Ostrołęckie Przedsiębiorstwo Wodociągów i Kanalizacji Sp. z o.o.
Spółka z ograniczoną odpowiedzialnością powstała w wyniku przekształcenia Przedsiębiorstwa Wodociągów i Kanalizacji w Ostrołęce w Spółkę z ograniczoną odpowiedzialnością wpisaną do rejestru handlowego (VG Ns-Rej-H" 692) postanowieniem Sądu Rejonowego w Ostrołęce V Wydział Gospodarczy z dnia 06 czerwca 1994 roku. Od 27 listopada 2001r. Spółka zarejestrowana jest w Sądzie Rejonowym dla Miasta Stołecznego Warszawy w Warszawie, XXI Wydział Gospodarczy Krajowego Rejestru Sądowego pod numerem 0000059764.
Założycielem spółki jest miasto Ostrołęka.
Od 27 listopada 2001r. Spółka zarejestrowana jest w Sądzie Rejonowym dla Miasta Stołecznego Warszawy w Warszawie, XXI Wydział Krajowego Rejestru Sądowego pod numerem 0000059764.
Czas trwania Spółki jest nieograniczony.
Przedmiot działalności Spółki
Zgodnie z Krajowym Rejestrem Sądowym przedmiotem działalności Spółki jest:
- Pobór i uzdatnianie wody, z wyjątkiem działalności usługowej.
- Działalność usługowa w zakresie rozprowadzania wody.
- Odprowadzanie ścieków.
- Unieszkodliwianie odpadów.
- Usługi sanitarne i pokrewne.
- Wywóz śmieci i odpadów.
- Rozbiórka i burzenie obiektów budowlanych; roboty ziemne.
- Wykonywanie wykopów i wierceń geologiczno-inżynierskich.
- Wykonywanie robót ogólnobudowlanych w zakresie obiektów liniowych, rurociągów, przemysłowych.
- Wykonywanie obiektów budowlanych w zakresie rozdzielczych obiektów liniowych, rurociągów lokalnych.
- Wykonywanie instalacji wodno-kanalizacyjnych.
- Wynajmowanie sprzętu budowlanego i burzącego z obsługą operatorską.
- Wynajem samochodów ciężarowych z kierowcą.
- Towarowy transport drogowy pojazdami uniwersalnymi.
- Towarowy transport drogowy pojazdami specjalistycznymi.
- Zarządzanie nieruchomościami niemieszkalnymi.
- Pozostały pasażerski transport lądowy.
- Badania i analizy techniczne.
- Działalność w zakresie projektowania budowlanego, urbanistycznego, technologicznego,
- Badania i analizy techniczne,
- Sprzedaż hurtowa artykułów metalowych, sprzętu i wyposażenia hydraulicznego i grzewczego,
- Sprzedaż detaliczna drobnych wyrobów metalowych, farb, szkła, materiałów budowlanych, sprzętu hydraulicznego i sanitarnego.
Organy Spółki
Prezes Spółki kieruje działalnością i reprezentuje Spółkę na zewnątrz. Posiada wszelkie uprawnienia nie zastrzeżone dla innych jej organów.
Rada Nadzorcza sprawuje stały nadzór nad działalnością Spółki, a do szczególnych jej obowiązków i uprawnień należy między innymi:
- sprawowanie stałej kontroli nad działalnością Spółki,
- badanie bilansu oraz rachunku zysków i strat,
- badanie i opiniowanie sprawozdania Zarządu,
- rozpatrywanie i opiniowanie wniosków Zarządu co do podziału zysków lub strat.
Sposoby przyjmowania i załatwiania spraw
W siedzibie Spółki przy ul. Kurpiowskiej 21 w godzinach 7.00 - 15.00 kompleksowo obsługiwane są wszystkie sprawy w zakresie świadczonych usług.
Sprawy załatwiane są: osobiście, pisemnie, faksem, telefonicznie lub emailem.
