Wydział Planowania i Zintegrowanego Rozwoju
Kontakt:
Magdalena Malanowska - Dyrektor Wydziału,
Anita Rostkowska - Zastępca Dyrektora
- Telefon: +48 (29) 764 68 11 wew. 281
Kompetencje:
Do właściwości Wydziału Planowania i Zintegrowanego Rozwoju należy w szczególności: prowadzenie spraw związanych z rozwojem miasta oraz kształtowaniem polityki przestrzennej miasta, a w szczególności:
1) opracowywanie studium uwarunkowań i kierunków zagospodarowania przestrzennego miasta i jego zmian, z uwzględnieniem celów i kierunków polityki przestrzennej państwa,
2) sporządzanie projektów miejscowych planów zagospodarowania przestrzennego i ich zmian,
3) nadzór nad opracowaniami planistycznymi realizowanymi przez podmioty zewnętrzne,
4) udostępnianie miejscowego planu zagospodarowania przestrzennego oraz studium uwarunkowań i kierunków zagospodarowania przestrzennego do publicznego wglądu,
5) przekazywanie organom wymienionym w przepisach prawa kopii uchwalonych miejscowych planów zagospodarowania przestrzennego oraz studium uwarunkowań i kierunków zagospodarowania przestrzennego miasta,
6) prowadzenie analizy wniosków w sprawie sporządzenia lub zmiany planu zagospodarowania przestrzennego miasta,
7) dokonywanie ocen zmian w zagospodarowaniu przestrzennym miasta oraz przedstawianie ich radzie miasta,
8) wydawanie opinii urbanistycznych o przeznaczeniu terenów w miejscowym planie zagospodarowania przestrzennego miasta,
9) opracowywanie koncepcji urbanistycznych dla terenów będących własnością miasta,
10) opiniowanie koncepcji urbanistycznych oraz wstępnych projektów podziału nieruchomości,
11) wydawanie zaświadczeń o rewitalizacji,
12) współpraca z Miejską Komisją Urbanistyczno – Architektoniczną,
13) występowanie o opinię i uzgadnianie z właściwymi instytucjami i organami miejscowego planu zagospodarowania przestrzennego oraz studium uwarunkowań i kierunków zagospodarowania przestrzennego,
14) prowadzenie:
a) rejestru wniosków o sporządzenie lub zmianę miejscowych planów zagospodarowania przestrzennego,
b) rejestrów miejscowych planów zagospodarowania przestrzennego,
15) współdziałanie z Wydziałem Budownictwa oraz innymi samorządami gminnymi i jednostkami administracji rządowej w zakresie działania biura,
16) wydawanie wypisów i wyrysów ze studium uwarunkowań i miejscowych planów zagospodarowania przestrzennego miasta,
17) wydawanie zaświadczeń o przeznaczeniu nieruchomości w miejscowym planie zagospodarowania przestrzennego miasta lub studium uwarunkowań i kierunków zagospodarowania przestrzennego miasta,
18) wydawanie zaświadczeń o zgodności zamierzonego sposobu użytkowania obiektu budowlanego z ustaleniami obowiązującego planu zagospodarowania przestrzennego,
19) prowadzenie procedur wynikających z ustawy o udostępnianiu informacji o środowisku i jego ochronie, udziale społeczeństwa w ochronie środowiska oraz o ocenach oddziaływania na środowisko w zakresie miejscowych planów zagospodarowania przestrzennego i studium uwarunkowań i kierunków zagospodarowania przestrzennego,
20) prowadzenie spraw związanych z rewitalizacją obszarów miejskich,
21) tworzenie Strategii Rozwoju Miasta oraz koordynacja wykonania programów i harmonogramów w tym zakresie,
22) monitoring nad realizacją Strategii Rozwoju Miasta przy współudziale komórek organizacyjnych urzędu i miejskich jednostek organizacyjnych,
23) sporządzanie Raportu o stanie miasta Ostrołęki zgodnie z art. 28aa ust. 2 ustawy z dnia 8 marca 1990r. o samorządzie gminnym,
24) współdziałanie z samorządem gospodarczym, organizacjami pozarządowymi organizacjami pracodawców, bankami oraz innymi organizacjami przedsiębiorców w zakresie promocji i rozwoju przedsiębiorczości,
25) inicjowanie działań sprzyjających rozwojowi małych i średnich przedsiębiorstw,
26) utrzymywanie kontaktów z firmami, przedsiębiorcami oraz inwestorami działającymi na terenie Miasta Ostrołęki,
27) inicjowanie i podejmowanie działań zmierzających do pozyskania dla miasta inwestorów krajowych i zagranicznych oraz zdobywanie nowych partnerów do współpracy,
28) kompleksowa pomoc inwestorom w zakresie spraw załatwianych przez urzędy administracji publicznej usytuowane na terenie miasta,
29) współdziałanie z organizacjami pozarządowymi przedsiębiorców w zakresie obsługi inwestora,
30) podejmowanie działań dla przedsięwzięć mających służyć lokalnemu rozwojowi społeczno-gospodarczemu,
31) analiza tendencji rozwojowych na rynku lokalnym i regionalnym oraz monitorowanie procesów gospodarczych,
32) współdziałanie z lokalnymi przedsiębiorcami w zakresie działania biura,
33) prowadzenie gminnej ewidencji zabytków,
34) opracowywanie gminnego programu opieki nad zabytkami,
KLAUZULE INFORMACYJNE STOSOWANE W WYDZIALE PLANOWANIA I ZINTEGROWANEGO ROZWOJU PONIŻEJ W ZAŁĄCZENIU: