Wymagane dokumenty

I. Etap pierwszy - przed wydaniem prawomocnego postanowienia opiniującego wstępny  projekt podziału.

  1. Wniosek o podział nieruchomości położonej na obszarze objętym miejscowym planem zagospodarowania przestrzennego (GN-W-5).
  2. Załączniki do wniosku:
  1. oryginalny i aktualny wypis z rejestru gruntów,
  2. dokumenty stwierdzające tytuł prawny do nieruchomości: akt notarialny, postanowienia sądu, akt własności ziemi itp. oraz nr księgi wieczystej (w przypadku braku KW – zaświadczenie ze zbioru dokumentów),
  3. wstępny projekt podziału nieruchomości (w ilości odpowiadającej liczbie współwłaścicieli + dodatkowo dwa egzemplarze).

II.        Etap drugi.

  1. Po uprawomocnieniu się postanowienia opiniującego wstępny projekt podziału, wniosek należy uzupełnić o następujące dokumenty:
  1. mapa z projektem podziału nieruchomości,
  2. protokół z przyjęcia granic nieruchomości podlegającej podziałowi,
  3. wykaz zmian gruntowych,
  4. wykaz synchronizacyjny, jeżeli oznaczenie działek gruntu w ewidencji gruntów Miasta Ostrołęki nieruchomości jest inne niż w księdze wieczystej.
    Dokumenty wymienione w pkt. a - d powinny być przyjęte do państwowego zasobu geodezyjnego i kartograficznego,
  5. aktualny wypis z rejestru gruntów.

Dokumenty wymienione w pkt. a - d powinny być przyjęte do państwowego zasobu geodezyjnego i kartograficznego.

Opłaty

Opłata skarbowa:
Nie pobiera się.

Inne opłaty:
Nie pobiera się.

Opłata ewidencyjna:
Nie pobiera się.

Miejsce złożenia wniosku

Punkt Obsługi Interesantów
pl. gen. Józefa Bema 1, 07-400 Ostrołęka
tel. (+48 29) 764 68 11 w. 279
czynny: od poniedziałku do piątku w godzinach 8:00 - 17:00

Punkt Obsługi Interesantów
ul. gen. Tadeusza Kościuszki 45, 07-400 Ostrołęka
(+48 29) 764 68 11 w. 294
czynny: od poniedziałku do piątku w godzinach 8:00 - 17:00

Kontakt w sprawie GN 5

Małgorzata Kossakowska
pl. gen. Józefa Bema 1, pokój  209 (II piętro)
tel. (+48 29) 764 68 11 w. 235 lub (+48 29) 765 42 35

Anna Wasiewicz
pl. gen. Józefa Bema 1, pokój  207 (II piętro)
tel. (+48 29) 764 68 11 w. 233 lub (+48 29) 765 42 33

Termin odpowiedzi

W ciągu jednego miesiąca, a w przypadku sprawy szczególnie skomplikowanej - w ciągu dwóch miesięcy od dnia złożenia wniosku. W przypadku braku kompletu wymaganych dokumentów wnioskodawca zostanie wezwany do ich uzupełnienia; nieusunięcie braków spowoduje pozostawienie wniosku bez rozpatrzenia.

Tryb odwoławczy

Odwołanie do Samorządowego Kolegium Odwoławczego składa się za pośrednictwem Prezydenta Miasta w terminie 14 dni od dnia otrzymania decyzji. Odwołanie należy złożyć w Punkcie Obsługi Interesanta w Urzędzie Miasta.

Uwagi

Ustawowe prawo do złożenia wniosku o podział nieruchomości przysługuje właścicielowi lub użytkownikowi wieczystemu nieruchomości.

Proszę upewnić się, że na potwierdzeniu przyjęcia Państwa wniosku wpisano nr GN. Prosimy używać podanego symbolu, jeżeli będziecie Państwo prowadzić dalszą korespondencję związaną z tą sprawą, zdecydowanie przyspieszy to realizację złożonego wniosku.

Podstawa prawna
  • Ustawa z dnia 21 sierpnia 1997 r. o gospodarce nieruchomościami (Dz. U. z 2020 r. poz. 1990 ze zm.).
  • Ustawa z dnia 14 czerwca 1960 r. kodeks postępowania administracyjnego (Dz. U. z 2021 r. poz. 735 t.j.).
  • Rozporządzenie Rady Ministrów z dnia 7 grudnia 2004 r. w sprawie sposobu i trybu dokonywania podziałów nieruchomości (Dz. U. nr 268, poz. 2663).


Załączniki:

GN-W-5
Klauzula