Koordynator kontroli zarządczej
Kontakt:
Renata Dębska, Koordynator kontroli zarządczej
Telefon: +48 (29) 764 68 11
Kompetencje:
Do właściwości Koordynatora kontroli zarządczej należy koordynowanie ogółu działań podejmowanych dla zapewnienia realizacji celów i zadań Urzędu w sposób zgodny z prawem, efektywny, oszczędny i terminowy, a w szczególności:
1) prowadzenie i bieżąca aktualizacja procedur kontroli zarządczej w Urzędzie,
2) zapewnianie kompletności i zgodności z prawem dokumentacji w zakresie kontroli zarządczej i zarządzania ryzykiem,
3) koordynacja procesu wyznaczania celów, mierników oraz sprawozdawczości
z realizacji celów i zadań, wewnętrznej sprawozdawczości z funkcjonowania kontroli zarządczej,
4) sporządzanie planu działalności Urzędu na podstawie planów złożonych przez Dyrektorów/Kierowników komórek organizacyjnych,
5) sporządzanie sprawozdania z działalności Urzędu na podstawie sprawozdań złożonych przez Dyrektorów/Kierowników komórek organizacyjnych,
6) bieżące informowanie o stanie kontroli zarządczej w Urzędzie,
7) opracowywanie rocznych sprawozdań o stanie kontroli zarządczej w Urzędzie oraz na potrzeby instytucji zewnętrznych,
8) prowadzenie i koordynowanie przebiegu procesu samooceny systemu kontroli zarządczej w Urzędzie,
9) przekazywanie Prezydentowi wyników samooceny oraz propozycji usprawnień systemu kontroli zarządczej,
10) koordynowanie realizacji zadań związanych z zarządzaniem ryzykiem w Urzędzie
i dokumentowania procesu zarządzania ryzykiem,
11) współpraca z Dyrektorami/Kierownikami komórek organizacyjnych Urzędu oraz doradztwo w sprawach dotyczących zasad funkcjonowania kontroli zarządczej,
12) monitorowanie skuteczności działania ustalonych procesów kontroli zarządczej,
13) przygotowywanie projektu oświadczenia o stanie kontroli zarządczej Urzędu na podstawie otrzymanych informacji od Dyrektorów/Kierowników jednostek organizacyjnych.