Kontakt:

Ewa Tomaszewska, p.o. Kierownika Referatu

  • Telefon: +48 (29) 764 68 11

Kompetencje: [start] [koniec]

Do właściwości Referatu Działalności Gospodarczej należy prowadzenie spraw związanych z rozwojem, ewidencją działalności gospodarczej, realizacją zadań właścicielskich w spółkach prawa handlowego, transportem drogowym oraz planowaniem, organizowaniem i zarządzaniem publicznym transportem zbiorowym, a w szczególności:

  1. udostępnianie wniosków o wpis do Centralnej Ewidencji i Informacji o Działalności Gospodarczej,
  2. przyjmowanie wniosków o wpis do CEIDG, zmianę wpisu, zawieszenie
    i wznowienie wykonywania działalności gospodarczej oraz o wykreślenie wpisu,
  3. wydawanie potwierdzeń przyjęcia wniosków o wpis do CEIDG,
  4. przekształcanie wniosków papierowych o wpis do CEIDG w formę dokumentu elektronicznego i przesyłanie ich do CEIDG,
  5. wydawanie duplikatów decyzji o wykreśleniu z ewidencji działalności gospodarczej prowadzonej przez prezydenta,
  6. wydawanie zaświadczeń o figurowaniu w ewidencji działalności gospodarczej prowadzonej przez prezydenta,
  7. udzielanie informacji o zaewidencjonowanych przedsiębiorcach nieprzeniesionych do CEIDG na potrzeby organów wymiaru sprawiedliwości oraz osób fizycznych i prawnych,
  8. prowadzenie i aktualizacja Punktu informacji dla przedsiębiorcy,
  9. prowadzenie spraw wynikających z funkcji właścicielskich w stosunku do spółek prawa handlowego z udziałem miasta,
  10. gromadzenie informacji i sporządzanie analiz z działalności spółek prawa handlowego z udziałem miasta,
  11. przygotowywanie i opiniowanie propozycji zmian w umowach spółek, statutach i regulaminach funkcjonowania,
  12. sporządzanie opinii w sprawie materiałów przedstawianych prezydentowi na zgromadzenia wspólników bądź akcjonariuszy,
  13. przygotowywanie dokumentów związanych z powoływaniem, odwoływaniem i wynagradzaniem członków organów spółek z udziałem miasta,
  14. sporządzanie projektów zarządzeń prezydenta i uchwał rady dotyczących wnoszenia lub cofania i zbywania przez miasto udziałów bądź akcji,
  15. przygotowywanie dokumentów związanych z przystąpieniem miasta do spółek,
  16. prowadzenie spraw dotyczących przekształceń własnościowych
    i organizacyjnych spółek prawa handlowego z udziałem miasta,
  17. przygotowywanie projektów uchwał rady w sprawie zatwierdzenia taryf
    za zbiorowe zaopatrzenie w wodę i zbiorowe odprowadzanie ścieków,
  18. przygotowywanie projektów uchwał rady w sprawie ustalenia cen urzędowych za usługi przewozowe w publicznym transporcie zbiorowym,
  19. opracowywanie, aktualizacja i monitorowanie realizacji planu zrównoważonego rozwoju publicznego transportu zbiorowego,
  20. badanie i analiza potrzeb przewozowych w publicznym transporcie zbiorowym, z uwzględnieniem potrzeb osób niepełnosprawnych i osób
    o ograniczonej zdolności ruchowej,
  21. współpraca z Miejskim Zakładem Komunikacji Sp. z o.o. w Ostrołęce przy tworzeniu i aktualizacji rozkładów jazdy,
  22. prowadzenie spraw związanych z podpisywaniem i realizacją porozumień międzygminnych w zakresie publicznego transportu zbiorowego,
  23. określanie przystanków komunikacyjnych, których właścicielem lub zarządzającym jest miasto, udostępnionych operatorom i przewoźnikom oraz warunków i zasad korzystania z tych obiektów,
  24. określanie przystanków komunikacyjnych, których właścicielem lub zarządzającym nie jest miasto, udostępnionych wszystkim operatorom
    i przewoźnikom oraz informowanie o stawce opłat za korzystanie z tych obiektów,
  25. wydawanie zgody na korzystanie przez operatorów i przewoźników
    z przystanków komunikacji miejskiej w granicach administracyjnych miasta,
  26. przygotowywanie i prowadzenie postępowania zmierzającego do zawarcia umowy o świadczenie usług w zakresie publicznego transportu zbiorowego,
  27. prowadzenie spraw związanych z zawieraniem i zmianą umowy z operatorem
    o świadczenie usług w zakresie publicznego transportu zbiorowego,
  28. monitorowanie realizacji umowy o świadczenie usług w zakresie publicznego transportu zbiorowego,
  29. ocena i kontrola realizacji przez operatora usług w zakresie publicznego transportu zbiorowego,
  30. prowadzenie spraw związanych z finansowaniem usług publicznego transportu zbiorowego.
  31. kontrola przedsiębiorców w zakresie spełniania wymogów będących podstawą do udzielenia licencji na wykonywanie krajowego transportu drogowego osób
    i rzeczy, zezwolenia na wykonywanie zawodu przewoźnika drogowego
    i licencji w zakresie pośrednictwa przy przewozie rzeczy,
  32. kontrola przedsiębiorców w zakresie spełnienia wymogów będących podstawą
    udzielenia licencji na wykonywanie krajowego transportu drogowego
    w zakresie przewozu osób taksówką,
  33. kontrola przedsiębiorców w zakresie spełnienia wymogów do wydania zaświadczenia na wykonywanie przewozów drogowych na potrzeby własne,
  34. przygotowywanie projektu decyzji o wygaszeniu zezwolenia na wykonywanie
    przewozów regularnych i regularnych specjalnych,
  35. przygotowywanie projektu decyzji o cofnięciu licencji na wykonywanie krajowego transportu drogowego rzeczy i osób oraz na wykonywanie transportu drogowego taksówką,
  36. przygotowywanie projektu decyzji o cofnięciu zezwolenia na wykonywanie
    przewozów regularnych i regularnych specjalnych,
  37. udzielenie, odmowa udzielenia, zmiana oraz zawieszenie lub cofnięcie zezwolenia na wykonywanie zawodu przewoźnika drogowego w drodze decyzji administracyjnej,
  38. udzielenie, odmowa udzielenia, zmiana lub cofnięcie licencji na wykonywanie
    krajowego transportu drogowego w zakresie przewozu osób samochodem osobowym, pojazdem samochodowym przeznaczonym konstrukcyjnie do przewozu powyżej 7 i nie więcej niż 9 osób łącznie z kierowcą lub licencji na wykonywanie transportu drogowego w zakresie pośrednictwa przy przewozie rzeczy w drodze decyzji administracyjnej,
  39. udzielenie, odmowa udzielenia, zmiany lub cofnięcia licencji na wykonywanie krajowego transportu drogowego w zakresie przewozu osób taksówką w drodze decyzji administracyjnej,
  40. przygotowywanie projektu decyzji administracyjnych o wygaszeniu licencji oraz zezwolenia na wykonywanie zawodu przewoźnika drogowego,
  41. kontrola przedsiębiorców w zakresie wykonywania przewozów regularnych
    i regularnych specjalnych,
  42. wydawanie zaświadczeń oraz wypisu (wypisów) z zaświadczeń na przewozy drogowe na potrzeby własne,
  43. wydawanie zaświadczeń o liczbie pojazdów, dla których został udokumentowany wymóg zdolności finansowej przedsiębiorcom prowadzącym działalność w zakresie krajowego transportu drogowego,
  44. przygotowywanie projektów decyzji w sprawie nałożenia kary pieniężnej na
    przedsiębiorców,
  45. udzielanie, odmowa udzielenia lub zmiany zezwolenia na wykonywanie przewozów regularnych i regularnych specjalnych w drodze decyzji administracyjnej,
  46. sporządzanie analizy sytuacji rynkowej w zakresie regularnego przewozu osób,
  47. przygotowywanie rozkładu jazdy w regularnym przewozie osób w transporcie
    drogowym oraz jego weryfikacja,
  48. uzgadnianie wydania zezwolenia z właściwymi organami w zakresie przewozów regularnych,
  49. sporządzanie analizy prawdopodobieństwa naruszenia prawa w ramach działalności w zakresie krajowego transportu drogowego,
  50. prowadzenie i aktualizacja Krajowego Rejestru Elektronicznego Przedsiębiorców Transportu Drogowego (KREPTD),
  51. prowadzenie postępowań administracyjnych w zakresie spełnienia wymogu dobrej reputacji,
  52. tworzenie Strategii Rozwoju Miasta oraz koordynacja wykonania programów
    i harmonogramów w tym zakresie,

