W ramach naszej witryny stosujemy pliki cookies w celu świadczenia Państwu usług na najwyższym poziomie, w tym w sposób dostosowany do indywidualnych potrzeb. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Państwa urządzeniu końcowym. Możecie Państwo dokonać w każdym czasie zmiany ustawień dotyczących cookies.

Kontakt

Urząd Miasta Ostrołęki

pl. gen. Józefa Bema 1
07-400 Ostrołęka

tel.: (+48) 29 764 68 11
fax: (+48) 29 765 43 20

email: um@um.ostroleka.pl

adres e-Doręczeń: AE:PL-24264-83033-SFRCV-25

adres skrytki ePUAP: /umostroleka/skrytka
Elektroniczna skrzynka podawcza ePUAP

 

NIP Miasta Ostrołęki: 7582142002

 

REGON Miasta Ostrołęki: 550668410
Identyfikator gminy TERYT: 1461011

XXV Zwyczajna sesja Rady Miasta Ostrołęki 29 maja 2025 r.

Na podstawie § 15 ust. 1 Statutu Miasta Ostrołęki zwołuję XXV sesję Rady Miasta Ostrołęki, która odbędzie się 29 maja 2025 roku o godz. 10.00 w sali konferencyjnej nr 9 Urzędu Miasta Ostrołęki przy placu gen. Józefa Bema 1.

Proponowany porządek obrad

1. Otwarcie sesji, stwierdzenie prawomocności obrad.

2. Wybór sekretarza obrad.

3. Przedstawienie porządku obrad sesji oraz jego zmiany.

4. Przyjęcie protokołu z XXIII sesji Rady Miasta Ostrołęki.

5. Rozpatrzenie projektu uchwały Rady Miasta Ostrołęki w sprawie określenia zasad wyznaczania składu oraz zasad działania Komitetu Rewitalizacji,
a) wystąpienie sprawozdawcy Komisji Gospodarki Komunalnej, Infrastruktury Technicznej i Ochrony Środowiska, 
b) opinia Komisji Prawa i Współpracy z Samorządami Mieszkańców,
c) rozpatrzenie sprawozdania i opinii komisji,
d) dyskusja,
e) podjęcie uchwały.

6. Rozpatrzenie projektu uchwały Rady Miasta Ostrołęki zmieniającej uchwałę w sprawie udzielenia dotacji Parafii Rzymsko - Katolickiej pw. św. Wojciecha Biskupa i Męczennika w Ostrołęce na prace konserwatorskie, restauratorskie lub roboty budowlane zabytku wpisanego do rejestru zabytków na realizację zadania: „Prace remontowo - konserwatorskie na zabytkowych budynkach: kościoła i plebanii”,
a) wystąpienie sprawozdawcy Komisji Budżetu i Finansów, 
b) opinia Komisji Prawa i Współpracy z Samorządami Mieszkańców,
c) rozpatrzenie sprawozdania i opinii komisji,
d) dyskusja,
e) podjęcie uchwały.

7. Rozpatrzenie projektu uchwały Rady Miasta Ostrołęki zmieniającej uchwałę w sprawie wieloletniej prognozy finansowej na lata 2025 – 2042,
a) wystąpienie sprawozdawcy Komisji Budżetu i Finansów,
b) opinia Komisji:
· Gospodarki Komunalnej, Infrastruktury Technicznej i Ochrony Środowiska,
· Prawa i Współpracy z Samorządami Mieszkańców,
c) rozpatrzenie sprawozdania i opinii komisji,
d) dyskusja,
e) podjęcie uchwały.

8. Rozpatrzenie projektu uchwały Rady Miasta Ostrołęki w sprawie zmiany uchwały budżetowej na 2025 rok,
a) wystąpienie sprawozdawcy Komisji Budżetu i Finansów,
b) opinia Komisji:
· Gospodarki Komunalnej, Infrastruktury Technicznej i Ochrony Środowiska,
· Prawa i Współpracy z Samorządami Mieszkańców,
c) rozpatrzenie sprawozdania i opinii komisji,
d) dyskusja,
e) podjęcie uchwały.

9. Rozpatrzenie sprawozdania z realizacji programu współpracy Miasta Ostrołęki z organizacjami pozarządowymi oraz podmiotami, o których mowa  w art. 3 ust. 3 ustawy o działalności pożytku publicznego i o wolontariacie za 2024  rok,
a) wniosek Komisji:
· Rodziny, Zdrowia i Polityki Społecznej,
· Sportu i Turystyki,
· Kultury, Dziedzictwa Narodowego i Promocji,
b) rozpatrzenie wniosków komisji,
c) dyskusja,
d) przyjęcie sprawozdania.

10. Rozpatrzenie sprawozdania z działalności Miejskiego Ośrodka Pomocy Rodzinie w Ostrołęce za 2024 rok,
a) wniosek Komisji Rodziny, Zdrowia i Polityki Społecznej,
b) rozpatrzenie wniosku komisji,
c) dyskusja,
d) przyjęcie sprawozdania.

11. Rozpatrzenie Oceny zasobów pomocy społecznej za rok 2024 dla gminy Miasta Ostrołęki,
a) wniosek Komisji Rodziny, Zdrowia i Polityki Społecznej,
b) rozpatrzenie wniosku komisji,
c) dyskusja,
d) przyjęcie sprawozdania.

12. Rozpatrzenie informacji dotyczącej realizacji zadań ujętych w „Programie wspierania rodziny i rozwoju pieczy zastępczej w mieście Ostrołęka na lata 2022 – 2024” za 2024 rok,
a) wniosek Komisji Rodziny, Zdrowia i Polityki Społecznej,
b) rozpatrzenie wniosku komisji,
c) dyskusja,
d) przyjęcie sprawozdania.

13. Rozpatrzenie sprawozdania Straży Miejskiej Ostrołęki z zakresu realizacji zadań ustawowych za rok 2024,
a) wniosek Komisji Prawa i Współpracy z Samorządami Mieszkańców,
b) rozpatrzenie wniosku komisji,
c) dyskusja,
d) przyjęcie sprawozdania.

14. Skargi, wnioski i petycje, które wpłynęły do Rady Miasta Ostrołęki.

15. Przyjęcie informacji Prezydenta Miasta Ostrołęki o sprawach bieżących za miesiąc kwiecień 2025 roku.

16. Oświadczenia radnych.

17. Komunikaty i sprawy organizacyjne Rady Miasta Ostrołęki.

18. Zakończenie obrad XXV sesji Rady Miasta Ostrołęki.

Jednocześnie informuję, że pierwsze czytanie projektów uchwał Rady Miasta Ostrołęki odbędzie się na posiedzeniu Komisji: 

· Budżetu i Finansów w dniu 28.05.2025 r., godz. 16.40 pkt 6, 7, 8,

· Gospodarki Komunalnej, Infrastruktury Technicznej i Ochrony Środowiska  w dniu 28.05.2025 r., godz. 17.00 pkt 5,

Posiedzenia pozostałych Komisji i spotkań odbędą się:

· Sportu i Turystyki w dniu 27.05.2025 r., godz. 16.10,

· Kultury, Dziedzictwa Narodowego i Promocji w dniu 27.05.2025 r., godz. 16.40,

· Skarg, Wniosków i Petycji w dniu 27.05.2025 r., godz. 17.10,

· Rodziny, Zdrowia i Polityki Społecznej w dniu 27.05.2025 r., godz. 17.30, 

· Prawa i Współpracy z Samorządami Mieszkańców w dniu 28.05.2025 r., godz. 16.15.

 
                                                               Przewodniczący
                                                           Rady Miasta Ostrołęki

                                                              Wojciech Zarzycki

Załączniki

Powiadom znajomego