Wymagane dokumenty
  1. Wniosek o wydanie decyzji o środowiskowych uwarunkowaniach (WAB-W-9)
  2. Załączniki do wniosku:
    1. W przypadku przedsięwzięć mogących zawsze znacząco oddziaływać na środowisko - Raport o oddziaływaniu przedsięwzięcia na środowisko, a w przypadku gdy wnioskodawca występuje o ustalenie zakresu raportu w trybie art. 69 - karta informacyjna przedsięwzięcia (w trzech egzemplarzach wraz z zapisem w formie elektronicznej na informatycznych nośnikach danych).
    2. W przypadku przedsięwzięć mogących potencjalnie znacząco oddziaływać na środowisko - Karta informacyjna przedsięwzięcia zawierająca dane, o których mowa w art. 62 (w trzech egzemplarzach, wraz z zapisem w formie elektronicznej na informatycznych nośnikach danych).
    3. Poświadczona przez właściwy organ kopia mapy ewidencyjnej obejmującej przewidywany teren, na którym będzie realizowane przedsięwzięcie, oraz obejmująca obszar, na który będzie oddziaływać przedsięwzięcie.
    4. Mapa w skali zapewniającej czytelność przedstawionych danych z zaznaczonym przewidywanym terenem, na którym będzie realizowane przedsięwzięcie, oraz z zaznaczonym przewidywanym obszarem, na który będzie oddziaływać przedsięwzięcie, wraz z zapisem mapy w formie elektronicznej (w trzech egzemplarzach).

       

    5. Wypis z rejestru gruntów lub inny dokument, wydany przez organ prowadzący ewidencję gruntów i budynków, pozwalający na ustalenie stron postępowania, zawierający co najmniej numer działki ewidencyjnej oraz, o ile zostały ujawnione: numer jej księgi wieczystej, imię i nazwisko albo nazwę oraz adres podmiotu ewidencyjnego, obejmujący przewidywany teren, na którym będzie realizowane przedsięwzięcie, oraz obejmujący obszar, na który będzie oddziaływać przedsięwzięcie.

3. Dowód wpłaty opłaty skarbowej dokonanej w kasie Urzędu Miasta lub na rachunek Nr konta 32 1020 1592 2300 0410 0000 0162

Opłata skarbowa:
- od wydania decyzji - 205 zł
- od pełnomocnictwa - 17 zł
- z opłaty skarbowej zwolnione są jednostki budżetowe i jednostki samorządu terytorialnego

Miejsce złożenia wniosku

Punkt Obsługi Interesantów
pl. gen. Józefa Bema 1, 07-400 Ostrołęka
tel. (+48 29) 764 68 11 w. 279
czynny: od poniedziałku do piątku w godzinach 8:00 - 16:00
we wtorki w godzinach 8:00 - 17:00

Punkt Obsługi Interesantów
ul. gen. Tadeusza Kościuszki 45, 07-400 Ostrołęka
(+48 29) 764 68 11 w. 294
czynny: od poniedziałku do piątku w godzinach 8:00 - 16:00
we wtorki w godzinach 8:00 - 16:00

Kontakt w sprawie WAB 13

Maria Sierak
pl. gen. Józefa Bema 1, pokój nr 222 (II piętro)
tel. 764-68-11 wew. 298

Termin odpowiedzi

- załatwienie sprawy wymagającej postępowania wyjaśniającego powinno nastąpić nie później niż w ciągu miesiąca, a sprawy szczególnie skomplikowanej - nie później niż w ciągu dwóch miesięcy od dnia wszczęcia postępowania.

Tryb odwoławczy

Odwołanie do Samorządowego Kolegium Odwoławczego w Ostrołęce za pośrednictwem Prezydenta Miasta Ostrołęki w terminie 14 dni od daty otrzymania decyzji. Odwołanie należy składać: w Punkcie Obsługi Interesantów .

Podstawa prawna
  • Ustawa z dnia 3 października 2008r. o udostępnianiu informacji o środowisku
    i jego ochronie, udziale społeczeństwa w ochronie środowiska oraz o ocenach
    oddziaływania na środowisko (t.j. Dz.U.2016.353 ze zm.),
  • Ustawa o opłacie skarbowej z dnia 16 listopada 2006r. (t.j. Dz.U.2016.1827),
  • Kodeks Postępowania Administracyjnego z dnia 14 czerwca 1960r. (t. j. Dz.U.
    2016.23 ze zm.)


Załączniki:

WAB-W-9