Grzegorz Płocha

Wiceprezydent Miasta Ostrołęki - Grzegorz Płocha

 

Sekretariat:
Plac Gen J. Bema 1, pokój 201
07-400 Ostrołęka
Telefon: (+48 29) 764 68 11 wew. 300
Fax: (+48 29) 765 42 90
email: wiceprezydenci@um.ostroleka.pl

Sekretariat czynny:
od poniedziałku do piątku w godzinach: 8:00 - 16:00
we wtorki 8:00 - 17:00

 

 


Przyjęcia interesantów

II Zastępca Prezydenta Miasta Ostrołęki Grzegorz Płocha przyjmuje interesantów w każdy wtorek od 9:00 do 17:00.


Życiorys Wiceprezydenta

Grzegorz Płocha jest absolwentem Wydziału Prawa i Administracji Uniwersytetu Warszawskiego. Posiada dyplom ukończenia studium zarządzania w pomocy społecznej i dyplom organizacji w służbie zdrowia.

Był dyrektorem Centrum Rehabilitacji Św. Rocha w Łomży "Caritas". Wcześniej pełnił funkcję wicedyrektora Domu Pomocy Społecznej w Ostrołęce, a także pracował w Wojewódzkim Biurze Planowania Przestrzennego (w latach 1985-1997).

Grzegorz Płocha był radnym od 1998 roku. W pierwszej kadencji był m.in. Przewodniczącym Komisji Rodziny i Opieki Społecznej, a także członkiem kilku komisji. W kadencji 2002-2006 wchodził w skład kilku komisji Rady Miasta, a przewodniczył Komisji Inwentaryzacyjnej.

W obecnej kadencji Grzegorz Płocha przewodniczył Komisji Rewizyjnej Rady Miasta Ostrołęki oraz był członkiem trzech komisji: Gospodarki Komunalnej, Infrastruktury Technicznej i Ochrony Środowiska oraz Oświaty, a także Rodziny, Zdrowia i Polityki Społecznej. Był szefem Klubu Radnych w Radzie Miasta Ostrołęki (Klub Koalicyjny Prawa i Sprawiedliwości).


Kompetencje Wiceprezydenta Miasta

Wiceprezydent Miasta - Grzegorz Płocha nadzoruje w szczególności sprawy:

  1. kultury, sportu i turystyki,
  2. związane z ewidencją i rejestracją pojazdów, uprawnieniami do kierowania pojazdami oraz transportem drogowym,
  3. związane z opracowywaniem zasad gospodarowania mieszkaniowym zasobem miasta, przyznawaniem dodatków mieszkaniowych, pomocą społeczną, ochroną zdrowia oraz przeciwdziałaniem i zwalczaniem patologii,
  4. z zakresu: ewidencji ludności i dowodów osobistych; spraw wojskowych; organizacyjno - technicznego przygotowania wyborów na ławników do sądów powszechnych; nadzoru nad działalnością stowarzyszeń; organizacyjno - technicznego przygotowania na szczeblu miasta wyborów Prezydenta Rzeczypospolitej Polskiej, do Sejmu i Senatu RP, do Parlamentu Europejskiego, do organów samorządu gminnego oraz przewidzianych przepisami prawa referendów,
  5. z zakresu realizacji zadań wynikających z prawa o aktach stanu cywilnego, kodeksu rodzinnego i opiekuńczego,
  6. związane z komunalizacją i gospodarowaniem mieniem Miasta i Skarbu Państwa, gospodarowaniem gruntami rolnymi i nierolnymi oraz rolnictwem,
  7. związane z miejskim zasobem geodezyjno-kartograficznym i uzgadnianiem dokumentacji projektowej.

Pod bezpośrednim nadzorem Wiceprezydent Miasta - Grzegorza Płochy wykonują zadania:

  1. Wydział Spraw Społecznych i Obywatelskich,
  2. Wydział Komunikacji i Transportu,
  3. Referat Kultury, Sportu i Turystyki,
  4. Wydział Geodezji i Gospodarki Nieruchomościami,
  5. Urząd Stanu Cywilnego.