W ramach naszej witryny stosujemy pliki cookies w celu świadczenia Państwu usług na najwyższym poziomie, w tym w sposób dostosowany do indywidualnych potrzeb. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Państwa urządzeniu końcowym. Możecie Państwo dokonać w każdym czasie zmiany ustawień dotyczących cookies.

Kontakt

Urząd Miasta Ostrołęki

pl. gen. Józefa Bema 1
07-400 Ostrołęka

tel.: (+48) 29 764 68 11
fax: (+48) 29 765 43 20

email: um@um.ostroleka.pl

 

adres skrytki ePUAP: /umostroleka/skrytka
Elektroniczna skrzynka podawcza ePUAP

 

NIP Miasta Ostrołęki: 7582142002

 

REGON Miasta Ostrołęki: 550668410
Identyfikator gminy TERYT: 1461011

WUK 11 Wymiana tablic rejestracyjnych

Wersja strony w formacie XML
Szczegóły
Kategoria sprawy komunikacja, transport
Komórka odpowiedzialna Wydział Uprawnień Komunikacyjnych

Treść

Wymagane dokumenty
  1. W przypadku kradzieży tablic rejestracyjnych:
    • wniosek o wydanie tablic (WUK-W-4 ),
    • dowód rejestracyjny,
    • zaświadczenie wydane przez właściwy organ Policji potwierdzające zgłoszenie kradzieży tablic (tablicy) rejestracyjnych.
  2. W przypadku zgubienia tablic (tablicy) rejestracyjnych:
    • wniosek o wydanie tablic (WUK-W-4 ),
    • dowód rejestracyjny,
    • oświadczenie złożone pod odpowiedzialnością karną za składanie fałszywych zeznań, (WUK-A-3),
  3. W przypadku zniszczenia tablic rejestracyjnych:
    • wniosek o wymianę tablic (WUK-W-4),
    • tablice rejestracyjne,
    • dowód rejestracyjny,
  4. Pełnomocnictwo ( w przypadku działania przez przedstawiciela dla osoby załatwiającej sprawę oraz dokument tożsamości pełnomocnika),
  5. Dokument określający tożsamość właściciela:
    1. dla osoby fizycznej - dowód osobisty,
    2. dla osoby prawnej - oryginały lub uwierzytelnione kserokopie aktualnego wyciągu z rejestru sądowego oraz zaświadczenie o numerze identyfikacyjnym REGON,
    3. dla osób prowadzących działalność gospodarczą oraz spółek cywilnych - wydruk z Centralnej Ewidencji Działalności Gospodarczej (dla każdej osoby fizycznej, na którą będzie zarejestrowany pojazdy pojazd) oraz dokumenty tożsamości, w przypadku spółki dodatkowo umowa spółki.
  6. Potwierdzenie wniesienia opłat,
  7. Umowa ubezpieczenia obowiązkowego OC (do wglądu).
Opłaty

Opłata skarbowa:

  • od złożenia dokumentu stwierdzającego udzielenie pełnomocnictwa lub prokury albo jego odpisu, wypisu lub kopii 17 zł. (z wyłączeniem pełnomocnictwa udzielonego małżonkowi, wstępnemu, zstępnemu lub rodzeństwu, lub gdy mocodawcą jest podmiot zwolniony z opłaty skarbowej).

Inne opłaty:

  • za tablice rejestracyjne - 80 zł.
  • za tablice rejestracyjne motocyklowe, na ciągniki rolnicze i przyczepy - 40 zł.
  • za tablice motorowerowe - 30 zł.
  • za dowód rejestracyjny - 54 zł.
  • za znaki legalizacyjne - 12,50 zł.

Opłata ewidencyjna:

Nie podlega

Miejsce złożenia wniosku

Punkt Obsługi Interesantów
pl. gen. Józefa Bema 1, 07-400 Ostrołęka
tel. (+48 29) 764 68 11 w. 279 czynny:                                               

• poniedziałek, środa, czwartek  -  7:30 - 16:00,                                               • wtorek  -  7:30 - 17:00,                                                                                    • piątek - 7:30 - 15:00.

Punkt Obsługi Interesantów
ul. gen. Tadeusza Kościuszki 45, 07-400 Ostrołęka
(+48 29) 764 68 11 w. 294 czynny:                                                                             
• poniedziałek, środa, czwartek  -  7:30 - 16:00,                                               • wtorek  -  7:30 - 17:00,                                                                                    • piątek - 7:30 - 15:00.

