Prezydent Miasta Ostrołęki - Paweł Niewiadomski
Prezydent Paweł Niewiadomski

Sekretariat:
pl. gen. Józefa Bema 1, pokój 121
07-400 Ostrołęka
Telefon: (+48 29) 764 68 11 wew. 200
email: prezydent@um.ostroleka.pl

 

Sekretariat czynny:
poniedziałek, środa, czwartek w godzinach: 8:00 - 16:00
wtorek 8:00 - 17:00
piątek 8:00 - 15:00


Przyjęcia interesantów

Interesanci, którzy chcą się spotkać z Prezydentem w sprawie skarg i wniosków, proszeni są o zgłoszenie się do sekretariatu - pokój nr 121, celem ustalenia daty i godziny wizyty. Zgłoszenia telefoniczne pod nr tel. (29) 764 68 21.


Kompetencje Prezydenta Miasta

Prezydent kieruje pracą Urzędu przy pomocy Wiceprezydentów, Sekretarza i Skarbnika oraz dyrektorów, kierowników i samodzielnych stanowisk pracy, a w szczególności:

1)wykonuje uprawnienia zwierzchnika służbowego w stosunku do pracowników Urzędu i kierowników jednostek organizacyjnych miasta,

2)wydaje decyzje administracyjne w indywidualnych sprawach z zakresu administracji publicznej,

3)upoważnia swoich zastępców, sekretarza lub innych pracowników Urzędu do wydawania decyzji, o których mowa w pkt 2,

4)realizuje zadania z zakresu obronności, obrony cywilnej i zarządzania kryzysowego oraz wynikające z funkcji Szefa Obrony Cywilnej Miasta,

5)nadzoruje realizację zadań zleconych z  zakresu administracji rządowej m.in. określone w art. 7d ustawy Prawo geodezyjne i kartograficzne, przy pomocy Geodety Miejskiego,

6)nadzoruje realizację zadań, w szczególności z zakresu:

a)organizacji wewnętrznej Urzędu,

b)obsługi prawnej Urzędu,

c)zadań wykonywanych na stanowiskach samodzielnych,

d)współpracy z radą,  komisjami rady, organami osiedli, radą seniorów 
i młodzieżową radą miasta,

e)opracowywania projektu budżetu  miasta i jego realizacji,

f)bezpieczeństwa i porządku publicznego, ochrony przeciwpożarowej,

g)przyjmowania, rozpatrywania i załatwiania skarg i wniosków w Urzędzie,

h)bezpieczeństwa i higieny pracy,

i)spraw pracowniczych,

j)geodezji i kartografii,

k)kultury, sportu i turystyki oraz promocji miasta,

l)komputeryzacji Urzędu oraz zastosowań informatyki,

m)obsługi sesji Rady Miasta i posiedzeń komisji Rady.

 

Pod bezpośrednim nadzorem Prezydenta Miasta wykonują zadania:

  1. Wiceprezydenci Miasta,
  2. Sekretarz Miasta,
  3. Skarbnik Miasta,
  4. Straż Miejska Ostrołęki,
  5. Urząd Stanu Cywilnego,
  6. Wydział Obsługi Prezydenta i Rady Miasta,
  7. Wydział Informatyki,
  8. Wydział Geodezji i Kartografii,
  9. Wydział Bezpieczeństwa i Zarządzania Kryzysowego,
  10. Wydział Prawny,
  11. Wydział Kultury, Sportu i Turystyki,
  12. Biuro Audytu Wewnętrznego,
  13. Pion Ochrony Informacji Niejawnych,
  14. stanowiska samodzielne: Główny specjalista ds. bezpieczeństwa i higieny pracy, Miejski Rzecznik Konsumentów, Inspektor Ochrony Danych oraz Samodzielne stanowisko ds. skarg, wniosków i petycji.

 


Życiorys Prezydenta

Paweł Niewiadomski sprawuje funkcję Prezydenta Miasta Ostrołęki od 2024 r. Został wybrany na stanowisko w dn. 21.04.2024 r., uzyskując w II turze wyborów samorządowych poparcie 61,68 % wyborców.

Uroczyste ślubowanie i objęcie urzędu Prezydenta Miasta nastąpiło 07.05.2024 r.