W ramach naszej witryny stosujemy pliki cookies w celu świadczenia Państwu usług na najwyższym poziomie, w tym w sposób dostosowany do indywidualnych potrzeb. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Państwa urządzeniu końcowym. Możecie Państwo dokonać w każdym czasie zmiany ustawień dotyczących cookies.

Kontakt

Urząd Miasta Ostrołęki

pl. gen. Józefa Bema 1
07-400 Ostrołęka

tel.: (+48) 29 764 68 11
fax: (+48) 29 765 43 20

email: um@um.ostroleka.pl

 

adres skrytki ePUAP: /umostroleka/skrytka
Elektroniczna skrzynka podawcza ePUAP

 

NIP Miasta Ostrołęki: 7582142002

 

REGON Miasta Ostrołęki: 550668410
Identyfikator gminy TERYT: 1461011

Wniosek o wpis do ewidencji stowarzyszeń zwykłych/ o zmianę danych w ewidencji

Wersja strony w formacie XML
Szczegóły
Kategoria sprawy kluby, stowarzyszenia, organizacje
Komórka odpowiedzialna Wydział Kultury, Sportu i Turystyki

Treść

Wymagane dokumenty

Wniosek o wpis do ewidencji stowarzyszeń zwykłych KST-W-5
Załączniki:

  • protokół wraz z uchwałami z zebrania założycielskiego
  • lista założycieli
  • imię i nazwisko, adres zamieszkania oraz numer PESEL przedstawiciela reprezentującego stowarzyszenie zwykłe/ członków Zarządu/ członków organu kontroli wewnętrznej
  • regulamin działalności
  • adres siedziby stowarzyszenia zwykłego

Osoby w liczbie co najmniej trzech, zamierzające założyć stowarzyszenie zwykłe organizują Zebranie Założycielskie, z którego sporządzają protokół wraz z uchwałami, listą założycieli oraz uchwalają regulamin działalności.
Regulamin musi określać w szczególności:

  • nazwę stowarzyszenia
  • cel lub cele stowarzyszenia
  • teren i środki działania stowarzyszenia
  • siedzibę stowarzyszenia
  • przedstawiciela reprezentującego stowarzyszenie albo zarząd
  • zasady dokonywania zmian regulaminu działalności
  • sposób nabycia i utraty członkostwa
  • sposób rozwiązania stowarzyszenia zwykłego

Stowarzyszenie zwykłe, które zamierza posiadać zarząd, określa w regulaminie działalności tryb jego wyboru oraz uzupełniania składu, kompetencje, warunki ważności jego uchwał oraz sposób reprezentowania stowarzyszenia zwykłego, w szczególności zaciągania zobowiązań majątkowych.

Stowarzyszenie zwykłe, które zamierza posiadać organ kontroli wewnętrznej, określa           w regulaminie tryb jego wyboru oraz uzupełniania składu oraz jego kompetencje.

Przedstawiciel reprezentujący stowarzyszenie albo zarząd składają na piśmie Prezydentowi Miasta Ostrołęki wniosek o wpis do ewidencji stowarzyszeń zwykłych dołączając:

  • regulamin działalności,
  • listę założycieli stowarzyszenia zwykłego, zawierającą ich imiona i nazwiska, datę        i miejsce urodzenia, miejsce zamieszkania oraz własnoręczne podpisy założycieli,
  • imię i nazwisko, adres zamieszkania oraz numer PESEL przedstawiciela reprezentującego stowarzyszenie zwykłe albo członków Zarządu,
  • imię i nazwisko, adres zamieszkania oraz numer PESEL członków organu kontroli wewnętrznej o ile regulamin działalności przewiduje ten organ,
  • adres siedziby stowarzyszenia zwykłego.

Wniosek o wpis złożony przez Zarząd powinien zostać podpisany przez wszystkich członków zarządu.

Opłaty

Opłata skarbowa:

Złożenie dokumentów o utworzeniu stowarzyszenia nie podlega opłacie skarbowej.
Opłatę w wysokości 17 zł. pobiera się za wydanie zaświadczenia o wpisie stowarzyszenia zwykłego do ewidencji.

Opłatę skarbową wnosi się na rachunek bankowy tut. organu podatkowego:
Urząd Miasta Ostrołęki
32 1020 1592 2300 0410 0000 0162

Inne opłaty:
Nie pobiera się.

Opłata ewidencyjna:
Nie pobiera się.

Miejsce złożenia wniosku

Pl. Gen. J. Bema 1, 07-400 Ostrołęka
tel. (+48 29) 764 68 11 w. 279
czynny: od poniedziałku do piątku w godzinach 8:00-16:00
we wtorki w godzinach 8:00-17:00

Kontakt w sprawie

Sylwia Piątek-Wołosz

Plac gen. J. Bema 1,
tel. +48 (29) 764 68 11 w. 203

Termin odpowiedzi

Organ nadzorujący dokonuje wpisu do ewidencji w terminie 7 dni od dnia:

  1. wpływu wniosku o wpis, jeżeli nie został złożony wniosek o zakazanie założenia stowarzyszenia;
  2. uprawomocnienia  się  orzeczenia odrzucającego albo oddalającego wniosek  o zakazanie założenia stowarzyszenia zwykłego.

Jeżeli wniosek zawiera braki, organ nadzorujący wzywa do jego uzupełnienia w terminie 14 dni od dnia otrzymania wezwania. Nieuzupełnienie wniosku o wpis w terminie 14 dni powoduje jego bezskuteczność.

Organ nadzorujący informuje niezwłocznie przedstawiciela reprezentującego stowarzyszenie zwykłe lub zarząd o dokonaniu wpisu do ewidencji albo bezskuteczności wniosku o wpis.

Tryb odwoławczy

Skarga na bezczynność do sądu administracyjnego

Uwagi

Stowarzyszenie zwykłe nie posiada osobowości prawnej, ale może we własnym imieniu nabywać prawa, w tym własność i inne prawa rzeczowe, zaciągać zobowiązania, pozywać   i być pozywane. Stowarzyszenie zwykłe uzyskuje środki na swoją działalność ze składek członkowskich, darowizn, spadków, zapisów, dochodów z majątku stowarzyszenia oraz ofiarności publicznej. Stowarzyszenie zwykłe może otrzymywać dotacje na zasadach określonych w odrębnych przepisach.

Każdy członek odpowiada za zobowiązania stowarzyszenia zwykłego, bez ograniczeń całym swoim majątkiem solidarnie z pozostałymi członkami oraz ze stowarzyszeniem.

Stowarzyszenie zwykłe musi uzyskać numer REGON z Głównego Urzędu Statystycznego.

Stowarzyszenie zwykłe nie może:

  • powoływać terenowych jednostek organizacyjnych
  • zrzeszać osób prawnych
  • prowadzić działalności gospodarczej
  • prowadzić odpłatnej działalności pożytku publicznego

Stowarzyszenie zwykłe działające na podstawie przepisów dotychczasowych  (założone przed 20 maja 2016r.) są obowiązane dokonać wpisu do ewidencji stowarzyszeń zwykłych, o której mowa w art. 40 ust.5 ustawy Prawo o stowarzyszeniach w terminie 24 miesięcy od dnia wejścia w życie niniejszej ustawy, tj. do 20 maja 2018r. Brak wpisu skutkuje rozwiązaniem stowarzyszenia zwykłego z mocy prawa. Do dnia dokonania wpisu do ewidencji stowarzyszenia zwykłe działają na podstawie przepisów dotychczasowych.

W przypadku wystąpienia zdarzenia uzasadniającego zmianę danych w ewidencji stowarzyszeń zwykłych ( np. zmiana regulaminu, zmiana w składzie władz, zmiana siedziby), stowarzyszenie składa, w terminie 7 dni od dnia wystąpienia  zdarzenia,  wniosek  o zamieszczenie w ewidencji zmienionych danych, załączając dokumenty stanowiące podstawę zmiany ( np. protokół z walnego zebrania członków z listą obecności, uchwały walnego zebrania członków).

Podstawa prawna
  • Ustawa z dnia 7 kwietnia 1989r. Prawo o stowarzyszeniach (tj. Dz.U. z 2020 r. poz. 2261, ze zm.),
  • Rozporządzenie Ministra Spraw Wewnętrznych i Administracji z dnia 2 maja 2016r. w sprawie prowadzenia ewidencji stowarzyszeń zwykłych, jej wzoru oraz szczegółowej treści wpisów (Dz.U.2016.644),
  • Ustawa z dnia 16 listopada 2006r. o opłacie skarbowej (tj. Dz.U. z 2021 r. poz. 1923, ze zm).

 

Załączniki

KST-W-5 doc, 36 kB

Powiadom znajomego

Powiadom znajomego

* Pole wymagane