- Odbiorca usług ma prawo zgłaszania reklamacji dotyczących ilości i jakości świadczonych usług oraz wysokości opłat za usługi.
- Reklamacje wnoszone są na piśmie osobiście przez zainteresowanego w siedzibie spółki, listem poleconym lub za pomocą poczty elektronicznej i rozpatrywane są przez Zarząd spółki bez zbędnej zwłoki.
- Spółka zobowiązana jest do powiadomienia zainteresowanego o sposobie załatwienia reklamacji w terminie 14 dni od daty wpływu.
Spółka udziela informacji o zakłóceniach zaopatrzenia w wodę i odbioru ścieków:
- Wystąpienie przerwy w dostawie wody może mieć miejsce w przypadku awarii lub planowanych prac konserwacyjno-remontowych,
- O planowanych przerwach w dostawie wody Spółka powinna powiadomić odbiorcę wody najpóźniej na 2 dni przed jej terminem,
- Gdyby przerwa, o której mowa wyżej, miała przekroczyć 12 godzin należy o tym powiadomić minimum 7 dni przed nią,
- W razie przerwy przekraczającej 12 godzin, spółka powinna zapewnić zastępczy punkt poboru wody, informując usługobiorcę o jego lokalizacji na tablicach ogłoszeń, w lokalnej prasie lub w inny sposób przyjęty zwyczajowo,
- Wstrzymanie lub ograniczenie w dostawie wody może nastąpić również w przypadku:
- braku wody na ujęciu,
- zanieczyszczenia wody na ujęciu w rozmiarze niebezpiecznym dla zdrowia,
- potrzeby zwiększenia dopływu wody do hydrantów,
- przerwą spowodowaną brakiem zasilania energetycznego.
- Wstrzymanie lub ograniczenie dopływu wody może nastąpić także decyzją odpowiednich władz w przypadku wystąpienia siły wyższej.
Pogotowie wodociągowo-kanalizacyjne:
Zgłaszanie awarii oraz zakłóceń w dopływie wody oraz odbiorze ścieków pod numerem telefonicznym 994 lub 029 760-32-61. Opłatę za zużytą wodę i odprowadzone ścieki można uiścić w kasie Spółki Kasa czynna jest od poniedziałku do piątku w godzinach od 700 - 1500. Należność można również regulować przelewem na konto: Kredyt Bank S. A. Oddział w Ostrołęce 94 1500 1588 1215 8000 0191 0000
Warunki i tryb zawierania i rozwiązywania umów z odbiorcami wody
- Spółka jest zobowiązana do zawarcia umowy o zaopatrzeniu w wodę z osobą, której nieruchomość została podłączona do sieci i która wystąpiła z pisemnym wnioskiem o zawarcie umowy.
- Podpisanie umowy z odbiorcą wody następuje po dokonaniu czynności związanych z odbiorem technicznym i sporządzeniu protokołu odbioru przyłącza.
- Umowy mogą być zawierane z osobą, która posiada tytuł prawny do nieruchomości lub z osobą, która z niej korzysta.
- Jeżeli nieruchomość jest zabudowana budynkiem wielorodzinnym, umowa zawierana jest z właścicielem budynku lub zarządcą nieruchomości wspólnej.
- Spółka zawiera umowy z korzystającymi z lokali osobami na wniosek właściciela lub zarządcy w przypadkach określonych w art. 6 ust. 6 ustawy na warunkach określonych w niniejszym regulaminie.
- Umowy zawierane są na czas nieoznaczony z możliwością wypowiedzenia ich przez strony z zachowaniem trzymiesięcznego okresu wypowiedzenia. Spółka ma prawo rozwiązać umowę jedynie w przypadkach określonych ustawą, umową lub z ważnych przyczyn.
- Po upływie terminu wypowiedzenia Spółka zaniecha dostawy wody i może zastosować środki techniczne uniemożliwiające pobór wody.
