Wymagane dokumenty

Numer PESEL dla osób, które są zobowiązane do jego posiadania na podstawie odrębnych przepisów prawa jest nadawany na indywidualny wniosek (SSO-W-6) wniesiony do tut. Urzędu. Urząd Miasta Ostrołęki jest właściwy dla przyjęcia wniosku o nadanie nr PESEL: dla osób, które są zameldowane na pobyt stały lub czasowy w Ostrołęce lub w przypadku braku miejsca zameldowania jeżeli pracodawca ma siedzibę w Ostrołęce.

Wniosek składa się na załączonym formularzu i powinien zawierać:

  • wskazanie podstawy prawnej;
  • dokumenty potwierdzające wskazane dane;

Za osobę nieposiadającą zdolności do czynności prawnych lub posiadającą ograniczoną zdolność do czynności prawnych (niepełnoletnie dzieci) czynności meldunkowe wykonuje jej przedstawiciel ustawowy (jeden z rodziców).

Opłaty

Opłata skarbowa:

Czynności nie podlegają opłacie skarbowej.

Opłacie skarbowej w wysokości 17 zł podlega złożenie pełnomocnictwa w tej sprawie. Opłacie skarbowej nie podlegają pełnomocnictwa udzielone: małżonkowi, rodzicom, dzieciom, dziadkom i rodzeństwu. Składający pełnomocnictwo jest zobowiązany dołączyć dowód wniesienia opłaty skarbowej

Opłatę skarbową wnosi się w siedzibie Urzędu albo na następujący rachunek bankowy: 32 1020 1592 2300 0410 0000 0162

Inne opłaty:
Nie pobiera się.

Opłata ewidencyjna:
Nie pobiera się.

Miejsce złożenia wniosku

Wydział Spraw Społecznych i Obywatelskich
ul. gen. Tadeusza Kościuszki 45, pokój 12
07-400 Ostrołęka
tel. +48 (29) 764 68 11 wew. 241

Punkt Obsługi Interesantów
pl. gen. Józefa Bema 1, 07-400 Ostrołęka
tel. (+48 29) 764 68 11 w. 279
czynny: od poniedziałku do piątku w godzinach 8:00 - 16:00
we wtorki w godzinach 8:00 - 17:00

Punkt Obsługi Interesantów
ul. gen. Tadeusza Kościuszki 45, 07-400 Ostrołęka
(+48 29) 764 68 11 w. 294
czynny: od poniedziałku do piątku w godzinach 8:00 - 16:00

Kontakt w sprawie SSO 5

Joanna Bystrek
ul. gen. Tadeusza Kościuszki 45, pokój 12 (parter)
tel. (+48 29) 764 68 11 w. 241

Danuta Wilimczyk
ul. gen. Tadeusza Kościuszki 45, pokój 12 (parter)
tel. (+48 29) 764 68 11 w. 241

Termin odpowiedzi

Jeżeli wniosek spełnia wymogi formalne jest przekazywany do ministra właściwego do spraw wewnętrznych. Jeżeli wniosek nie spełnia wymogów formalnych wnioskodawca jest wzywany do ich usunięcia w ciągu 7 dni - nieusunięcie braków powoduje pozostawienie wniosku bez rozpoznania.

Tryb odwoławczy

BRAK.

Uwagi

 

Podstawa prawna
  • Ustawa z dnia 24 września 2010 r. o ewidencji ludności (tj. Dz.U. z 2018.1382 ze zm.).


Załączniki:

EL-W-6(1)