Wymagane dokumenty

Podanie /wniosek od zainteresowanej  osoby i dołączenie do podania dowodu uiszczenia opłaty skarbowej.

Opłaty

Opłata skarbowa:
Wydanie zaświadczenia na wniosek podlega opłacie skarbowej w wysokości 17 -zł.

Obowiązek wniesienia opłaty skarbowej powstaje z chwilą złożenia wniosku o wydanie zaświadczenia (dowód opłaty stanowi załącznik do wniosku).
Opłatę skarbową wnosi się na rachunek bankowy tut. organu podatkowego
Miasta Ostrołęki: 32 1020 1592 2300 0410 0000 0162

17 zł od złożenia dokumentu stwierdzającego udzielenie pełnomocnictwa( od każdego stosunku pełnomocnictwa), gdy strona działa przez pełnomocnika.

Inne opłaty:
Nie pobiera się.

Opłata ewidencyjna:
Nie pobiera się.

Miejsce złożenia wniosku

Punkt Obsługi Ineresantow
ul. gen. Tadeusza Kościuszki 45, 07-400 Ostrołęka
(+48 29) 764 68 11 w. 294
czynny: od poniedziałku do piątku w godzinach 7:30 - 14:30

Kontakt w sprawie SSO 3

Małgorzata Michałowska
ul. gen. Tadeusza Kościuszki 45, pokój 11 (parter)
tel. (+48 29) 764 68 11 w. 240

Barbara Olender
ul. gen. Tadeusza Kościuszki 45, pokój 11 (parter)
tel. (+48 29) 764 68 11 w. 240

Teresa Bałon
ul. gen. Tadeusza Kościuszki 45, pokój 10 (parter)
tel. (+48 29) 764 68 11 w. 273

Anna Dziełak
ul. gen. Tadeusza Kościuszki 45, pokój 10 (parter)
tel. (+48 29) 764 68 11 w. 273

Termin odpowiedzi

Zaświadczenie wydawane jest niezwłocznie, nie później jednak niż w terminie 7 dni od daty wpływu podania.
Odmowa wydania zaświadczenia, bądź odmowa wydania zaświadczenia o żądanej treści następuje w drodze postanowienia.

Tryb odwoławczy

Od postanowienia przysługuje stronie prawo wniesienia zażalenia do Wojewody Mazowieckiego w terminie 7 dni od daty jego doręczenia.
Zażalenie wnosi się za pośrednictwem Prezydenta Miasta Ostrołęki.

Uwagi

Wydawane zaświadczenia w ramach tej usługi dotyczy danych osoby wnioskodawcy. Udostępnienie danych innych osób następuje na wniosek  o udostępnienie danych z Rejestru Dowodów Osobistych.  Zaświadczenie sporządza się w zależności od żądania wnioskodawcy, w formie pisemnej lub w formie dokumentu elektronicznego na zasadach określonych w ustawie z dnia 17 lutego 2005 r. o informatyzacji podmiotów realizujących zadania publiczne.

Podstawa prawna
  • Ustawa z dnia 6 sierpnia 2010 r. o dowodach osobistych (t.j.Dz. U. 2019 r. poz. 653, ze zm.),
  • Ustawa z dnia 14 czerwca 1960 r. Kodeks postępowania administracyjnego (t.j.Dz. U.2018 r. poz.2096, ze zm.).