Wymagane dokumenty

Numer PESEL dla osób, które są zobowiązane do jego posiadania na podstawie odrębnych przepisów prawa jest nadawany na indywidualny wniosek (SSO-W-6) wniesiony do tut. Urzędu. Urząd Miasta Ostrołęki jest właściwy dla przyjęcia wniosku o nadanie nr PESEL: dla osób, które są zameldowane na pobyt stały lub czasowy w Ostrołęce lub w przypadku braku miejsca zameldowania jeżeli pracodawca ma siedzibę w Ostrołęce.

Wniosek składa się na załączonym formularzu i powinien zawierać:

  • wskazanie podstawy prawnej;
  • dokumenty potwierdzające wskazane dane;

Za osobę nieposiadającą zdolności do czynności prawnych lub posiadającą ograniczoną zdolność do czynności prawnych (niepełnoletnie dzieci) czynności meldunkowe wykonuje jej przedstawiciel ustawowy (jeden z rodziców).

Opłaty

Opłata skarbowa:

Czynności nie podlegają opłacie skarbowej.

Opłacie skarbowej w wysokości 17 zł podlega złożenie pełnomocnictwa w tej sprawie. Opłacie skarbowej nie podlegają pełnomocnictwa udzielone: małżonkowi, rodzicom, dzieciom, dziadkom i rodzeństwu. Składający pełnomocnictwo jest zobowiązany dołączyć dowód wniesienia opłaty skarbowej

Opłatę skarbową wnosi się w siedzibie Urzędu albo na następujący rachunek bankowy: 32 1020 1592 2300 0410 0000 0162

Inne opłaty:
Nie pobiera się.

Opłata ewidencyjna:
Nie pobiera się.

Miejsce złożenia wniosku

Wydział Spraw Społecznych i Obywatelskich
ul. gen. Tadeusza Kościuszki 45, pokój 12
07-400 Ostrołęka
tel. +48 (29) 764 68 11 wew. 241

Punkt Obsługi Interesantów
pl. gen. Józefa Bema 1, 07-400 Ostrołęka
tel. (+48 29) 764 68 11 w. 279
czynny: od poniedziałku do piątku w godzinach 8:00 - 16:00
we wtorki w godzinach 8:00 - 17:00

Punkt Obsługi Interesantów
ul. gen. Tadeusza Kościuszki 45, 07-400 Ostrołęka
(+48 29) 764 68 11 w. 294
czynny: od poniedziałku do piątku w godzinach 8:00 - 16:00

Kontakt w sprawie SSO 5

Joanna Bystrek
ul. gen. Tadeusza Kościuszki 45, pokój 12 (parter)
tel. (+48 29) 765 42 41

Monika Rzepka-Małkowska
ul. gen. Tadeusza Kościuszki 45, pokój 12 (parter)
tel. (+48 29) 765 42 41

Termin odpowiedzi

Jeżeli wniosek spełnia wymogi formalne jest przekazywany do ministra właściwego do spraw wewnętrznych. Jeżeli wniosek nie spełnia wymogów formalnych wnioskodawca jest wzywany do ich usunięcia w ciągu 7 dni - nieusunięcie braków powoduje pozostawienie wniosku bez rozpoznania.

Tryb odwoławczy

BRAK.

Uwagi

 

Podstawa prawna
  • Ustawa z dnia 24 września 2010 r. o ewidencji ludności (tj. Dz.U. z 2019.1397 ze zm.).


Załączniki:

EL-W-6(1)