W ramach naszej witryny stosujemy pliki cookies w celu świadczenia Państwu usług na najwyższym poziomie, w tym w sposób dostosowany do indywidualnych potrzeb. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Państwa urządzeniu końcowym. Możecie Państwo dokonać w każdym czasie zmiany ustawień dotyczących cookies.

Kontakt

Urząd Miasta Ostrołęki

pl. gen. Józefa Bema 1
07-400 Ostrołęka

tel.: (+48) 29 764 68 11
fax: (+48) 29 765 43 20

email: um@um.ostroleka.pl

 

adres skrytki ePUAP: /umostroleka/skrytka
Elektroniczna skrzynka podawcza ePUAP

 

NIP Miasta Ostrołęki: 7582142002

 

REGON Miasta Ostrołęki: 550668410
Identyfikator gminy TERYT: 1461011

WUK 12 Wydanie decyzji o nadaniu cech identyfikacyjnych pojazdu

Wersja strony w formacie XML
Szczegóły
Kategoria sprawy komunikacja, transport
Komórka odpowiedzialna Wydział Uprawnień Komunikacyjnych

Treść

Wymagane dokumenty
  1. Podanie o wydanie decyzji na nadanie cech identyfikacyjnych nadwozia, podwozia lub ramy, silnika w pojeździe (WUK-P-6 ).
  2. Podanie o wydanie decyzji na nadanie cech identyfikacyjnych ramy w przyczepce wykonanej we własnym zakresie, której markę określa się jako "SAM".

Załączniki :

  1. w przypadku, w którym cecha identyfikacyjna uległa skorodowaniu lub została zniszczona podczas wypadku drogowego albo podczas naprawy pojazdu :
    • pisemna opinia rzeczoznawcy samochodowego, w której powinny być wskazane pierwotne cechy identyfikacyjne lub jednoznaczne wykluczenie ingerencji w pole numerowe w celu umyślnego zniszczenia bądź zafałszowania;
    • dowód rejestracyjny, jeżeli pojazd był zarejestrowany;
  2. w przypadku zatarcia lub sfałszowania cech identyfikacyjnych, gdy prawomocnym orzeczeniem sądu zostało ustalone prawo własności pojazdu :
    • prawomocne orzeczenie sądu ustalające prawo własności pojazdu;
  3. w przypadku wymiany podwozia, ramy, na odpowiednio ramę, podwozie bez numeracji fabrycznej:
    • dowód własności ramy, podwozia,
  4. w przypadku pojazdu zbudowanego przy wykorzystaniu nadwozia, podwozia lub ramy konstrukcji własnej, którego markę określa się jako SAM :
    • oświadczenie pod odpowiedzialnością karną potwierdzające, że jest się właścicielem zespołów i części służących do zbudowania pojazdu marki SAM oraz, że pojazd został zbudowany przy wykorzystaniu ramy konstrukcji własnej, którego markę określa się jako "SAM"(WUK-A-4 ).
  5. w przypadku pojazdu odzyskanego po kradzieży, w którym cecha identyfikacyjna uległa zatarciu lub sfałszowaniu :
    • dokumenty stwierdzające odzyskanie pojazdu po kradzieży potwierdzające zatarcie lub sfałszowanie cech;
  6. w przypadku pojazdu nabytego na licytacji publicznej lub od podmiotu wykonującego orzeczenie o przepadku pojazdu na rzecz Skarbu Państwa, w którym cecha identyfikacyjna uległa zatarciu lub sfałszowaniu;
    • dokumenty stwierdzające nabycie pojazdu na licytacji publicznej lub od podmiotu wykonującego orzeczenie o przepadku na rzecz Skarbu Państwa.
  7. pełnomocnictwo w przypadku działania przez przedstawiciela.
  8. dokument pozwalający określić tożsamość właściciela:

     a) dla osoby fizycznej - dowód osobisty 
     b) dla osoby prawnej - oryginały lub uwierzytelnione kserokopie aktualnego wyciągu z   rejestru sądowego oraz zaświadczenie o numerze identyfikacyjnym REGON, 
     c) dla osób prowadzących działalność gospodarczą oraz spółek cywilnych – wydruk z Centralnej Ewidencji Działalności Gospodarczej (dla każdej osoby fizycznej, na którą będzie zarejestrowany  pojazd) oraz dokumenty tożsamości, w przypadku spółki dodatkowo umowa spółki.

