W ramach naszej witryny stosujemy pliki cookies w celu świadczenia Państwu usług na najwyższym poziomie, w tym w sposób dostosowany do indywidualnych potrzeb. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Państwa urządzeniu końcowym. Możecie Państwo dokonać w każdym czasie zmiany ustawień dotyczących cookies.

Kontakt

Urząd Miasta Ostrołęki

pl. gen. Józefa Bema 1
07-400 Ostrołęka

tel.: (+48) 29 764 68 11
fax: (+48) 29 765 43 20

email: um@um.ostroleka.pl

 

NIP Miasta Ostrołęki: 7582142002

 

REGON Miasta Ostrołęki: 550668410
Identyfikator gminy TERYT: 1461011

Biuro Kontroli i Skarg

Wersja strony w formacie XML
Kontakt:

Ariusz Marek Wilemski, Kierownik Biura

  • Telefon: +48 (29) 764 68 11

Kompetencje:

Do właściwości Biura Kontroli i Skarg należy zapewnienie bieżącego nadzoru nad prawidłowością, sprawnością i efektywnością realizacji zadań przez wydziały, referaty i biura, organizowanie i koordynowanie przyjmowania, rozpatrywania i załatwiania skarg i wniosków obywateli, prowadzenie kontroli w miejskich jednostkach organizacyjnych oraz kontroli podmiotów otrzymujących z budżetu miasta dotacje na cele publiczne, a w szczególności:
1) opracowywanie projektów aktów prawnych prezydenta dotyczących szczegółowej procedury kontroli wewnętrznej i zewnętrznej oraz organizacji przyjmowania, rozpatrywania i załatwiania skarg, wniosków i listów obywateli,
2)  sporządzanie planów kontroli wewnętrznej i zewnętrznej,
3)  badanie zgodności kontrolowanego postępowania z obowiązującymi aktami prawnymi,
4)  badanie efektywności działania i realizacji zadań przez wydziały, referaty i biura,
5)  ustalanie przyczyn i skutków stwierdzonych nieprawidłowości w działaniu wydziałów, referatów i biur,
6)  wskazywanie sposobów i środków umożliwiających likwidację stwierdzonych nieprawidłowości,
7)  sporządzanie materiałów pokontrolnych - protokołów i zaleceń pokontrolnych,
8) sprawowanie nadzoru nad realizacją zaleceń pokontrolnych wydanych przez prezydenta oraz  przez organy kontroli zewnętrznych,
9) prowadzenie  książki kontroli i udostępnianie jej organom kontrolującym,
10) opracowywanie w oparciu o ustalenia kontroli informacji, analiz, ocen i wniosków i przedkładanie ich prezydentowi,
11)  prowadzenie rejestru skarg i wniosków obywateli,
12) koordynowanie prac w zakresie przyjmowania, rozpatrywania i załatwiania skarg i wniosków oraz opracowywanie okresowych analiz w tym zakresie,
13) opracowywanie projektów odpowiedzi na skargi i  wnioski obywateli,
14) sporządzanie informacji, sprawozdań w zakresie załatwiania skarg i wniosków obywateli,
15) nadzór nad stosowaniem instrukcji kancelaryjnej i jednolitego rzeczowego wykazu akt oraz archiwizacją akt spraw ostatecznie załatwionych w urzędzie,
16)  współpraca z komisją rewizyjną rady,
17)  nadzór nad realizacją kontroli zarządczej w urzędzie,
18) koordynowanie prac w zakresie przyjmowania, rozpatrywania i załatwiania petycji wpływających do prezydenta, a w szczególności:
a) prowadzenie ewidencji petycji,
b) opracowywanie we współpracy z merytorycznym wydziałem/referatem/biurem projektów odpowiedzi na petycje,
c) sporządzanie i publikacja na stronie internetowej zbiorczej informacji o petycjach rozpatrzonych w roku poprzednim.

 


KLAUZULE INFORMACYJNE W STOSOWANE W BIURZE KONTROLI I SKARG:

Wobec osób składających skargi i wnioski

Powiadom znajomego

Powiadom znajomego

* Pole wymagane