Wymagane dokumenty
1. Wniosek o wydanie dokumentu o możności prawnej do zawarcia związku małżeńskiego obywatela polskiego za granicą (USC-W-1).
2. Dowód osobisty osoby wnioskującej o wydanie zaświadczenia.
3. Dokładne dane obcokrajowca, z którym zostanie zawarty związek  małżeński (data urodzenia, imiona i nazwiska rodowe rodziców itp.)
4. Pisemne zapewnienie, że nie wie o istnieniu okoliczności wyłączających zawarcie małżeństwa.
5. Dokument potwierdzający stan cywilny przyszłego małżonka.
6. Dowód uiszczenia należnej opłaty skarbowej.
 Opłaty

Opłata skarbowa:
- za wydanie zaświadczenia - 38,- zł.

Opłatę skarbową należy dokonać przelewem na nr konta:

 32 1020 1592 2300 0410 0000 0162

Urząd Miasta Ostrołęki,

Plac Gen. Józefa Bema 1

07-410 Ostrołęka

lub w kasie Urzędu Miasta Ostrołęki,  Plac Gen. Józefa Bema 1

Inne opłaty:
Nie pobiera się.

 Miejsce złożenia wniosku

Urząd Stanu Cywilnego
ul. Berka Joselewicza 2, 07-400 Ostrołęka
tel. (+48 29) 765 43 11

 Kontakt w sprawie USC 2

Beata Krzysztofińska - Kierownik USC
ul. Berka Joselewicza 2
tel. +48 (29) 765 43 11;   +48 (29) 765 43 42

Anna Stefanowska - Zastępca Kierownika USC
ul. Berka Joselewicza 2
tel. (+48 29) 765 43 40
 Termin odpowiedzi

Niezwłocznie

 Tryb odwoławczy

W terminie 14 dni od dnia doręczenia zawiadomienia o odmowie wydania zaświadczenia przysługuje złożenie wniosku do sądu właściwego ze względu na siedzibę urzędu stanu cywilnego o rozstrzygnięcie, czy przyczyny odmowy wskazane w otrzymanym zawiadomieniu są zasadne.

 Uwagi
  • Wniosek o wydanie zaświadczenia można złożyć do wybranego kierownika urzędu stanu cywilnego lub konsula Rzeczypospolitej Polskiej.
  • Ważność zaświadczenia wynosi 6 miesięcy. Po upływie  tego terminu zaświadczenie traci moc.
 Podstawa prawna
  • Ustawa z dnia 28 listopada 2014r. Prawo o aktach stanu cywilnego (Dz.U. 2016, poz. 2064jt.)
  • Ustawa z dnia 16 listopada 2006 r. o opłacie skarbowej (Dz.U. 2018, poz.1044 j.t.)


Załączniki:

USC-W-1(4)