Do wszystkich kserokopii dokumentów należy przedstawić do wglądu ich oryginały.

Opłaty

Opłata skarbowa:
- za wydanie decyzji - 10 zł
- za złożenie dokumentu stwierdzającego udzielenie pełnomocnictwa oraz jego odpisu, wypisu lub kopii (nie dotyczy dokumentu poświadczonego notarialnie lub przez uprawniony organ, upoważniającego do odbioru dokumentu oraz pełnomocnictwa udzielonego małżonkowi, wstępnemu, zstępnemu lub rodzeństwu) - 17 zł.
Wpłaty można dokonywać w kasie Urzędu Miasta Ostrołęki, ul. Kościuszki 45.

Inne opłaty:

Nie pobiera się

Opłata ewidencyjna:

Nie pobiera się

Miejsce złożenia wniosku

Punkt Obsługi Interesantów
pl. gen. Józefa Bema 1, 07-400 Ostrołęka
tel. (+48 29) 764 68 11 w. 279 czynny:                                               

• poniedziałek, środa, czwartek  -  7:30 - 16:00,                                               • wtorek  -  7:30 - 17:00,                                                                                    • piątek - 7:30 - 15:00.


Punkt Obsługi Interesantów
ul. gen. Tadeusza Kościuszki 45, 07-400 Ostrołęka
(+48 29) 764 68 11 w. 294 czynny:                                                                              

• poniedziałek, środa, czwartek  -  7:30 - 16:00,                                               • wtorek  -  7:30 - 17:00,                                                                                    • piątek - 7:30 - 15:00.

Wydział Uprawnień  Komunikacyjnych
ul. gen. Tadeusza Kościuszki 45, 07-400 Ostrołęka
(+48 29) 764 68 11 w. 206, 220, 224, 246, 304

Godziny przyjęć  interesantów:                                                                     rejestracja pojazdów:

• poniedziałek, środa, czwartek -  8:15 - 15:00,                                                 • wtorek -   8:15 - 16:00,                                                                                    • piątek -  8:15 - 14:00.

odbiór dowodów rejestracyjnych: 

• poniedziałek, środa, czwartek -   8:15 - 15:00,                                               • wtorek  -  8:15 - 16:30,                                                                                    • piątek -  8:15 - 14:30.

W każdy dzień roboczy w godzinach od 11:30 do 12:30 następuje przerwa techniczna w obsłudze interesantów.

Godziny pracy zgodne z BIP                                             https://bip.um.ostroleka.pl/artykul/9/5/godziny-pracy

Kontakt w sprawie WUK 12

Agata Roicka
ul. gen. Tadeusza Kościuszki 45, pokój 108 (I piętro)
tel. +48 (29) 764 68 11 w. 206

Termin odpowiedzi

Do 30 dni od dnia złożenia kompletnych dokumentów.

Tryb odwoławczy

Odwołanie wnosi się do Samorządowego Kolegium Odwoławczego za pośrednictwem Prezydenta Miasta. Odwołanie składa się w Punkcie Obsługi Interesanta lub Wydziale Uprawnień Komunikacyjnych w terminie 14 dni od daty otrzymania decyzji.

Podstawa prawna:

Prawo o ruchu drogowym (Dz. U z 2023r. poz. 1047 t.j. ze zm.)

Kodeks postępowania administracyjnego (Dz. U. z 2023r. poz. 775 t.j  ze zm.)

Załączniki

WUK-P-6(1) pdf, 137 kB
WUK-A-4(1) docx, 21 kB

Powiadom znajomego

Powiadom znajomego

* Pole wymagane