Prezydent Miasta Ostrołęki - Paweł Niewiadomski
Prezydent Paweł Niewiadomski

Sekretariat:
pl. gen. Józefa Bema 1, pokój 121
07-400 Ostrołęka
Telefon: (+48 29) 764 68 11 wew. 200
email: prezydent@um.ostroleka.pl

 

Sekretariat czynny:
poniedziałek, środa, czwartek w godzinach: 8:00 - 16:00
wtorek 8:00 - 17:00
piątek 8:00 - 15:00

 


Przyjęcia interesantów

Interesanci, którzy chcą się spotkać z Prezydentem w sprawie skarg i wniosków, proszeni są o zgłoszenie się do sekretariatu - pokój nr 121, celem ustalenia daty i godziny wizyty. Zgłoszenia telefoniczne pod nr tel. (29) 764 68 21 lub email:prezydent@um.ostroleka.pl.


Życiorys

Samorządowiec i prawnik, adwokat, od 7 maja 2024 roku Prezydent Miasta Ostrołęki.

Ukończył III Liceum Ogólnokształcące im. Unii Europejskiej w Ostrołęce. Absolwent Wydziału Prawa i Administracji Uniwersytetu Kardynała Stefana Wyszyńskiego. Kształcił się podyplomowo w zakresie procedury karnej na Uniwersytecie Jagiellońskim i zarządzania w samorządzie terytorialnym w Szkole Głównej Handlowej. Uzyskał uprawnienia adwokata w ramach Izby Adwokackiej w Warszawie. Był zatrudniony w warszawskich kancelariach prawniczych, przez osiem lat praktykował też w ramach własnej kancelarii adwokackiej w Ostrołęce. Pracował także jako nauczyciel w szkole policealnej oraz wykładowca zarządzania oświatą i zasobami ludzkimi. W latach 2019 – 2024 Radny Miasta Ostrołęki – Przewodniczący Komisji Prawa i Współpracy z Samorządami Mieszkańców. W okresie 2019 – 2023 pełnił funkcję Opiekuna Młodzieżowej Rady Miasta.

Wchodził w skład Rady Osiedla Centrum, działał w lokalnych organizacjach społecznych, w tym w Ostrołęckim Towarzystwie Naukowym. W 2018 wybrany do Rady Miasta Ostrołęki z ramienia KWW „Nasza Ostrołęka”. W wyborach samorządowych w 2024 był kandydatem na prezydenta miasta z ramienia KWW „Nasza Ostrołęka 2024”. W pierwszej turze zdobył 29,25% głosów, co stanowiło drugi wynik. W drugiej turze poparło go 61,68% głosujących.


Kompetencje Prezydenta Miasta

Prezydent kieruje pracą Urzędu przy pomocy Wiceprezydentów, Sekretarza i Skarbnika oraz dyrektorów, kierowników i samodzielnych stanowisk pracy, a w szczególności:

  1. wykonuje uprawnienia zwierzchnika służbowego w stosunku do pracowników Urzędu i kierowników jednostek organizacyjnych miasta,
  2. wydaje decyzje administracyjne w indywidualnych sprawach z zakresu administracji publicznej,
  3. upoważnia swoich zastępców, sekretarza lub innych pracowników Urzędu do wydawania decyzji, o których mowa w pkt 2,
  4. realizuje zadania z zakresu obronności, obrony cywilnej i zarządzania kryzysowego oraz wynikające z funkcji Szefa Obrony Cywilnej Miasta,
  5. nadzoruje realizację zadań zleconych z zakresu administracji rządowej m.in. określone w art. 7d ustawy Prawo geodezyjne i kartograficzne, przy pomocy Geodety Miejskiego,
  6. nadzoruje realizację zadań, w szczególności z zakresu:
    a) organizacji wewnętrznej Urzędu,
    b) obsługi prawnej Urzędu,
    c) zadań wykonywanych na stanowiskach samodzielnych,
    d) współpracy z radą, komisjami rady, organami osiedli, radą seniorów i młodzieżową radą miasta,
    e) opracowywania projektu budżetu miasta i jego realizacji,
    f)  bezpieczeństwa i porządku publicznego, ochrony przeciwpożarowej,
    g) przyjmowania, rozpatrywania i załatwiania skarg i wniosków w Urzędzie,
    h) bezpieczeństwa i higieny pracy,
    i) spraw pracowniczych,
    j) geodezji i kartografii,
    k) kultury, sportu i turystyki oraz promocji miasta,
    l) komputeryzacji Urzędu oraz zastosowań informatyki,
    m) obsługi sesji Rady Miasta i posiedzeń komisji Rady.

 

Pod bezpośrednim nadzorem Prezydenta Miasta wykonują zadania:

  1. Wiceprezydenci Miasta,
  2. Sekretarz Miasta,
  3. Skarbnik Miasta,
  4. Straż Miejska Ostrołęki,
  5. Urząd Stanu Cywilnego,
  6. Wydział Obsługi Prezydenta i Rady Miasta,
  7. Wydział Informatyki,
  8. Wydział Geodezji i Kartografii,
  9. Wydział Bezpieczeństwa i Zarządzania Kryzysowego,
  10. Wydział Prawny,
  11. Wydział Kultury, Sportu i Turystyki,
  12. Biuro Audytu Wewnętrznego,
  13. Pion Ochrony Informacji Niejawnych,
  14. stanowiska samodzielne: Główny specjalista ds. bezpieczeństwa i higieny pracy, Miejski Rzecznik Konsumentów, Inspektor Ochrony Danych oraz Samodzielne stanowisko ds. skarg, wniosków i petycji.