W ramach naszej witryny stosujemy pliki cookies w celu świadczenia Państwu usług na najwyższym poziomie, w tym w sposób dostosowany do indywidualnych potrzeb. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Państwa urządzeniu końcowym. Możecie Państwo dokonać w każdym czasie zmiany ustawień dotyczących cookies.

Kontakt

Urząd Miasta Ostrołęki

pl. gen. Józefa Bema 1
07-400 Ostrołęka

tel.: (+48) 29 764 68 11
fax: (+48) 29 765 43 20

email: um@um.ostroleka.pl

adres e-Doręczeń: AE:PL-24264-83033-SFRCV-25

adres skrytki ePUAP: /umostroleka/skrytka
Elektroniczna skrzynka podawcza ePUAP

 

NIP Miasta Ostrołęki: 7582142002

 

REGON Miasta Ostrołęki: 550668410
Identyfikator gminy TERYT: 1461011

Wydział Drogownictwa

Kontakt:

Urszula Tyc - Dyrektor Wydziału,

  • Telefon: +48 (29) 764 68 11

 


Kompetencje:

 

Do właściwości Wydziału Drogownictwa należy prowadzenie spraw związanych z remontem i utrzymaniem dróg publicznych i dróg wewnętrznych stanowiących własność miasta, znajdujących się w granicach administracyjnych miasta, a w szczególności:

