Wymagane dokumenty
Wpis do rejestru przedsiębiorców prowadzących stację kontroli pojazdów.

1. Wniosek o wpis do rejestru wraz z oświadczeniem przedsiębiorcy [DG -W-25] o następującej treści:
"Oświadczam, że:
- dane zawarte we wniosku o wpis do rejestru przedsiębiorców prowadzących stację kontroli pojazdów są kompletne i zgodne z prawdą;
- znane mi są i spełniam warunki wykonywania działalności gospodarczej w zakresie prowadzenia stacji kontroli pojazdów, określone w ustawie z dnia 
20 czerwca 1997 r. - Prawo o ruchu drogowym.".
Oświadczenie powinno również zawierać:
- firmę przedsiębiorcy oraz jego miejsce zamieszkania albo siedzibę i adres;
- oznaczenie miejsca i datę złożenia oświadczenia;
- podpis osoby uprawnionej do reprezentowania przedsiębiorcy, ze wskazaniem imienia i nazwiska oraz pełnionej funkcji.

2. Załączniki do wniosku:
a) dowód uiszczenia opłaty skarbowej za wpis do rejestru działalności regulowanej.
b) pełnomocnictwo lub prokura – w przypadku działania przez przedstawiciela.

Zmiana wpisu w rejestrze.
1. Wniosek  o zmianę wpisu w rejestrze [DG-W-26].
2. Załączniki do wniosku:
a) dowód uiszczenia opłaty skarbowej za zmianę wpisu w rejestrze działalności regulowanej, jeżeli dotyczy ona rozszerzenia zakresu działalności, 
b) pełnomocnictwo lub prokura – w przypadku działania przez przedstawiciela.

Wykreślenie wpisu z rejestru.
1. Wniosek o wykreślenie wpisu [DG-W-27].
2. Załączniki do wniosku:
a) pieczątki stacji kontroli pojazdów i zatrudnionych diagnostów,
b) rejestr badań technicznych w formie informatycznego nośnika danych (płyta CD).
c) pełnomocnictwo lub prokura – w przypadku działania przez przedstawiciela.
Opłata skarbowa
Dokonanie wpisu do rejestru - 412 zł.
Rozszerzenie zakresu wpisu - 206 zł.

Wykreślenie wpisu przedsiębiorcy z rejestru przedsiębiorców prowadzących stację kontroli pojazdów nie podlega opłacie. 
Za wydanie aktualnego zaświadczenia – w przypadku zmiany danych zawartych w rejestrze przedsiębiorców powodujących zmianę danych zawartych w zaświadczeniu (z wyłączeniem wpisu do rejestru i rozszerzenia zakresu tego wpisu) – 17 zł

Od złożenia dokumentu stwierdzającego udzielenie pełnomocnictwa lub prokury albo jego kopii (nie dotyczy pełnomocnictwa udzielonego małżonkowi, wstępnemu, zstępnemu, rodzeństwu lub gdy mocodawcą jest podmiot zwolniony z opłaty skarbowej) – 17 zł, w przypadku złożenia kopii tych dokumentów – 22 zł.
inne: Nie podlega
ewidencyjna: Nie podlega
Miejsce złożenia dokumentów
Punkt Obsługi Interesantów
ul. pl. Gen. Józefa Bema 1, 07-400 Ostrołęka
(+48 29) 764 68 11 w. 279
czynny: poniedziałek – piątek w godzinach 8:00 – 17:00,

Wydział Działalności Gospodarczej
ul. pl. Gen. Józefa Bema 7A, 07-400 Ostrołęka
(+48 29) 764 68 11 w. 367
czynny: poniedziałek – piątek w godzinach 8:00 – 16:00
Kontakt w sprawie DG 28

Wioletta Ludwiniak
Pl. gen. Józefa Bema 7A
tel. (+48 29) 765 43 67
Termin odpowiedzi
Niezwłocznie, nie później niż w ciągu 7 dni od dnia złożenia kompletnego wniosku.
Decyzja o odmowie dokonania wpisu – do 30 dni od dnia złożenia wniosku.
Tryb odwoławczy 
Od decyzji o odmowie wpisu oraz zakazie prowadzenia stacji kontroli pojazdów stronie przysługuje prawo wniesienia odwołania. Odwołanie wnosi się do Samorządowego Kolegium Odwoławczego w Ostrołęce za pośrednictwem Prezydenta Miasta Ostrołęki. Odwołanie należy złożyć w Punkcie Obsługi Interesantów lub Wydziale Działalności Gospodarczej w terminie 14 dni od dnia doręczenia decyzji stronie.

W trakcie biegu terminu do wniesienia odwołania strona może zrzec się prawa do wniesienia odwołania wobec organu administracji publicznej, który wydał decyzję. Z dniem doręczenia organowi oświadczenia o zrzeczeniu się prawa do wniesienia odwołania przez ostatnią ze stron postępowania, decyzja staje się ostateczna i prawomocna. Oznacza to, iż takiej decyzji nie można zaskarżyć do Wojewódzkiego Sądu Administracyjnego. 
Uwagi
Przedsiębiorca jest obowiązany zgłosić zmianę danych wpisanych do rejestru w terminie 14 dni od dnia zajścia zdarzenia, które spowodowało zmianę tych danych.

Wpłatę z tytułu opłaty skarbowej należy dokonać w kasie Urzędu lub na rachunek bankowy Urzędu Miasta Ostrołęki (numer konta: 32 1020 1592 2300 0410 0000 0162). Potwierdzenie wniesienia opłaty należy załączyć do wniosku.
Podstawa prawna 
Ustawa z dnia 6 marca 2018 r. – Prawo przedsiębiorców (t. j. Dz. U. z 2021 r. poz. 162, ze zm.).

Ustawa z dnia 20 czerwca 1997 r. Prawo o ruchu drogowym (t. j. Dz. U. z 2022 r. poz. 988, ze zm.).

Ustawa z dnia 16 listopada 2006 r. o opłacie skarbowej (t. j. Dz. U. z 2021 r. poz. 1923, ze zm.). 

Rozporządzenie Ministra Infrastruktury z dnia 10 lutego 2006 r. w sprawie szczegółowych wymagań w stosunku do stacji przeprowadzających badania techniczne pojazdów (Dz. U. Nr 40 poz. 275, ze zm.).
Rozporządzenie Ministra Transportu, Budownictwa i Gospodarki Morskiej z dnia 26 czerwca 2012 r. w sprawie zakresu i sposobu przeprowadzania badań technicznych pojazdów oraz wzorów dokumentów stosowanych przy tych badaniach (Dz. U. z 2015 r. poz. 776, ze zm.).

Rozporządzenie Ministra Infrastruktury z dnia 29 września 2004 r. w sprawie wysokości opłat związanych z prowadzeniem stacji kontroli pojazdów oraz przeprowadzaniem badań technicznych pojazdów (Dz. U. z 2004 r. Nr 223 poz. 2261, ze zm.).
Rozporządzenie Ministra Infrastruktury z dnia 1 października 2004 r. w sprawie wzorów dokumentów wymaganych dla wykonywania działalności gospodarczej w zakresie prowadzenia stacji kontroli pojazdów (Dz. U. Nr 223 poz. 2264).


Załączniki:

DG-W-25 (3).pdf
DG-W-27 (3).pdf
DG-W-26 (3).pdf