Wymagane dokumenty
  1. Dowody tożsamości rodziców dziecka.
  2. Karta urodzenia noworodka - wydana przez Zakład Opieki Zdrowotnej.
 Opłaty

Opłata skarbowa:

Zwolnione z opłaty skarbowej

Inne opłaty:
Nie pobiera się.

Opłata ewidencyjna:
Nie dotyczy.

 Miejsce złożenia wniosku

Urząd Stanu Cywilnego
ul. Berka Joselewicza 2, 07-400 Ostrołęka
tel. +48 (29) 765 43 11

 Kontakt w sprawie USC 11

Beata Krzysztofińska
ul. Berka Joselewicza 2
tel. +48 (29) 765 43 11, +48 (29) 765 43 42

Anna Stefanowska
ul. Berka Joselewicza 2
tel. (+48 29) 765 43 40

 Termin odpowiedzi
  • Niezwłocznie.
  • W następnym dniu roboczym, w przypadku zgłoszenia elektronicznego.
 Tryb odwoławczy

Od decyzji odmawiającej sporządzenia aktu urodzenia, wydanej przez Kierownika USC Ostrołęki, przysługuje odwołanie do Wojewody Mazowieckiego, za pośrednictwem kierownika USC, w terminie 14 dni od dnia jej doręczenia.

 Uwagi
  • Podstawę sporządzenia aktu urodzenia stanowi pisemne zgłoszenie urodzenia dziecka wystawione przez lekarza lub zakład opieki zdrowotnej, potwierdzające fakt urodzenia dziecka, datę i miejsce urodzenia.
  • Do zgłoszenia urodzenia dziecka są obowiązani ojciec lub matka dziecka (w przypadku  małżeństwa).
  • Urodzenie dziecka należy zgłosić w ciągu 21 dni od dnia urodzenia.
  • Zgłoszenia urodzenia dziecka martwego należy dokonać w ciągu 3 dni od dnia sporządzenia katy martwego urodzenia.
  • Urodzenie dziecka rodzice mogą zgłosić w formie dokumentu elektronicznego na portalu obywatel.gov.pl.
 Podstawa prawna
  • Ustawa z dnia 28 listopada 2014r. Prawo o aktach  stanu cywilnego (Dz.U. 2016, poz. 2064jt.)
  • Ustawa z dnia 24 września 2010 r. o ewidencji ludności (Dz. U.2018, poz. 1382 j.t.)