezentuje pełnomocnik wraz z dowodem wpłaty opłaty skarbowej od udzielonego pełnomocnictwa (jego odpisu, wypisu lub kopii). Złożenie dokumentu stwierdzającego udzielenie pełnomocnictwa (odpisu, wypisu lub kopii) z chwilą złożenia do organu podlega opłacie skarbowej w wysokości 17,00 zł. Zapłaty opłaty skarbowej dokonuje się gotówką w kasie organu podatkowego właściwego miejscowo w sprawach opłaty skarbowej, tj. Urzędzie Miasta Ostrołęki, 07-400 Ostrołęka, pl. gen. Józefa Bema 1 lub na rachunek Miasta Ostrołęki.
  9. W przypadku zajęcia pasa drogowego w celu prowadzenia robót polegających na remoncie obiektów zabytkowych we wniosku należy dodatkowo wpisać następujące dane: datę oraz numer wpisu obiektu do Rejestru Zabytków.

Zarządca drogi może zażądać dostarczenia dodatkowych dokumentów, innych niż wymienione powyżej.



Opłaty

Opłata skarbowa:
Nie pobiera się.

Inne opłaty:

Za zajęcie pasa drogowego pobiera się opłaty obliczone na zasadach i wysokości określonej w Zarządzeniu Nr 91/2020 Prezydenta Miasta Ostrołęki z dnia 25 marca 2020 r. w sprawie ustalenia wysokości opłat za zajęcie pasa drogowego dróg wewnętrznych stanowiących własność Miasta Ostrołęki oraz umieszczanie w pasie drogowym tych dróg urządzeń infrastruktury technicznej, obiektów budowlanych oraz reklam niezwiązanych z potrzebami zarządzania drogami lub potrzebami ruchu drogowego. 

Link do ww. zarządzenia:
https://bip.um.ostroleka.pl/zarzadzenie/7814/zarzadzenie-nr-91-2020

Opłata ewidencyjna:
Nie pobiera się.

Miejsce złożenia wniosku

Punkt Obsługi Interesantów

pl. gen. Józefa Bema 1, 07-400 Ostrołęka
tel. (+48 29) 764 68 11 w. 279,
ul. gen. Tadeusza Kościuszki 45, 07-400 Ostrołęka
(+48 29) 764 68 11 w. 294
czynny: od poniedziałku do piątku w godzinach: 
poniedziałek 8.00-16.00
wtorek 8.00-17.00
środa, czwartek  8.00-16.00
piątek 8.00-15.00.

Kontakt w sprawie WID 13

Karina Dobosz
pl. gen. Józefa Bema 1, pokój 221 (II piętro)
tel. (+48 29) 764 68 11 w. 250 lub (+48 29) 765 42 50

Urszula Tyc
pl. gen. Józefa Bema 1, pokój 221 (II piętro)
tel. (+48 29) 764 68 11 w. 250 lub (+48 29) 765 42 50

Termin odpowiedzi

Wydanie zezwolenia następuje w formie umowy dzierżawy, odmowa wydania zezwolenia następuje w formie informacji pisemnej, w terminie do 30 dni, od daty złożenia wniosku wraz z wymaganymi dokumentami. 

Tryb odwoławczy

Nie dotyczy

Uwagi
  • Wszelkie urządzenia obce umieszczone w pasie drogowym, a  niezwiązane z potrzebami zarządzania drogami lub potrzebami ruchu drogowego wymagają zezwolenia zarządcy drogi w formie umowy dzierżawy. 
    Stroną postępowania jest zawsze inwestor.
  • Wniosek o wydanie zezwolenia na zajęcie pasa drogowego w celu prowadzenia robót w pasie drogowym, oraz na umieszczenie urządzeń obcych niezwiązanej z funkcjonowaniem drogi, należy złożyć z wyprzedzeniem umożliwiającym rozpatrzenie wniosku i wydanie zezwolenia przed terminem rozpoczęcia inwestycji,
  • Zezwolenie na umieszczenie urządzeń obcych niezwiązanej z funkcjonowaniem drogi  wydaje się na czas określony,
  • Ze względu na potrzeby związane z zarządzaniem drogami, bezpieczeństwa ruchu drogowego oraz istniejące warunki atmosferyczne, może nastąpić odmowa wydania zezwolenia,
  • W przypadku nie opuszczenia nieruchomości stanowiących drogi wewnętrzne będące własnością Miasta Ostrołęki po wygaśnięciu lub rozwiązaniu umowy naliczana będzie kara umowna z tytułu bezumownego korzystania z gruntu w wysokości 10-krotności czynszu wynikającego z dotychczasowej umowy.
  • W przypadku zajęcia nieruchomości stanowiących drogi wewnętrzne będące własnością Miasta Ostrołęki bez tytułu prawnego naliczana będzie opłata z tytułu bezumownego korzystania z gruntu wg obowiązujących stawek określonych zarządzeniem Nr 91/2020 Prezydenta Miasta Ostrołęki z dnia 25 marca 2020 r. w sprawie ustalenia wysokości opłat za zajęcie pasa drogowego dróg wewnętrznych stanowiących własność Miasta Ostrołęki oraz umieszczanie w pasie drogowym tych dróg urządzeń obcych, obiektów budowlanych oraz reklam niezwiązanych z potrzebami zarządzania drogami lub potrzebami ruchu drogowego.
  • Wykaz dróg zarządzanych przez Prezydenta Miasta Ostrołęki dostępny jest na stronie internetowej w Biuletynie Informacji Publicznej.
Podstawa prawna
  • art. 8 ustawy z dnia 21 marca 1985 r. o drogach publicznych,
  • art. 11 ust. 1 ustawy z dnia 21 sierpnia 1997 r. o gospodarce nieruchomościami,
  • Ustawa z dnia 23 kwietnia 1964 r. kodeks cywilny,
  • Uchwała  Nr 408/LV/2009 Rady Miasta Ostrołęki z dnia 29 października 2009 r. w  sprawie powierzenia Prezydentowi Miasta Ostrołęki uprawnienia do ustalenia wysokości opłat za korzystania z dróg wewnętrznych stanowiących własność Miasta Ostrołęki.
  • Uchwała Nr 407/LV/2009 Rady Miasta Ostrołęki z dnia 29 października 2009 r. w sprawie ustalenia zasad i trybu korzystania z dróg wewnętrznych stanowiących własność Miasta Ostrołęki.
  • Zarządzenie Nr 91/2020 Prezydenta Miasta Ostrołęki z dnia 25 marca 2020 r. w sprawie ustalenia wysokości opłat za zajęcie pasa drogowego dróg wewnętrznych stanowiących własność Miasta Ostrołęki oraz umieszczanie w pasie drogowym tych dróg urządzeń obcych, obiektów budowlanych oraz reklam niezwiązanych z potrzebami zarządzania drogami lub potrzebami ruchu drogowego.



Załączniki:

WID-W-13
Klauzula informacyjna