Wymagane dokumenty

Zgłoszenie o wpis informacji o wznowieniu działalności gospodarczej na wniosku CEIDG-1 na stronie internetowej http://firma.gov.pl (do wyboru: wypełnij wniosek przez internet lub wypełnij wniosek odręcznie do pobrania z działu formularze i instrukcje)
Do wglądu
dowód osobisty lub inny dokument tożsamości osoby ubiegającej się o wpis informacji o wznowieniu działalności gospodarczej.
Ważne

  • data wznowienia wykonywania działalności gospodarczej nie może być wcześniejsza niż dzień złożenia wniosku.
  • nie zgłoszenie wznowienia wykonywania działalności gospodarczej przed upływem 24 miesięcy spowoduje wykreślenie wpisu w CEIDG
Opłaty

Opłata skarbowa:
Nie pobiera się

Inne opłaty:
Nie pobiera się

Opłata ewidencyjna:
Nie pobiera się

Miejsce złożenia wniosku

Referat Działalności Gospodarczej

pl. gen. Józefa Bema 1
pokój 21, 22
tel. 029 764 68 11, wew. 227

Kontakt w sprawie RG 5

Ewa Makowiecka
pl. gen. Józefa Bema 1, pokój 21 (parter)
tel. (+48 29) 764 68 11 w. 227

Jarosław Sender
pl. gen. Józefa Bema 1, pokój 21 (parter)
tel. (+48 29) 764 68 11 w. 227

Termin odpowiedzi

Organ gminy przekształca wniosek CEIDG-1 złożony przez przedsiębiorcę na formę dokumentu elektronicznego i przesyła do Centralnej Ewidencji i Informacji o Działalności Gospodarczej nie później niż następnego dnia roboczego od dnia otrzymania prawidłowo wypełnionego wniosku.

Centralna Ewidencja i Informacja o Działalności Gospodarczej (w skrócie CEIDG) jest rejestrem przedsiębiorców, będących osobami fizycznymi, działających na terenie Polski. Rejestr prowadzony jest od 1 lipca 2011 r. w systemie teleinformatycznym przez ministra właściwego do spraw gospodarki na podstawie przepisów ustawy o swobodzie działalności gospodarczej.


Tryb odwoławczy

Nie przysługuje

Uwagi

Z dniem 1 lipca 2011 r. uruchomiona została Centralna Ewidencja i Informacja o Działalności Gospodarczej (CEIDG) prowadzona w systemie teleinformatycznym przez Ministra Gospodarki.Aby zmienić działalność gospodarczą jako osoba fizyczna możesz wybrać jeden z trybów postępowania:

  • Zalogowanie się do CEIDG, wypełnienie wniosku on-line i złożenie go elektronicznie. (osoby posiadające    podpis elektroniczny z kwalifikowanym certyfikatem lub profil zaufany),
  • Zalogowanie się do CEIDG, wypełnienie wniosku on-line, wydrukowanie i zaniesienie go do gminy.
  • Bez logowania się do CEIDG, wypełnienie wniosku on-line, wydrukowanie i zaniesienie go do gminy.
  • Pobranie i złożenie wniosku papierowego w gminie. Gmina przekształca go na wniosek elektroniczny.
  • Przesłanie wniosku listem poleconym do wybranej gminy. Podpis musi być notarialnie potwierdzony.
Podstawa prawna
  • Ustawa z dnia 2 lipca 2004 r. Przepisy wprowadzające ustawę o swobodzie działalności gospodarczej (Dz. U. 2004 nr 173 poz. 1808 z późn. zm.)
  • Ustawa z dnia 2 lipca 2004 r. o swobodzie działalności gospodarczej (tekst jednolity Dz. U. 2010 r. Nr 220 poz. 1447 z późn. zm.)