Prezydent Miasta Ostrołęki - Paweł Niewiadomski
Prezydent Paweł Niewiadomski

Sekretariat:
pl. gen. Józefa Bema 1, pokój 121
07-400 Ostrołęka
Telefon: (+48 29) 764 68 11 wew. 200
email: prezydent@um.ostroleka.pl

 

Sekretariat czynny:
poniedziałek, środa, czwartek w godzinach: 8:00 - 16:00
wtorek 8:00 - 17:00
piątek 8:00 - 15:00


Przyjęcia interesantów

Interesanci, którzy chcą się spotkać z Prezydentem w sprawie skarg i wniosków, proszeni są o zgłoszenie się do sekretariatu - pokój nr 121, celem ustalenia daty i godziny wizyty. Zgłoszenia telefoniczne pod nr tel. (29) 764 68 21.


Kompetencje Prezydenta Miasta

Prezydent Miasta:

  1. wykonuje uchwały Rady Miasta i zadania Miasta określone przepisami prawa,
  2. kieruje bieżącymi sprawami Miasta i reprezentuje je na zewnątrz.

 

Prezydent Miasta kieruje pracą Urzędu przy pomocy Wiceprezydentów, Sekretarza  i Skarbnika oraz dyrektorów, kierowników i samodzielnych stanowisk pracy, a w szczególności:

1)  wykonuje uprawnienia zwierzchnika służbowego w stosunku do pracowników Urzędu i kierowników jednostek organizacyjnych miasta,

2) wydaje decyzje administracyjne w indywidualnych sprawach z zakresu administracji publicznej,

3)  upoważnia swoich zastępców, sekretarza lub innych pracowników Urzędu do wydawania decyzji, o których mowa w pkt 2,

4) realizuje zadania z zakresu obronności, obrony cywilnej i zarządzania kryzysowego oraz wynikające z funkcji Szefa Obrony Cywilnej Miasta,

5) nadzoruje realizację zadań zleconych z  zakresu administracji rządowej,

6)   nadzoruje realizację zadań w szczególności z zakresu:

a) organizacji wewnętrznej Urzędu,

b) kontroli Urzędu oraz realizacji wniosków pokontrolnych,

c) obsługi prawnej Urzędu,

d) zadań wykonywanych na stanowiskach samodzielnych,

e) współpracy z radą,  komisjami rady, organami osiedli, radą seniorów 
i młodzieżową radą miasta,

f) opracowywania projektu budżetu  miasta i jego realizacji,

g) bezpieczeństwa i porządku publicznego, ochrony przeciwpożarowej,

h) przyjmowania, rozpatrywania i załatwiania skarg i wniosków w Urzędzie,

i) bezpieczeństwa i higieny pracy,

j) spraw pracowniczych,

k) geodezji i kartografii,

l) komputeryzacji Urzędu oraz zastosowań informatyki,

ł) kontroli zarządczej.

 

Pod bezpośrednim nadzorem Prezydenta Miasta wykonują zadania:

  1. Wiceprezydenci Miasta,
  2. Sekretarz Miasta,
  3. Skarbnik Miasta,
  4. Straż Miejska Ostrołęki,
  5. Urząd Stanu Cywilnego,
  6. Wydział Informatyki,
  7. Wydział Geodezji i Kartografii,
  8. Wydział Bezpieczeństwa i Zarządzania Kryzysowego,
  9. Wydział Prawny,
  10. Biuro Obsługi Prezydenta,
  11. Biuro Kontroli  Wewnętrznej,
  12. Biuro Audytu Wewnętrznego,
  13. Pion Ochrony Informacji Niejawnych,
  14. stanowiska samodzielne: Główny specjalista ds. bezpieczeństwa i higieny pracy, Miejski Rzecznik Konsumentów, Inspektor Ochrony Danych oraz samodzielne stanowisko ds. skarg, wniosków i petycji.

 


Życiorys Prezydenta

Paweł Niewiadomski sprawuje funkcję Prezydenta Miasta Ostrołęki od 2024 r. Został wybrany na stanowisko w dn. 21.04.2024 r., uzyskując w II turze wyborów samorządowych poparcie 61,68 % wyborców.

Uroczyste ślubowanie i objęcie urzędu Prezydenta Miasta nastąpiło 07.05.2024 r.