Wymagane dokumenty
  1. Wniosek w sprawie wpisania treści aktu stanu cywilnego (USC-W-3).
  2. Oryginalny odpis aktu stanu cywilnego wraz z tłumaczeniem  na język polski dokonanym  przez tłumacza przysięgłego.
  3. Pełnomocnictwo w przypadku składania wniosku przez pełnomocnika.
  4. Dokument  tożsamości (tj. dowód osobisty, paszport).
  5. Dowód uiszczenia należnej opłaty skarbowej.
 Opłaty

Opłata skarbowa:

 - 50,- zł.
 - 17,- zł w przypadku złożenia pełnomocnictwa.

 Opłatę skarbową należy dokonać przelewem na nr konta:

 32 1020 1592 2300 0410 0000 0162

Urząd Miasta Ostrołęki,
Plac Gen. Józefa Bema 1
07-410 Ostrołęka

lub w kasie Urzędu Miasta Ostrołęki,  Plac Gen. Józefa Bema 1

Inne opłaty:
Nie pobiera się.

Opłata ewidencyjna:
Nie dotyczy.

 Miejsce złożenia wniosku

Urząd Stanu Cywilnego
ul. Berka Joselewicza 2, 07-400 Ostrołęka
tel. +48 (29) 765 43 11

 Kontakt w sprawie USC 4

Beata Krzysztofińska
ul. Berka Joselewicza 2
tel. +48 (29) 765 43 11;   +48 (29) 765 43 42

Anna Stefanowska
ul. Berka Joselewicza 2
tel. (+48 29) 765 43 40

 Termin odpowiedzi

Do 30 dni

 Tryb odwoławczy

Od wydanej decyzji służy stronie odwołanie do Wojewody Mazowieckiego za pośrednictwem Kierownika Urzędu Stanu Cywilnego w terminie 14 dni od dnia jej doręczenia.

 Podstawa prawna
  • Ustawa z dnia 28 listopada 2014r. Prawo o aktach stanu cywilnego (Dz.U. 2016, poz. 2064jt.)
  • Ustawa z dnia 16 listopada 2006 r. o opłacie skarbowej (Dz.U. 2018, poz.1044 j.t.)

 



Załączniki:

USC-W-3(6)