Kontakt:

 Dyrektor Wydziału

  • Telefon: +48 (29) 764 68 11

Marcin Rogalski, Dyrektor Wydziału

  • Telefon: +48 (29) 764 68 11

Kompetencje: [start] [koniec]

Do właściwości Wydziału Inwestycji i Drogownictwa należy prowadzenie spraw związanych
z przygotowaniem i realizacją inwestycji własnych miasta, remontem i utrzymaniem dróg publicznych i dróg wewnętrznych stanowiących własność miasta, znajdujących się w granicach administracyjnych miasta, prowadzeniem oraz utrzymaniem i eksploatacją obiektów i urządzeń komunalnych, a w szczególności:
1) przygotowywanie propozycji do budżetu miasta w zakresie planowanych inwestycji i remontów kapitalnych od strony rzeczowo - finansowej,
2) przygotowywanie materiałów projektowych i geodezyjnych niezbędnych do nabycia gruntu pod budowę inwestycji miejskich i przekazywanie kompletu dokumentów umożliwiających nabycie gruntów Wydziałowi Gospodarki Nieruchomościami,
3) przygotowywanie i realizacja inwestycji kubaturowych oraz remontów kapitalnych dróg i obiektów publicznych,
4) przygotowywanie i realizacja inwestycji z zakresu uzbrojenia terenów budownictwa mieszkaniowego,
5) przygotowywanie i realizacja inwestycji z zakresu inwestycji drogowych (budowa i remonty kapitalne),
6) prowadzenie nadzoru inwestycyjnego lub organizowanie zastępstwa inwestycyjnego i opracowywanie projektów umów w tym zakresie,
7) kontrola bieżąca oraz koordynacja przebiegu przygotowania i realizacji inwestycji pod kątem zgodności
z zakresem rzeczowo - finansowym zawartych umów,
8) weryfikacja kosztów dotyczących realizacji inwestycji w celu dokonania płatności zgodnie
z zawartymi umowami,
9) opracowywanie sprawozdań i informacji z realizacji inwestycji i kapitalnych remontów,
10) rozliczanie finansowo - rzeczowe zakończonych inwestycji i przekazywanie ich na stan mienia komunalnego,
11) przygotowywanie wniosków do Wydziału Gospodarki Nieruchomościami w sprawie wywłaszczenia nieruchomości pod inwestycje miejskie,
12) realizacja i rozliczanie wspólnych inwestycji wykonywanych przez miasto przy współudziale finansowym mieszkańców,
13) współpraca z Wydziałem Koordynacji Projektów i Zamówień Publicznych w sprawach związanych
z pozyskiwaniem środków zewnętrznych w zakresie opracowywania części techniczno-finansowej oraz części sprawozdawczej danego zadania,
14) aktualizacja i monitoring Wieloletniego Planu Inwestycyjnego,
15) współpraca z Wydziałem Rozwoju, Planowania Przestrzennego i Budownictwa w sprawach związanych ze Strategią Rozwoju Miasta w zakresie planowanych zadań inwestycyjnych Wieloletniego Planu Inwestycyjnego,
16) przygotowanie i realizacja inwestycji kubaturowych, remontów kapitalnych i budowy dróg,
17) przeciwdziałanie niekorzystnym przeobrażeniom środowiska mogącym powstać w następstwie budowy dróg,
18) przygotowywanie i przekazywanie kompletu dokumentów dotyczących zakończonych inwestycji liniowych do Wydziału Gospodarki Nieruchomościami w celu naliczania opłat adiacenckich,
19) kompleksowa pomoc inwestorom w zakresie spraw załatwianych przez urzędy administracji publicznej znajdujących się na terenie miasta,
20) przygotowywanie projektów umów dotyczących realizacji inwestycji w celu wypłacania odszkodowania z tytułu zajęcia nieruchomości (procedura bez wykupu gruntu),
21) zapewnienie zgodności realizacji projektów, które uzyskały dofinansowanie z funduszy Unii Europejskiej z wcześniej zatwierdzonymi założeniami i celami,
22) rozliczanie, monitorowanie i kontrolowanie projektów inwestycyjnych współfinansowanych ze środków zewnętrznych zgodnie z wytycznymi oraz postanowieniami umowy o dofinansowanie,
23) przygotowywanie wystąpień w sprawie pozyskania środków finansowych z Wojewódzkiego Funduszu Ochrony Środowiska i Gospodarki Wodnej oraz Narodowego Funduszu Ochrony Środowiska i Gospodarki Wodnej na realizację inwestycji miejskich,
24) przygotowywanie wniosków dotyczących usunięcia drzew i krzewów z terenów nieruchomości miejskich w ramach prowadzonych zadań inwestycyjnych oraz egzekwowanie zapisów umownych od wykonawcy robót odnośnie zagospodarowania drewna pozyskanego z wycinki w związku z realizacją zadań inwestycyjnych,
25) prowadzenie spraw związanych z tworzeniem miejskich placów zabaw,
26) wsparcie w zakresie opiniowania rzeczowo - finansowego wniosków wpływających do komórek organizacyjnych urzędu dotyczących prac remontowych, modernizacyjnych i budowlanych obiektów
w zasobach miasta,
27) udział w opracowywaniu projektów planów rozwoju sieci drogowej,
28) opracowywanie projektów planów finansowania utrzymania i ochrony dróg oraz obiektów mostowych,
29) utrzymanie nawierzchni dróg, chodników, obiektów inżynieryjnych, urządzeń zabezpieczających ruch
i innych urządzeń związanych z drogą,
30) realizacja zadań w zakresie inżynierii ruchu,
31) przygotowywanie infrastruktury drogowej dla potrzeb obronnych,
32) koordynacja robót w zakresie remontu i budowy infrastruktury technicznej prowadzonych przez różne podmioty w pasie drogowym dróg urządzonych,
33) prowadzenie spraw związanych z wydawaniem zezwoleń na lokalizację w pasie drogowym obiektów lub urządzeń niezwiązanych z gospodarką lub obsługą ruchu drogowego oraz reklam, na zajęcie pasa drogowego, na umieszczenie urządzeń infrastruktury niezwiązanej z funkcjonowaniem drogi, obiektu budowlanego niezwiązanego z zarządzaniem drogami lub potrzebami ruchu drogowego na lokalizację lub przebudowę zjazdów z dróg, na przejazdy pojazdów nienormatywnych oraz naliczanie opłat i kar pieniężnych,
34) prowadzenie ewidencji dróg i drogowych obiektów inżynieryjnych,
35) sporządzanie informacji o drogach publicznych oraz przekazywanie ich Generalnemu Dyrektorowi Dróg Krajowych i Autostrad,
36) przeprowadzanie okresowych kontroli stanu dróg i obiektów mostowych,
37) koordynowanie wykonania robót interwencyjnych, robót utrzymaniowych i zabezpieczających,
38) przeciwdziałanie niszczeniu dróg przez użytkowników,
39) wprowadzanie ograniczeń w ruchu drogowym, zamykanie dróg i obiektów mostowych, wyznaczanie objazdów,
40) dokonywanie okresowych pomiarów natężenia ruchu drogowego,
41) oznakowywanie ulic i placów tablicami z ich nazwami,
42) przygotowywanie i realizacja remontów dróg,
43) przeciwdziałanie niekorzystnym przeobrażeniom środowiska mogącym powstać w następstwie utrzymania dróg,
44) przygotowywanie propozycji do budżetu miasta w zakresie remontów i bieżącego utrzymania dróg,
45) przygotowywanie materiałów projektowych i geodezyjnych niezbędnych do nabycia gruntu pod poszerzenie istniejących jezdni celem poprawienia bezpieczeństwa i przekazywanie kompletu dokumentów umożliwiających nabycia gruntów Wydziałowi Gospodarki Nieruchomościami,
46) kontrola remontów bieżących i utrzymania dróg pod kątem zgodności z zakresem rzeczowo - finansowym zawartych umów,
47) opracowywanie sprawozdań i informacji z realizacji inwestycji drogowych i kapitalnych remontów,
48) gospodarowanie nieruchomościami w pasach drogowych dróg publicznych w ramach posiadanego prawa do tych nieruchomości (z wyłączeniem nabywania i odszkodowań),
49) gospodarowanie mieniem komunalnym w części dotyczącej dróg wewnętrznych, wydzielonych geodezyjnie (użytek ewidencji gruntów i budynków oznaczony jako „dr”) w ramach posiadanego prawa nieruchomości (z wyłączeniem nabywania i odszkodowań),
50) na wniosek wydziału merytorycznego zamieszczanie na stronie internetowej Urzędu Miasta informacji
o zamiarze rozpoczęcia budowy lub przebudowy drogi i możliwości zgłaszania zainteresowania udostępnieniem kanału technologicznego, jednocześnie zawiadamiając o tym Prezesa Urzędu Komunikacji Elektronicznej,
51) koordynacja spraw związanych z organizacją i funkcjonowaniem strefy płatnego parkowania na terenie miasta,
52) przygotowywanie wniosków dotyczących usunięcia drzew i krzewów w związków z zadaniami inwestycyjnymi prowadzonymi przez wydział w drogach publicznych i wewnętrznych oraz egzekwowanie zapisów umownych od wykonawcy robót odnośnie zagospodarowania drewna pozyskanego z wycinki w ramach realizowanych zadań inwestycyjnych,
53) nadzór nad utrzymaniem i eksploatacją obiektów i urządzeń komunalnych,
54) nadzór nad utrzymaniem miejskiej sieci oświetlenia ulicznego,
55) nadzór nad utrzymaniem miejskiej sieci kanalizacji deszczowej,
56) prowadzenie spraw w zakresie bieżącego utrzymania i konserwacji wałów przeciwpowodziowych,
57) współdziałanie z Referatem Zarządzania Kryzysowego w zakresie dokonywania okresowych przeglądów wałów przeciwpowodziowych,
58) koordynacja ”Akcji zima” oraz sprawowanie nadzoru nad jej należytym przebiegiem.”,