Wymagane dokumenty
  1. Wniosek o czasowe wycofanie pojazdu z ruchu (WUK-W-3 )
    Załączniki:
    1. dowód rejestracyjny,
    2. karta pojazdu, jeżeli była wydana,
    3. tablice rejestracyjne,
    4. pełnomocnictwo ( w przypadku działania przez przedstawiciela dla osoby załatwiającej sprawę wraz z dokumentem tożsamości pełnomocnika),
    5. potwierdzenie wniesienia opłat,
    6. umowa ubezpieczenia obowiązkowego OC (do wglądu),
    7. dokument określający tożsamość właściciela:
        1. dla osoby fizycznej - dowód osobisty,
        2. dla osoby prawnej - oryginały lub uwierzytelnione kserokopie aktualnego wyciągu z rejestru sądowego oraz zaświadczenie o numerze identyfikacyjnym REGON,
        3. dla osób prowadzących działalność gospodarczą oraz spółek cywilnych - wydruk z Centralnej Ewidencji Działalności Gospodarczej (dla każdej osoby fizycznej, na którą będzie zarejestrowany pojazd oraz dokumenty tożsamości, w przypadku spółki dodatkowo umowa spółki).
      Przedłużenie czasowego wycofania pojazdu z ruchu (WUK-W-3):
  2. Wniosek o czasowe wycofanie pojazdu z ruchu.
    1. Decyzja o czasowym wycofaniu pojazdu z ruchu.
    2. Umowa ubezpieczenia obowiązkowego do wglądu.
    3. Karta pojazdu, jeżeli była wydana.
Opłaty

Opłata skarbowa:

od złożenia dokumentu stwierdzającego udzielenie pełnomocnictwa lub prokury albo jego odpisu, wypisu lub kopii 17 zł. (z wyłączeniem pełnomocnictwa udzielonego małżonkowi, wstępnemu, zstępnemu lub rodzeństwu, lub gdy mocodawcą jest podmiot zwolniony z opłaty skarbowej).

Inne opłaty:

za wycofanie pojazdu na okres 2 miesięcy - 80 zł.

Następnie za każdy kolejny miesiąc :

od 3 do 12 miesiąca - 4 zł.

od 13 do 24 miesiąca - 2 zł.

od 25 do 48 miesiąca - 0,25 zł.

Opłata ewidencyjna:
Nie podlega.

Miejsce złożenia wniosku

Punkt Obsługi Interesantów
pl. gen. Józefa Bema 1, 07-400 Ostrołęka
tel. (+48 29) 764 68 11 w. 279
czynny: od poniedziałku do piątku w godzinach 7:30 - 17:00

Punkt Obsługi Interesantów
ul. gen. Tadeusza Kościuszki 45, 07-400 Ostrołęka
(+48 29) 764 68 11 w. 294
czynny: od poniedziałku do piątku w godzinach 7:30 - 17:00

Wydział Uprawnień Komunikacyjnych
ul. gen. Tadeusza Kościuszki 45, 07-400 Ostrołęka
(+48 29) 764 68 11 w. 206, 220, 224, 246, 304 

 Przyjmowanie interesantów od 8:15 do 15:00

Kontakt w sprawie WUK 13

Ewa Wójcicka
Aleksandra Choroszewska – pomoc administracyjna
ul. gen. Tadeusza Kościuszki 45, pokój 109 (I piętro)
tel. (+48 29) 764 68 11 w. 246

Mirosława Zera
Agata Roicka
ul. gen. Tadeusza Kościuszki 45, pokój 108 (I piętro)
tel. +48 (29) 764 68 11 w. 206

Iwona Grabowska
ul. gen. Tadeusza Kościuszki 45, pokój 103 (I piętro)
tel. (+48 29) 764 68 11 w. 224

Angelika Szymaniak
Julita Żebrowska - pomoc administracyjna 
ul. gen. Tadeusza Kościuszki 45, pokój 104 (I piętro)
tel. (+48 29) 764 68 11  w. 304                            

Termin odpowiedzi

Niezwłocznie po złożeniu kompletnych dokumentów.

Tryb odwoławczy

Odwołanie wnosi się do Samorządowego Kolegium Odwoławczego w Ostrołęce za pośrednictwem Prezydenta Miasta Ostrołęki (odwołanie składa się w Punkcie Obsługi Interesanta lub w Wydziale Uprawnień Komunikacyjnych) w terminie 14 dni od daty otrzymania decyzji o czasowym wycofaniu pojazdu.

Uwagi
Czasowemu wycofaniu podlegają :
  1. Autobusy ;
  2. Samochody ciężarowe i przyczepy o dopuszczalnej masie całkowitej od 3,5 t. ;
  3. Pojazdy specjalne ;
  4. Ciągniki samochodowe.
    Pojazd może być czasowo wycofany z ruchu na okres od 2 do 24 miesięcy. Okres ten może być przedłużony, jednak łączny okres wycofania pojazdu z ruchu nie może przekraczać 48 miesięcy, licząc od dnia wydania decyzji o jego czasowym wycofaniu z ruchu.
    Okres czasowego wycofania pojazdu z ruchu, na pisemny wniosek właściciela, może ulec skróceniu , z zastrzeżeniem, że nie może on być wycofany na okres krótszy niż 2 miesiące.
    Dowód rejestracyjny oraz tablice rejestracyjne zatrzymuje się w depozycie Urzędu do dnia upływu okresu czasowego wycofania pojazdu z ruchu. Karta pojazdu po zamieszczeniu odpowiednich adnotacji zostaje zwrócona właścicielowi pojazdu w dniu czasowego wyrejestrowania.
    Czasowego wycofania pojazdu z ruchu dokonuje organ, który dokonał rejestracji tegoż pojazdu.
Czasowe wycofanie z ruchu samochodów osobowych w związku z koniecznością wykonania naprawy pojazdu wynikającej z uszkodzenia zasadniczych elementów nośnych konstrukcji :
a) w przypadkach, o których mowa w art. 81 ust.11 pkt 1 lit. b  ("który uczestniczył w wypadku drogowym, w którym zostały uszkodzone zasadnicze elementy nośne konstrukcji nadwozia, podwozia lub ramy, lub noszący ślady uszkodzeń albo którego stan techniczny wskazuje na naruszenie elementów nośnych konstrukcji pojazdu, mogące stwarzać zagrożenie dla bezpieczeństwa ruchu drogowego"  oraz pkt 6 ("w którym w czasie badania technicznego stwierdzono ślady uszkodzeń lub naruszenie elementów nośnych konstrukcji pojazdu, mogących stwarzać zagrożenie bezpieczeństwa ruchu drogowego") ,

b) w przypadku wystąpienia szkody istotnej.


Samochód osobowy może być czasowo wycofany z ruchu na okres od 3 do 12 miesięcy bez możliwości przedłużenia tego okresu i nie wcześniej niż po upływie 3 lat od dnia, w którym upłynął okres czasowego wycofania określony w ostatniej decyzji o jego czasowym wycofaniu z ruchu.
Opłata za decyzję o czasowym wycofaniu samochodu osobowego z ruchu na okres 3 miesięcy wynosi 80 zł.  Za każdy kolejny miesiąc wycofania pojazdu z ruchu (od 4 do 12 m-ca), opłatę zwiększa się o 4,00 zł .

Podstawa prawna:

Prawo o ruchu drogowym (Dz. U. z 2021r. poz. 450 t.j.  ze zm.)

Kodeks postępowania administracyjnego (Dz. U. z 2021r. poz. 735 t.j.  ze zm.)



Załączniki:

WUK-W-3(1)