- W przypadku zmiany właściciela lub zarządzającego nieruchomością następuje wygaśnięcie umowy z dotychczasowym odbiorcą od momentu podpisania umowy z nowym odbiorcą lub zgłoszenia zmiany spółce.
- Korzystanie z urządzeń wodociągowych bez zawarcia umowy rodzi skutki odpowiedzialności karnej i cywilnej.
Sposób rozliczeń należności za dostarczoną wodę.
- Rozliczanie zużycia wody z odbiorcą usług odbywa się na podstawie określonych w taryfie cen i stawek opłat ilości dostarczanej wody.
- Taryfy opracowywane są przez spółkę i zatwierdzane przez Radę Miasta Ostrołęki na warunkach i w trybie określonym ustawą.
- Ilość zużytej wody dostarczonej do nieruchomości ustala się na podstawie wskazań wodomierza głównego, a w przypadku jego braku - w oparciu o przeciętne normy zużycia wody, określone w rozporządzeniu właściwego ministra.
- W przypadku przejściowej niesprawności wodomierza, nie przekraczającej 3 miesięcy, ilość pobranej wody ustala się na podstawie średniego zużycia wody w ostatnich 6 miesiącach poprzedzających ujawnienie niesprawności wodomierza lub z okresu analogicznego roku poprzedniego, jeżeli jest korzystniejszy dla odbiorcy.
- Otrzymaną fakturę odbiorca zobowiązany jest zapłacić w terminie określonym w umowie.
- Odbiorca wody ma prawo zgłoszenia reklamacji, która nie wstrzymuje obowiązku uregulowania należności. W razie uwzględnienia reklamacji, ewentualna nadpłata podlega na życzenie odbiorcy zwrotowi, ewentualnie zostanie zaliczona w poczet przyszłych należności.
- Zwłoka w uregulowaniu należności pociąga za sobą naliczanie odsetek ustawowych.
- Jeżeli opłaty nie są wnoszone przez odbiorcę wody w wyznaczonym terminie, Spółka po uprzednim pisemnym wyznaczeniu dodatkowego 14 dniowego terminu zapłaty wraz z powiadomieniem o grożących mu konsekwencjach z tytułu nie uregulowania należności za dwa pełne okresy rozliczeniowe - ma prawo rozwiązać umowę bez wypowiedzenia i odciąć dopływ wody.
- Wznowienie dostawy wody następuje po udokumentowaniu przez odbiorcę uiszczenia należnych kwot wraz z odsetkami ustawowymi oraz za czynności zamknięcia i otwarcia przyłącza.
Prowadzone w Spółce rejestry i ewidencje
- Rejestr wydawanych warunków technicznych podłączeń do miejskiej sieci wod.-kan.,
- Rejestr wydawanych zaświadczeń o możliwości podłączenia do sieci wod.-kan.,
- Rejestr uzgodnień dokumentacji projektowej wod.-kan.,
- Rejestr odbiorców wody i dostawców ścieków,
- Rejestr montaży wodomierzy,
- Rejestr występujących awarii wod.-kan. w terenie działalności Spółki,
- Rejestr wyników analiz wody.
Kierownictwo
- Andrzej Jagielski
Prezes Zarządu - Wiesław Piaściński
Przewodniczący Rady Nadzorczej-przedstawiciel Miasta - Ewa Iwona Kaczorowska
Wiceprzewodniczący Rady Nadzorczej-przedstawiciel Miasta - Katarzyna Nowak
Członek Rady Nadzorczej-przedstawiciel Miasta - Jarosław Choromański
Członek Rady Nadzorczej - przedstawiciel Pracowników - Grzegorz Kruczyk
Członek Rady Nadzorczej - przedstawiciel Pracowników
Kontakt:
Siedziba Spółki:
ul. Kurpiowska 21
07 – 410 Ostrołęka
Telefon: +48 (29) 760 32 61 do 63
Fax: +48 (29) 760 32 61 do 63
E–mail: sekretariat@opwik.pl