Wymagane dokumenty
  1. Wniosek o wydanie decyzji w sprawie wpisania treści aktu stanu cywilnego (USC-W-3).
  2. Dowód osobisty.
  3. Oryginalny odpis aktu stanu cywilnego wraz z tłumaczeniem na język polski dokonanym przez tłumacza przysięgłego.
  4. Odpowiednio: akt małżeństwa rodziców, jeśli ma być wpisany akt urodzenia dziecka; akty urodzenia: kobiety i mężczyzny, jeśli ma być wpisany akt małżeństwa; do wpisania aktu zgonu dokument stwierdzający stan cywilny osoby zmarłej (akt urodzenia lub akt małżeństwa).
Opłaty

Opłata skarbowa:

  • za wydanie decyzji - 50,- zł.
Miejsce złożenia wniosku

Urząd Stanu Cywilnego
ul. Berka Joselewicza 2, 07-400 Ostrołęka
tel. (+48 29) 765 43 11

Kontakt w sprawie USC 4

Grażyna Dąbrowska
ul. Berka Joselewicza 2
tel. +48 (29) 764 24 11, +48 (29) 765 43 42

Anna Zych
ul. Berka Joselewicza 2
tel. +48 (29) 765 43 40

Termin odpowiedzi

Do 30 dni

Tryb odwoławczy

Odwołanie wnosi się do Wojewody Mazowieckiego za pośrednictwem Kierownika Urzędu Stanu Cywilnego w Ostrołęce. Odwołanie składa się:
w Punkcie Obsługi Interesanta lub Urzędzie Stanu Cywilnego. Odwołanie wnosi się w terminie 14 dni od dnia doręczenia decyzji stronie.
Proszę upewnić się, że na potwierdzeniu przyjęcia Państwa wniosku wpisano numer USC. Prosimy używać go jeżeli będziecie Państwo prowadzili dalszą korespondencję związaną z tą sprawą.

Podstawa prawna

Ustawa z dnia 29 września 1986r. Prawo o aktach stanu cywilnego (tekst jedn. z 2011 r. Dz. U. Nr 212, poz. 1264), ustawa z dnia 16 listopada 2006 r. o opłacie skarbowej (tekst jedn. z 2012 r. Dz. U. poz. 1282).



Załączniki:

USC-W-3(5)