Kontakt:

Renata Dębska - Kierownik Biura

  • Telefon: +48 (29) 764 68 11

Kompetencje: [start] [koniec]

Do właściwości Biura Kontroli Wewnętrznej należą zadania związane z przeprowadzaniem kontroli wewnętrznej oraz koordynacji kontroli zarządczej, a w szczególności:

  1. w zakresie przeprowadzania kontroli planowanych i doraźnych w komórkach organizacyjnych Urzędu Miasta Ostrołęka, miejskich jednostkach organizacyjnych oraz kontroli podmiotów otrzymujących z budżetu miasta dotacje na cele publiczne:

  1. opracowywanie projektów procedur związanych z funkcjonowaniem w urzędzie kontroli wewnętrznej oraz ich aktualizacja,

  2. sporządzanie projektów rocznych planów kontroli i sprawozdań z ich realizacji,

  3. ustalanie stanu faktycznego w zakresie objętym kontrolą oraz porównywanie go ze stanem pożądanym, wynikającym z obowiązujących przepisów zewnętrznych i wewnętrznych, procedur jak również standardów oraz ustalenie odchyleń od nich,

  4. ocena kontrolowanych zadań pod względem: legalności, gospodarności, terminowości, skuteczności oraz celowości działań,

  5. ujawnianie nieprawidłowości w funkcjonowaniu kontrolowanych podmiotów oraz wykrywanie przyczyn i źródeł ich powstania,

  6. wskazywanie sposobów i środków umożliwiających likwidację stwierdzonych nieprawidłowości,

  7. dokumentowanie dokonanych ustaleń,

  8. sporządzanie materiałów pokontrolnych - protokołów i projektów zaleceń pokontrolnych,

  9. sprawowanie nadzoru nad realizacją zaleceń pokontrolnych, wydanych przez Prezydenta oraz przez organy kontroli zewnętrznych,

  10. prowadzenie książki kontroli urzędu i udostępnianie jej organom kontrolującym,

  11. zgłaszanie zawiadomień do Rzecznika Finansów Publicznych oraz prowadzenie jej ewidencji;

  12. współpraca z Komisją Rewizyjną Rady Miasta Ostrołęki,

2) w zakresie koordynacji kontroli zarządczej:

  1. zapewnianie kompletności i zgodności z prawem dokumentacji w zakresie kontroli zarządczej i zarządzania ryzykiem – bieżąca aktualizacja,

  2. koordynacja procesu wyznaczania celów, mierników oraz sprawozdawczości
    z realizacji celów i zadań,

  3. sporządzanie planu działalności urzędu na podstawie planów złożonych przez komórki organizacyjne urzędu oraz samodzielne stanowiska,

  4. sporządzanie sprawozdania z działalności urzędu na podstawie sprawozdań złożonych przez komórki organizacyjne urzędu oraz samodzielne stanowiska,

  5. bieżące informowanie o stanie kontroli zarządczej w urzędzie,

  6. koordynowanie przebiegu procesu samooceny systemu kontroli zarządczej
    w urzędzie oraz przekazywanie Prezydentowi jej wyniku;

  7. koordynowanie realizacji zadań związanych z zarządzaniem ryzykiem w urzędzie, gromadzenie dokumentów dotyczących procesu zarządzania ryzykiem przekazanych przez komórki organizacyjne urzędu oraz samodzielne stanowiska,

  8. przygotowywanie projektu Informacji o stanie kontroli zarządczej Urzędu na podstawie otrzymanych dokumentów z komórek organizacyjnych urzędu oraz samodzielnych stanowisk,

  9. opracowywanie rocznych sprawozdań o stanie kontroli zarządczej w urzędzie oraz na potrzeby instytucji zewnętrznych,

  10. współpraca w wykonywaniu zadań biura z innymi komórkami organizacyjnymi urzędu i samodzielnymi stanowiskami.

 

 



 


KLAUZULE INFORMACYJNE W STOSOWANE W BIURZE KONTROLI I SKARG:

Wobec osób składających skargi i wnioski