Biuro Kontroli Wewnętrznej
Kontakt:
Renata Dębska - Kierownik Biura
- Telefon: +48 (29) 764 68 11
Kompetencje:
Do właściwości Biura Kontroli Wewnętrznej należą zadania związane z przeprowadzaniem kontroli wewnętrznej oraz koordynacji kontroli zarządczej, a w szczególności:
-
w zakresie przeprowadzania kontroli planowanych i doraźnych w komórkach organizacyjnych Urzędu Miasta Ostrołęka, miejskich jednostkach organizacyjnych oraz kontroli podmiotów otrzymujących z budżetu miasta dotacje na cele publiczne:
-
opracowywanie projektów procedur związanych z funkcjonowaniem w urzędzie kontroli wewnętrznej oraz ich aktualizacja,
-
sporządzanie projektów rocznych planów kontroli i sprawozdań z ich realizacji,
-
ustalanie stanu faktycznego w zakresie objętym kontrolą oraz porównywanie go ze stanem pożądanym, wynikającym z obowiązujących przepisów zewnętrznych i wewnętrznych, procedur jak również standardów oraz ustalenie odchyleń od nich,
-
ocena kontrolowanych zadań pod względem: legalności, gospodarności, terminowości, skuteczności oraz celowości działań,
-
ujawnianie nieprawidłowości w funkcjonowaniu kontrolowanych podmiotów oraz wykrywanie przyczyn i źródeł ich powstania,
-
wskazywanie sposobów i środków umożliwiających likwidację stwierdzonych nieprawidłowości,
-
dokumentowanie dokonanych ustaleń,
-
sporządzanie materiałów pokontrolnych - protokołów i projektów zaleceń pokontrolnych,
-
sprawowanie nadzoru nad realizacją zaleceń pokontrolnych, wydanych przez Prezydenta oraz przez organy kontroli zewnętrznych,
-
prowadzenie książki kontroli urzędu i udostępnianie jej organom kontrolującym,
-
zgłaszanie zawiadomień do Rzecznika Finansów Publicznych oraz prowadzenie jej ewidencji;
-
współpraca z Komisją Rewizyjną Rady Miasta Ostrołęki,
2) w zakresie koordynacji kontroli zarządczej:
-
zapewnianie kompletności i zgodności z prawem dokumentacji w zakresie kontroli zarządczej i zarządzania ryzykiem – bieżąca aktualizacja,
-
koordynacja procesu wyznaczania celów, mierników oraz sprawozdawczości
z realizacji celów i zadań, -
sporządzanie planu działalności urzędu na podstawie planów złożonych przez komórki organizacyjne urzędu oraz samodzielne stanowiska,
-
sporządzanie sprawozdania z działalności urzędu na podstawie sprawozdań złożonych przez komórki organizacyjne urzędu oraz samodzielne stanowiska,
-
bieżące informowanie o stanie kontroli zarządczej w urzędzie,
-
koordynowanie przebiegu procesu samooceny systemu kontroli zarządczej
w urzędzie oraz przekazywanie Prezydentowi jej wyniku; -
koordynowanie realizacji zadań związanych z zarządzaniem ryzykiem w urzędzie, gromadzenie dokumentów dotyczących procesu zarządzania ryzykiem przekazanych przez komórki organizacyjne urzędu oraz samodzielne stanowiska,
-
przygotowywanie projektu Informacji o stanie kontroli zarządczej Urzędu na podstawie otrzymanych dokumentów z komórek organizacyjnych urzędu oraz samodzielnych stanowisk,
-
opracowywanie rocznych sprawozdań o stanie kontroli zarządczej w urzędzie oraz na potrzeby instytucji zewnętrznych,
-
współpraca w wykonywaniu zadań biura z innymi komórkami organizacyjnymi urzędu i samodzielnymi stanowiskami.
KLAUZULE INFORMACYJNE W STOSOWANE W BIURZE KONTROLI I SKARG: