Kontakt:

Iwona Jankowska, Dyrektor Wydziału

  • Telefon: +48 (29) 764 68 11

Kompetencje: [start] [koniec]

Do właściwości Wydziału Obsługi Prezydenta i Rady Miasta należy prowadzenie spraw dotyczących wykonywania przez Prezydenta i Wiceprezydentów funkcji reprezentacyjnych oraz realizacja zadań organizacyjnych, prawnych i innych zadań związanych z funkcjonowaniem rady miasta, komisji i radnych, 
a w szczególności: 
1) obsługa  kancelaryjna sekretariatu prezydenta i wiceprezydentów, w tym:
    a) obsługa w systemie Mdok korespondencji wpływającej z kancelarii ogólnej, komórek organizacyjnych Urzędu, stanowisk samodzielnych i przekazywanie jej zgodnie z dekretacją,
    b) prowadzenie ewidencji przyjęć interesantów zgłaszających się do prezydenta 
i wiceprezydentów w sprawach skarg i wniosków,
    c) prowadzenie kalendarza spotkań prezydenta i wiceprezydentów,
    d) prawidłowe zabezpieczenie pieczęci oraz ich właściwe stosowanie,

2) obsługa narad Prezydenta z kierownictwem Urzędu,
    3) współdziałanie z Wydziałem Obsługi  Urzędu i  Mieszkańców w zakresie organizacji spotkań  zewnętrznych kierownictwa Urzędu,

    4) pomoc radnym w wykonywaniu mandatu radnego,
    5) opracowanie projektów planów pracy rady,
    6) opracowanie projektów planów pracy komisji rady oraz sporządzanie sprawozdań 
z działalności,

    7) obsługa techniczna obrad sesji rady i posiedzeń komisji rady,
    8) prowadzenie rejestru i zbioru uchwał rady, 
    9) przekazywanie uchwał rady wojewodzie i regionalnej izbie obrachunkowej oraz właściwym  komórkom organizacyjnym Urzędu, stanowiskom samodzielnym do realizacji,

    10) przekazywanie uchwał rady do publikacji w Dzienniku Urzędowym Województwa Mazowieckiego oraz publikacja uchwał w BIP,

    11) prowadzenie rejestru interpelacji i zapytań radnych, kierowanie ich do prezydenta  
i czuwanie nad terminowością udzielanych odpowiedzi, 

    12) ewidencjonowanie wniosków zgłaszanych przez komisje rady, kierowanie ich do prezydenta i czuwanie nad terminowością udzielanych odpowiedzi, 

    13) prowadzenie ewidencji osób i podmiotów wyróżnionych odznaką „Za zasługi dla miasta Ostrołęki”,

    14) prowadzenie dokumentacji związanej z rozpatrywaniem przez radę skarg dotyczących działalności prezydenta i kierowników miejskich jednostek organizacyjnych, a w szczególności:
    a) prowadzenie rejestru skarg,
    b) opracowywanie we współpracy z merytorycznymi  komórkami organizacyjnymi Urzędu i stanowiskami samodzielnymi projektów odpowiedzi na skargi,
    15) prowadzenie ewidencji wydatków rady,
    16) koordynowanie prac w zakresie przyjmowania, rozpatrywania i załatwiania petycji wpływających do rady, a w szczególności:
        a) prowadzenie ewidencji petycji,
        b) opracowywanie we współpracy z merytorycznymi  komórkami organizacyjnymi Urzędu i stanowiskami samodzielnymi projektów odpowiedzi na petycje,
        c) sporządzanie i publikacja na stronie internetowej zbiorczej informacji 
o petycjach rozpatrzonych w roku poprzednim,
    17) obsługa posiedzeń samorządów osiedlowych oraz prowadzenie dokumentacji dotyczącej działalności rad osiedli, 
    18) ewidencjonowanie wniosków zgłaszanych przez rady osiedli, kierowanie ich do prezydenta i czuwanie nad terminowością udzielanych odpowiedzi, 
    19) prowadzenie ewidencji wydatków rad osiedli,
    20) prowadzenie spraw z zakresu oświadczeń majątkowych radnych, 
    21) prowadzenie ewidencji delegacji służbowych radnych,
    22) koordynowanie spraw związanych z wnoszeniem inicjatyw obywatelskich,
    23) obsługa administracyjna Rady Seniorów,
    24) obsługa administracyjna Młodzieżowej Rady Miasta,
    25) prowadzenie wykazu propozycji nazw ulic,
    26) opracowywanie projektu statutu miasta i  statutów osiedli,
    27) organizacyjno - techniczne przygotowanie i przeprowadzenie:
        a) wyborów do organów osiedli,
        b) wyborów na ławników do sądów powszechnych,
        c) wyborów do Młodzieżowej Rady Miasta,
        d) wyborów do Rady Seniorów,
    28) współdziałanie z Wydziałem Geodezji i Kartografii w zakresie przygotowywania  projektów uchwał rady w sprawie nadania nazwy ulicy,
    29) współpraca z Wydziałem Kultury, Sportu i Turystyki oraz Wydziałem  Obsługi Urzędu i Mieszkańców w zakresie organizacji na terenie miasta  obchodów świąt narodowych i rocznic.