1. Wniosek o rejestrację pojazdu (OMK-W-1)
2. Załączniki:
- dowód własności pojazdu (faktura, rachunek, umowa sprzedaży, umowa darowizny, umowa zamiany)lub dokument potwierdzający powierzenie pojazdu, o którym mowa w art. 73 ust. 5 ustawy,
- dowód rejestracyjny lub decyzja o czasowym wycofaniu pojazdu z ruchu - w przypadku pojazdu czasowo wycofanego z ruchu,
- karta pojazdu, jeżeli była wydana,
- tablice rejestracyjne ,
- dodatkową tablicę rejestracyjną, jeżeli była wydana(w przypadku utraty dołącza się stosowne oświadczenie, które może być złożone na wniosku),
- pełnomocnictwo (w przypadku działania przez przedstawiciela dla osoby załatwiającej sprawę oraz dokument tożsamości pełnomocnika),
- potwierdzenie wniesienia opłat,
- umowa ubezpieczenia obowiązkowego OC (do wglądu),
- dokument określający tożsamość właściciela:
a) dla osoby fizycznej - dowód osobisty
b) dla osoby prawnej - oryginały lub uwierzytelnione kserokopie aktualnego wyciągu z rejestru sądowego oraz zaświadczenie o numerze identyfikacyjnym REGON,
c) dla osób prowadzących działalność gospodarczą oraz spółek cywilnych – wydruk z Centralnej Ewidencji Działalności Gospodarczej (dla każdej osoby fizycznej, na którą będzie zarejestrowany pojazd) oraz dokumenty tożsamości, w przypadku spółki dodatkowo umowa spółki.
Obowiązek oddania dowodu rejestracyjnego nie dotyczy:
- zarejestrowanego pojazdu zakupionego od Policji, Agencji Bezpieczeństwa Wewnętrznego, Agencji Wywiadu, Służby Kontrwywiadu Wojskowego, Służby Wywiadu Wojskowego, Centralnego Biura Antykorupcyjnego, Straży Granicznej, Krajowej Administracji Skarbowej lub Sił Zbrojnych Rzeczypospolitej Polskiej,
- pojazdu wycofanego czasowo z ruchu, w tym przypadku zamiast dowodu rejestracyjnego wymaga się przedstawienia decyzji o czasowym wycofaniu pojazdu z ruchu,
- pojazdu wyrejestrowanego, mającego co najmniej 25 lat, uznanego przez rzeczoznawcę samochodowego za unikatowy lub mający szczególne znaczenie dla udokumentowania historii motoryzacji, w przypadku powtórnej rejestracji.
Opłata skarbowa:
Inne opłaty:
Opłata ewidencyjna:
Punkt Obsługi Interesantów
pl. gen. Józefa Bema 1, 07-400 Ostrołęka
tel. (+48 29) 764 68 11 w. 279
czynny: od poniedziałku do piątku w godzinach 8:00 - 16:00
we wtorki w godzinach 8:00 - 17:00
Punkt Obsługi Interesantów
ul. gen. Tadeusza Kościuszki 45, 07-400 Ostrołęka
(+48 29) 764 68 11 w. 294
czynny: od poniedziałku do piątku w godzinach 8:00 - 16:00
we wtorki w godzinach 8:00 - 17:00
Wydział Obsługi Mieszkańców i Komunikacji
ul. gen. Tadeusza Kościuszki 45, 07-400 Ostrołęka
(+48 29) 764 68 11 w. 206, 220
(Wydział Obsługi Mieszkańców i Komunikacji przyjmuje interesantów we wtorki od 9:00 do 16:30, w pozostałe dni od 9:00 do 15:00)
Ewa Wójcicka
ul. gen. Tadeusza Kościuszki 45, pokój 109 (I piętro)
tel. +48 (29) 764 68 11 w. 220
Aldona Mamińska
ul. gen. Tadeusza Kościuszki 45, pokój 109 (I piętro)
tel. (+48 29) 764 68 11 w. 220
Mirosława Zera
ul. gen. Tadeusza Kościuszki 45, pokój 108 (I piętro)
tel. +48 (29) 764 68 11 w. 206
Teresa Szewczyk
ul. gen. Tadeusza Kościuszki 45, pokój 108 (I piętro)
tel. +48 (29) 764 68 11 w. 206
Iwona Grabowska
ul. gen. Tadeusza Kościuszki 45, pokój 104 (I piętro)
tel. (+48 29) 764 68 11 w. 304
Agata Roicka
ul. gen. Tadeusza Kościuszki 45, pokój 104 (I piętro)
tel. +48 (29) 764 68 11 w. 304
Niezwłocznie po złożeniu kompletnych dokumentów. Stała rejestracja do 30 dni od dnia czasowej rejestracji. W szczególnych przypadkach oczekiwanie na odbiór dowodu może wynosić 44 dni.
Odwołanie wnosi się do Samorządowego Kolegium Odwoławczego w Ostrołęce za pośrednictwem Prezydenta Miasta Ostrołęki (odwołanie składa się w Punkcie Obsługi Interesanta lub w Wydziale Komunikacji i Transportu) w terminie 14 dni od daty otrzymania decyzji o rejestracji pojazdu.
Podstawa prawna:
Prawo o ruchu drogowym wraz z przepisami wykonawczymi.
Kodeks postępowania administracyjnego.
Zaktualizował: | Mirosława Zera |
---|---|
Data aktualizacji: | 08.01.2020 08:41 |
Załączniki: