Wymagane dokumenty

Wymagane dokumenty:
Wniosek o zmianę imienia lub nazwiska zawiera:

  1. dane osoby, której zmiana dotyczy:
    1. imię (imiona) i nazwisko oraz nazwisko rodowe,
    2. wskazanie kierownika urzędu stanu cywilnego, który sporządził akt urodzenia oraz akt małżeństwa, jeżeli zmiana imienia lub nazwiska będzie dotyczyła tego aktu,
    3. numer Powszechnego Elektronicznego Systemu Ewidencji Ludności, zwany dalej „numer PESEL”, jeżeli został nadany;
  2. imię lub nazwisko, na jakie ma nastąpić zmiana:
  3. wskazanie miejsca sporządzenia aktu urodzenia małoletnich dzieci, jeżeli zmiana imienia lub nazwiska będzie dotyczyła tych aktów:
  4. adres do korespondencji wnioskodawcy:
  5. uzasadnienie;
  6. oświadczenie wnioskodawcy, że w tej samej sprawie nie złożył wcześniej wnioski do innego kierownika urzędu stanu cywilnego lub nie została wydana już decyzja odmowa.

 

Opłaty

Opłata skarbowa:
Zmiana imienia lub nazwiska
- decyzja - 37,- zł.

Miejsce złożenia wniosku

Urząd Stanu Cywilnego
ul. Berka Joselewicza 2, 07-400 Ostrołęka
tel. (+48 29) 765 43 11

Kontakt w sprawie USC 13

Grażyna Dąbrowska
ul. Berka Joselewicza 2
tel. +48 (29) 764 24 11, +48 (29) 765 43 42

Anna Zych
ul. Berka Joselewicza 2
tel. +48 (29) 765 43 40

Termin odpowiedzi

W ciągu 30 dni

Tryb odwoławczy

Odwołanie wnosi się do Wojewody Mazowieckiego za pośrednictwem Kierownika Urzędu Stanu Cywilnego w Ostrołęce. Odwołanie wnosi się w terminie 14 dni od dnia doręczenia decyzji stronie.

Podstawa prawna
  • Ustawa z dnia 17 października 2008r. o zmianie imienia i nazwiska (Dz.U. 2008. 1414 z późn. zm.)
  • Ustawa z dnia 16 listopada 2006r. o opłacie skarbowej (t. jedn. Dz.U.2015, poz. 783 z późn. zm)

Wymagane dokumenty:

Wniosek o zmianę imienia lub nazwiska zawiera:

1/ dane osoby, której zmiana dotyczy:

a)    imię (imiona) i nazwisko oraz nazwisko rodowe,

b) wskazanie kierownika urzędu stanu cywilnego, który sporządził akt urodzenia oraz akt małżeństwa, jeżeli zmiana imienia lub nazwiska będzie dotyczyła tego aktu,

c) numer Powszechnego Elektronicznego Systemu Ewidencji Ludności, zwany dalej „numer PESEL”, jeżeli został nadany;

2/ imię lub nazwisko, na jakie ma nastąpić zmiana:

3/wskazanie miejsca sporządzenia aktu urodzenia małoletnich dzieci, jeżeli zmiana imienia lub nazwiska będzie dotyczyła tych aktów:

4/ adres do korespondencji wnioskodawcy:

5/ uzasadnienie;

6) oświadczenie wnioskodawcy, że w tej samej sprawie  nie złożył wcześniej wnioski do innego kierownika urzędu stanu cywilnego lub nie została wydana już decyzja odmowa.