     

  53. monitoring nad realizacją Strategii Rozwoju Miasta przy współudziale komórek organizacyjnych urzędu i miejskich jednostek organizacyjnych.”

  54. koordynowanie zadań bezpośrednio związanych z wdrażaniem
    i administrowaniem projektu ,,Utworzenie Centrów Kompetencji Technologii Informacyjno – Komunikacyjnych w Ostrołęce (Polska) i Mosty (Białoruś)’’ w ramach Programu Współpracy Transgranicznej Polska – Białoruś – Ukraina 2014 – 2020, Priorytet 2.2 Rozwój Infrastruktury ICT’’,

  55. koordynowanie i prowadzenie prac związanych z planowaniem posiedzeń, prowadzeniem bieżącej wymiany informacji z Zespołem Zarządzającym Projektem po stronie Miasta Ostrołęki jako beneficjenta wiodącego oraz Biblioteki Rejonowej w Mostach – Białoruś, będącego partnerem - beneficjentem w projekcie,

  56. stała współpraca ze Wspólnym Sekretariatem Technicznym Programu Współpracy Transgranicznej Polska – Białoruś – Ukraina 2014-2020, instytucją odpowiedzialną za wdrażanie i zarządzanie programami pomocowymi,

  57. prawidłowe, rzetelne oraz terminowe wykonywanie zadań i obowiązków określonych w regulaminie pracy Zespołu Zarządzającego Projektem,

     

  58. monitorowanie i raportowanie przebiegu prac w ramach projektu,

  59. prowadzenie spraw związanych z organizacją spotkań projektowych, wizyt
    w miejscu realizacji projektu, spotkań z organami realizującymi Program, seminariów, konferencji itp.,

  60. dbałość o dokumentację związaną z wdrażaniem i realizacją projektu,

  61. wykonywanie innych zadań wspierających Zespół Zarządzający Projektem
    w codziennym wdrażaniu projektu.


Sprawy do załatwienia:

Karty informacyjne Referatu Działalności Gospodarczej