Kontakt:

 Kierownik Referatu

  • Telefon: +48 (29) 764 68 11

Kompetencje: [start] [koniec]

Do właściwości Referatu Działalności Gospodarczej należy prowadzenie spraw związanych z ewidencją działalności gospodarczej, realizacją zadań właścicielskich  w spółkach prawa handlowego, planowaniem, organizowaniem i zarządzaniem publicznym transportem zbiorowym, a w szczególności:

  1. udostępnianie wniosków o wpis do Centralnej Ewidencji i Informacji  o Działalności Gospodarczej,
  2. przyjmowanie wniosków o wpis do CEIDG, zmianę wpisu, zawieszenie  i wznowienie wykonywania działalności gospodarczej oraz o wykreślenie wpisu,
  3. wydawanie potwierdzeń przyjęcia wniosków o wpis do CEIDG,
  4. przekształcanie wniosków papierowych o wpis do CEIDG w formę dokumentu elektronicznego i przesyłanie ich do CEIDG,
  5. wydawanie duplikatów decyzji o wykreśleniu z ewidencji działalności gospodarczej prowadzonej przez prezydenta,
  6. wydawanie zaświadczeń o figurowaniu w ewidencji działalności gospodarczej prowadzonej przez prezydenta,
  7. udzielanie informacji o zaewidencjonowanych przedsiębiorcach nieprzeniesionych do CEIDG na potrzeby organów wymiaru sprawiedliwości oraz osób fizycznych  i prawnych,
  8. prowadzenie spraw wynikających z funkcji właścicielskich w stosunku do spółek prawa handlowego z udziałem miasta,
  9. gromadzenie informacji i sporządzanie analiz z działalności spółek prawa handlowego z udziałem miasta,
  10. przygotowywanie i opiniowanie propozycji zmian w umowach spółek, statutach i regulaminach funkcjonowania,
  11. sporządzanie opinii w sprawie materiałów przedstawianych prezydentowi na zgromadzenia wspólników bądź akcjonariuszy,
  12. przygotowywanie dokumentów związanych z powoływaniem, odwoływaniem  i wynagradzaniem członków organów spółek z udziałem miasta,
  13. sporządzanie projektów zarządzeń prezydenta i uchwał rady dotyczących wnoszenia lub cofania i zbywania przez miasto udziałów bądź akcji,
  14. przygotowywanie dokumentów związanych z przystąpieniem miasta do spółek,
  15. prowadzenie spraw dotyczących przekształceń własnościowych i organizacyjnych spółek prawa handlowego z udziałem miasta,
  16. przygotowywanie projektów uchwał rady w sprawie zatwierdzenia taryf  za zbiorowe zaopatrzenie w wodę i zbiorowe odprowadzanie ścieków,
  17. przygotowywanie projektów uchwał rady w sprawie ustalenia cen urzędowych za usługi przewozowe w publicznym transporcie zbiorowym,
  18. opracowywanie, aktualizacja i monitorowanie realizacji planu zrównoważonego rozwoju publicznego transportu zbiorowego,
  19. badanie i analiza potrzeb przewozowych w publicznym transporcie zbiorowym,  z uwzględnieniem potrzeb osób niepełnosprawnych i osób o ograniczonej zdolności ruchowej,
  20. współpraca z Miejskim Zakładem Komunikacji Sp. z o.o. w Ostrołęce przy tworzeniu i aktualizacji rozkładów jazdy,
  21. prowadzenie spraw związanych z podpisywaniem i realizacją porozumień międzygminnych w zakresie publicznego transportu zbiorowego,
  22. określanie przystanków komunikacyjnych, których właścicielem lub zarządzającym jest miasto, udostępnionych operatorom i przewoźnikom oraz warunków i zasad korzystania z tych obiektów,
  23. określanie przystanków komunikacyjnych, których właścicielem lub zarządzającym nie jest miasto, udostępnionych wszystkim operatorom i przewoźnikom oraz informowanie o stawce opłat za korzystanie z tych obiektów,
  24. wydawanie zgody na korzystanie przez operatorów i przewoźników z przystanków komunikacji miejskiej w granicach administracyjnych miasta,
  25. przygotowywanie i prowadzenie postępowania zmierzającego do zawarcia umowy  o świadczenie usług w zakresie publicznego transportu zbiorowego,
  26. prowadzenie spraw związanych z zawieraniem i zmianą umowy z operatorem  o świadczenie usług w zakresie publicznego transportu zbiorowego,
  27. monitorowanie realizacji umowy o świadczenie usług w zakresie publicznego transportu zbiorowego,
  28. ocena i kontrola realizacji przez operatora usług w zakresie publicznego transportu zbiorowego,
  29. prowadzenie spraw związanych z finansowaniem usług publicznego transportu zbiorowego.

Sprawy do załatwienia:

Karty informacyjne Referatu Działalności Gospodarczej