W ramach naszej witryny stosujemy pliki cookies w celu świadczenia Państwu usług na najwyższym poziomie, w tym w sposób dostosowany do indywidualnych potrzeb. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Państwa urządzeniu końcowym. Możecie Państwo dokonać w każdym czasie zmiany ustawień dotyczących cookies.

Kontakt

Urząd Miasta Ostrołęki

pl. gen. Józefa Bema 1
07-400 Ostrołęka

tel.: (+48) 29 764 68 11
fax: (+48) 29 765 43 20

email: um@um.ostroleka.pl

 

NIP Miasta Ostrołęki: 7582142002

 

REGON Miasta Ostrołęki: 550668410
Identyfikator gminy TERYT: 1461011

Biuro Ewidencji Ludności

Wersja strony w formacie XML
Kontakt:

Anna Dziełak, p.o. Kierownika Biura

  • Telefon: +48 (29) 764 68 11

Kompetencje:

Do właściwości Biura Ewidencji Ludności należy prowadzenie spraw z zakresu ewidencji ludności,  dowodów osobistych oraz  spraw związanych z organizacyjno – technicznym przygotowaniu na szczeblu miasta wyborów Prezydenta Rzeczypospolitej Polskiej, do Sejmu i Senatu RP, do Parlamentu Europejskiego, do organów samorządu  terytorialnego i organów osiedli oraz przewidzianych przepisami prawa referendów, 
a w szczególności:
1)  prowadzenie i aktualizacja stałego rejestru wyborców,
2)  realizowanie zadań wynikających z ustawy o ewidencji ludności, a w szczególności:
a)  prowadzenie ewidencji ludności,
b) przygotowywanie projektów decyzji administracyjnych w sprawach zameldowania i wymeldowania,
c)  udostępnianie danych jednostkowych z rejestru mieszkańców i rejestru PESEL,
d) współpraca z placówkami oświatowymi w zakresie informacji o aktualnym stanie     i zmianach w ewidencji dzieci i młodzieży w wieku od 3 do 18 lat,
3) prowadzenie prac związanych z organizacją i przeprowadzeniem spisu powszechnego ludności i mieszkań w mieście,
4) realizacja zadań wynikających z ustawy o dowodach osobistych, w tym związanych z:
a) wydawaniem  dowodów  osobistych,  ich  wymianą i unieważnianiem  oraz prowadzeniem odpowiedniej dokumentacji w tym zakresie,
b) udostępnianiem  danych  w trybie  jednostkowym  z rejestru  dowodów osobistych  oraz udostępnianiem dokumentacji związanej z dowodem osobistym,
5) sprawowanie nadzoru nad działalnością stowarzyszeń mających siedzibę na terenie miasta (z wyłączeniem stowarzyszeń jednostek samorządu terytorialnego) w zakresie ustalonym  ustawą  Prawo  o stowarzyszeniach,
6)  prowadzenie ewidencji fundacji,
7)  gromadzenie dokumentacji fundacji ujętych w ewidencji prowadzonej przez wydział,
8)  przygotowywanie projektów decyzji na sprowadzanie zwłok i szczątków ludzkich zza granicy w celu ich pochowania,
9) realizacja zadań wynikających z Kodeksu Wyborczego w tym: przygotowywanie dokumentów niezbędnych do przeprowadzenia wyborów Prezydenta Rzeczypospolitej Polskiej, wyborów do Sejmu i Senatu RP, wyborów do Parlamentu Europejskiego, wyborów do organów samorządu terytorialnego i organów osiedli oraz przewidzianych przepisami prawa referendów.



Sprawy do załatwienia:

Karty informacyjne Biuro Ewidencji Ludności

Powiadom znajomego

Powiadom znajomego

* Pole wymagane