Wydział Uprawnień  Komunikacyjnych
ul. gen. Tadeusza Kościuszki 45, 07-400 Ostrołęka
(+48 29) 764 68 11 w. 206, 220, 224, 246, 304

Godziny przyjęć  interesantów:                                                                     rejestracja pojazdów:

• poniedziałek, środa, czwartek -  8:15 - 15:00,                                                 • wtorek -   8:15 - 16:00,                                                                                    • piątek -  8:15 - 14:00.

odbiór dowodów rejestracyjnych: 

• poniedziałek, środa, czwartek -   8:15 - 15:00,                                               • wtorek  -  8:15 - 16:30,                                                                                    • piątek -  8:15 - 14:30.

W każdy dzień roboczy w godzinach od 11:30 do 12:30 następuje przerwa techniczna w obsłudze interesantów.

Godziny pracy zgodne z BIP                                             https://bip.um.ostroleka.pl/artykul/9/5/godziny-pracy

 

Kontakt w sprawie WUK 11

Ewa Wójcicka                                                                                                Aleksandra Choroszewska
ul. gen. Tadeusza Kościuszki 45, pokój 109 (I piętro)
tel. (+48 29) 764 68 11 w. 246

Mirosława Zera
Agata Roicka
ul. gen. Tadeusza Kościuszki 45, pokój 108 (I piętro)
tel. +48 (29) 764 68 11 w. 206

Angelika Szymaniak                                                                              Iwona Grabowska
ul. gen. Tadeusza Kościuszki 45, pokój 103 (I piętro)
tel. (+48 29) 764 68 11 w. 224

Julita Żebrowska                                                                                           Wioletta Miniszewska
ul. gen. Tadeusza Kościuszki 45, pokój 104 (I piętro)
tel. (+48 29) 764 68 11  w. 304                            

Termin odpowiedzi

Niezwłocznie po złożeniu kompletnych dokumentów strona otrzymuje pozwolenie czasowe i tablice rejestracyjne. Odbiór dowodu rejestracyjnego w terminie do 30 dni.

Tryb odwoławczy

Nie podlega

Uwagi

W przypadkach, o których mowa wyżej wydaje się nowy dowód rejestracyjny i zalegalizowane tablice rejestracyjne z nowym numerem rejestracyjnym oraz nalepkę kontrolną.

Istnieje możliwość wydania na wniosek właściciela pojazdu, tablic/tablicy rejestracyjnej (wtórnika) z zachowaniem dotychczasowego numeru rejestracyjnego po przedstawieniu:

1) dowodu rejestracyjnego,

2) stosownego oświadczenia złożonego pod odpowiedzialnością karną za składanie fałszywych oświadczeń (WUK-A-3).

 Jeżeli pojazd, do którego wydany jest wtórnik tablic, jest przedmiotem współwłasności, wtedy wniosek może złożyć każdy ze współwłaścicieli, przedkładając pełnomocnictwo albo oświadczenie, że działa za zgodą większości współwłaścicieli.

Na okres do wydania nowego dowodu rejestracyjnego, nie dłuższy niż 30 dni, organ rejestrujący na wniosek właściciela pojazdu wydaje pozwolenie czasowe oraz zalegalizowane tablice rejestracyjne.

Na wniosek właściciela pojazdu, dla pojazdu samochodowego, z wyłączeniem motocykla,  istnieje możliwość wydania dodatkowej, zalegalizowanej  tablicy rejestracyjnej służącej do oznaczenia bagażnika zakrywającego tablicę rejestracyjną, z numerem rejestracyjnym tego pojazdu. Dodatkową tablicę rejestracyjną wydaje się po dokonaniu czasowej rejestracji lub przy wydaniu dowodu rejestracyjnego albo po zarejestrowaniu pojazdu.

 

Podstawa prawna:

Prawo o ruchu drogowym (Dz. U. z 2023r. poz. 1047 t.j.  ze zm.)

Kodeks postępowania administracyjnego (Dz. U. z 2023r. poz. 775 t.j. ze zm.)

Załączniki

WUK-A-3(1) pdf, 129 kB
WUK-W-4 docx, 25 kB

Powiadom znajomego

Powiadom znajomego

* Pole wymagane