1) udział w opracowywaniu projektów planów rozwoju sieci drogowej,
2) opracowywanie projektów planów finansowania utrzymania i ochrony dróg oraz drogowych  obiektów inżynieryjnych,
3) utrzymanie nawierzchni dróg, chodników, obiektów inżynieryjnych, urządzeń zabezpieczających ruch i innych urządzeń związanych z drogą,
4) realizacja zadań w zakresie inżynierii ruchu, a w szczególności:
a) prowadzenie spraw związanych z bieżącym utrzymaniem oznakowania pionowego i poziomego  dróg,
b) prowadzenie spraw związanych z bieżącym utrzymaniem sygnalizacji świetlnej,
c) opiniowanie projektów stałej i czasowej organizacji ruchu na drogach w granicach administracyjnych miasta,
d) odbiory stałych i czasowych organizacji ruchu drogowego w granicach administracyjnych miasta;
e) bieżąca kontrola czasowych organizacji ruchu na drogach w granicach administracyjnych miasta,
f) prowadzenie nadzoru nad realizacją zmian organizacji ruchu drogowego opracowanych projektów stałej i czasowej organizacji ruchu drogowego,
g) prowadzenie ewidencji organizacji ruchu,
5) opiniowanie rozwiązań projektowych w zakresie obsługi komunikacyjnej pod względem zgodności z obowiązującymi przepisami prawnymi,
6) przygotowywanie infrastruktury drogowej dla potrzeb obronnych,
7) koordynacja robót w zakresie remontu i budowy infrastruktury technicznej prowadzonych przez różne podmioty w pasie drogowym dróg urządzonych,
8) prowadzenie spraw związanych z wydawaniem zezwoleń na: 
a) lokalizację w pasie drogowym dróg publicznych urządzeń obcych,
b) lokalizację w pasie drogowym dróg publicznych reklam,
c) lokalizację lub przebudowę zjazdów z dróg publicznych w granicach administracyjnych miasta,
d) zajęcie pasa drogowego dróg publicznych w celu umieszczenie urządzeń obcych oraz reklam,
e) zajęcie pasa drogowego dróg publicznych w celu prowadzenia robót związanych z umieszczeniem urządzeń obcych,
f) zajęcie pasa drogowego dróg publicznych w celu prowadzenia robót związanych z umieszczaniem reklam,
g) zajęcie pasa drogowego dróg publicznych w celu prowadzenia robót związanych z budową zjazdów,
h) zajęcie pasa drogowego dróg publicznych na prawach wyłączności,
i) zajęcie pasa drogowego dróg publicznych w celu usunięcia awarii urządzeń obcych, 
j) korzystanie z dróg w sposób szczególny,
k) przejazdy pojazdów nienormatywnych,
9) prowadzenie spraw związanych z naliczaniem opłat i kar pieniężnych za zajęcie pasa drogowego dróg publicznych, 
10) prowadzenie ewidencji zezwoleń na umieszczenie urządzeń obcych oraz reklam w pasie drogowym dróg publicznych w granicach administracyjnych miasta,
11) prowadzenie ewidencji dróg i drogowych obiektów inżynieryjnych,
12) sporządzanie informacji o drogach publicznych oraz przekazywanie ich Generalnemu Dyrektorowi Dróg Krajowych i Autostrad,
13) przeprowadzanie okresowych kontroli stanu dróg i drogowych obiektów inżynieryjnych,
14) koordynowanie wykonania robót interwencyjnych, robót utrzymaniowych i zabezpieczających,
15) przeciwdziałanie niszczeniu dróg przez użytkowników,
16) wprowadzanie ograniczeń w ruchu drogowym, zamykanie dróg i obiektów mostowych, wyznaczanie objazdów,
17) dokonywanie okresowych pomiarów natężenia ruchu drogowego,
18) oznakowywanie ulic i placów tablicami z ich nazwami,
19) przygotowywanie i realizacja remontów dróg,
20) przeciwdziałanie niekorzystnym przeobrażeniom środowiska mogącym powstać w następstwie utrzymania dróg,
21) przygotowywanie propozycji do budżetu miasta w zakresie remontów i bieżącego utrzymania dróg,
22) przygotowywanie materiałów projektowych i geodezyjnych niezbędnych do nabycia gruntu pod poszerzenie istniejących celem poprawienia bezpieczeństwa dróg i przekazywanie kompletu dokumentów umożliwiających nabycia gruntów Wydziałowi Gospodarki Nieruchomościami,
23) kontrola remontów bieżących i utrzymania dróg pod kątem zgodności z zakresem rzeczowo - finansowym zawartych umów,
24) opracowywanie sprawozdań i informacji z realizacji inwestycji drogowych i kapitalnych remontów,
25) gospodarowanie nieruchomościami w pasach drogowych dróg publicznych w ramach posiadanego prawa do tych nieruchomości (z wyłączeniem nabywania i odszkodowań),
26) gospodarowanie mieniem komunalnym w części dotyczącej dróg wewnętrznych, wydzielonych geodezyjnie (użytek ewidencji gruntów i budynków oznaczony jako „dr”) w ramach posiadanego prawa do nieruchomości (z wyłączeniem nabywania i odszkodowań),
27) prowadzenie spraw związanych z uzgadnianiem lokalizacji urządzeń obcych oraz reklam w drogach wewnętrznych będących własnością miasta;
28) przygotowywanie umów cywilno-prawnych na zajęcie pasa drogowego dróg wewnętrznych na cele niezwiązane z budową, przebudową, remontem, utrzymaniem i ochroną dróg wewnętrznych (tj. prowadzenie robót, umieszczenie urządzeń obcych oraz reklam, zajęcie pasa drogowego na prawach wyłączności z naliczaniem opłat za zajęcie pasa drogowego dróg wewnętrznych,
29) prowadzenie rejestru umów cywilno-prawnych o umieszczenie urządzeń obcych oraz reklam w gruncie oraz czasowe zajęcie gruntu dróg wewnętrznych,
30) prowadzenie spraw związanych z ustalaniem kategorii dróg i ich przebiegu,
31) prowadzenie i aktualizacja wykazu dróg publicznych i wewnętrznych,
32) koordynacja spraw związanych z organizacją i funkcjonowaniem strefy płatnego parkowania na terenie miasta,
33) przygotowywanie wniosków dotyczących usunięcia drzew i krzewów w związku z zadaniami inwestycyjnymi prowadzonymi przez wydział w drogach publicznych i wewnętrznych oraz egzekwowanie zapisów umownych od wykonawcy robót odnośnie zagospodarowania  drewna pozyskanego z wycinki w ramach  realizowanych  zadań inwestycyjnych,
34) utrzymanie czystości i porządku (w tym utrzymanie zimowe) ulic na terenie m. Ostrołęki,
35) koordynacja ”Akcji zima” oraz sprawowanie nadzoru nad jej należytym przebiegiem.

Powiadom znajomego