W ramach naszej witryny stosujemy pliki cookies w celu świadczenia Państwu usług na najwyższym poziomie, w tym w sposób dostosowany do indywidualnych potrzeb. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Państwa urządzeniu końcowym. Możecie Państwo dokonać w każdym czasie zmiany ustawień dotyczących cookies.

Kontakt

Urząd Miasta Ostrołęki

pl. gen. Józefa Bema 1
07-400 Ostrołęka

tel.: (+48) 29 764 68 11
fax: (+48) 29 765 43 20

email: um@um.ostroleka.pl

 

adres skrytki ePUAP: /umostroleka/skrytka
Elektroniczna skrzynka podawcza ePUAP

 

NIP Miasta Ostrołęki: 7582142002

 

REGON Miasta Ostrołęki: 550668410
Identyfikator gminy TERYT: 1461011

WID 3 Wydanie zezwolenia na zajęcie pasa drogowego w celu umieszczenia reklam.

Wersja strony w formacie XML
Szczegóły
Kategoria sprawy zajęcie pasa drogowego
Komórka odpowiedzialna Wydział Inwestycji i Drogownictwa

Treść

Wymagane dokumenty
  1. Wniosek o umieszczenie reklamy – nośnika informacji wizualnej w pasie drogowym (WID-W-3)
  2. Wizualizacja reklamy z treścią reklamy, podaniem wymiarów i sposobu zamocowania - 2 egz,.
  3. Decyzja zezwalająca na lokalizację reklamy w pasie drogowym (dotyczy lokalizacji nowych reklam) – 1 egz,.
  4. Szczegółowy, aktualny plan sytuacyjny w skali 1:500 lub 1:1000 z zaznaczeniem proponowanej lokalizacji - 2 egz,.
    Załącznik graficzny powinien być podpisany przez wnioskodawcę.
  5. Pozwolenie na budowę (Wydział Architektury i Budownictwa) lub przyjęcie zgłoszenia*,
  6. Zgoda właściciela obiektu (np. budynku, słupa oświetleniowego itp.) - dotyczy lokalizacji nowych reklam - 1 egz.,
  7. Pełnomocnictwo (w przypadku gdy wnioskodawcą nie jest inwestor) wraz z dowodem zapłaty należnej opłaty skarbowej w wysokości 17 zł. Opłaty skarbowej dokonuje się gotówką w kasie Urzędu Miasta Ostrołęki, 07-400 Ostrołęka, pl. gen. Józefa Bema 1 lub na rachunek Miasta Ostrołęki,
  8. W celu przedłużenia terminu określonego w decyzji na umieszczenie reklamy- nośnika informacji wizualnej w pasie drogowym opisaną procedurę należy powtórzyć poprzez złożenie nowego wniosku wraz z załącznikami tj. wizualizacją reklamy z treścią reklamy, podaniem wymiarów – 2 egz. oraz szczegółowym planem sytuacyjnym – 2 egz) na 30 dni przed terminem kończącej się decyzji.

    * zgodnie z przepisami Prawa Budowlanego
Opłaty

Opłata skarbowa:
Nie pobiera się.

Inne opłaty:

  • Opłata za zajęcie pasa drogowego - ustalana jako iloczyn liczby metrów kwadratowych powierzchni reklamy, liczby dni zajmowania pasa drogowego i stawki opłaty za zajęcie 1 m2 reklamy.

  • Opłaty  pobiera się za wszystkie powierzchnie reklamowe będące w polu widzenia użytkowników drogi.


Stawki opłat za zajęcie pasa drogowego :

Opłata ewidencyjna:
Nie pobiera się.

Miejsce złożenia wniosku

Punkt Obsługi Interesantów

pl. gen. Józefa Bema 1, 07-400 Ostrołęka
tel. (+48 29) 764 68 11 w. 279,
ul. gen. Tadeusza Kościuszki 45, 07-400 Ostrołęka
(+48 29) 764 68 11 w. 294
czynny: od poniedziałku do piątku w godzinach: 
poniedziałek 8.00-16.00
wtorek 8.00-17.00
środa, czwartek  8.00-16.00
piątek 8.00-15.00.

Kontakt w sprawie WID 3

Karina Dobosz
pl. gen. Józefa Bema 1, pokój 221 (II piętro)
tel. (+48 29) 764 68 11 w. 250 lub (+48 29) 765 42 50

Urszula Tyc
pl. gen. Józefa Bema 1, pokój 221 (II piętro)
tel. (+48 29) 764 68 11 w. 250 lub (+48 29) 765 42 50

Termin odpowiedzi

Wydanie zezwolenia lub jego odmowa następuje w formie decyzji administracyjnej, w terminie do 30 dni od daty złożenia wniosku wraz z wymaganymi dokumentami. 
W sprawach szczególnie skomplikowanych do 60 dni. 

Tryb odwoławczy

Od decyzji przysługuje stronie prawo wniesienia odwołania do Samorządowego Kolegium Odwoławczego w Ostrołęce, w terminie 14 dni od daty jej doręczenia. 
Odwołanie wnosi się za pośrednictwem Prezydenta Miasta Ostrołęki. 

Uwagi

• Procedura dotyczy uzyskania zezwolenia na umieszczenie reklamy – nośnika informacji wizualnej w pasie drogowym.
Stroną decyzji administracyjnej jest zawsze inwestor (właściciel reklamy). W imieniu inwestora, wniosek o wydanie decyzji może złożyć osoba  przez niego upoważniona.
    • Wniosek o wydanie zezwolenia na umieszczenie reklamy – nośnika informacji wizualnej w pasie drogowym należy złożyć z wyprzedzeniem umożliwiającym rozpatrzenie wniosku i wydanie zezwolenia przed terminem jej umieszczenia w pasie drogowym,
    • Zezwolenie na umieszczenie reklamy – nośnika informacji wizualnej w pasie drogowym wydaje się na czas określony,
    • Ze względu na potrzeby związane z zarządzaniem drogami, wymogi wynikające z warunków technicznych dróg publicznych i bezpieczeństwa ruchu drogowego oraz istniejące warunki atmosferyczne, może nastąpić odmowa wydania zezwolenia,
    • W zezwoleniu określa się m.in. zobowiązania właściciela reklamy, warunki przywrócenia pasa drogowego do poprzedniego stanu użyteczności, okres zajęcia pasa drogowego, wysokość opłaty za zajęcie pasa drogowego oraz sposób jej uiszczenia,
    • O umieszczeniu reklamy – nośnika informacji wizualnej w pasie drogowym decyduje jej zlokalizowanie w przestrzeni nad wydzielonym pod drogę pasem terenu w taki sposób, że jest ona widoczna dla użytkowników drogi. W związku z powyższym reklamy na kółkach, np. na lawetach, samochodach czy choćby rowerach podlegają w/w procedurze
    • Za zajęcie pasa drogowego bez zezwolenia zarządca drogi wymierza karę pieniężną w wysokości dziesięciokrotnej należnej opłaty na podstawie art. 40 ust. 12 ustawy z dnia 21 marca 1985 r. o drogach publicznych.
Przez zajęcie pasa drogowego bez zezwolenia rozumie się: zajęcie pasa drogowego bez zgody zarządcy dróg, przekroczenie terminu zajęcia lub zajęcie większej powierzchni niż określona w zezwoleniu.

Podstawa prawna

    • art. 40 ustawy z dnia 21 marca 1985 r. o drogach,
    • Rozporządzenie Rady Ministrów z dnia 1 czerwca 2004 r. w sprawie określenia warunków udzielania zezwoleń na zajęcie pasa drogowego,
    • Uchwała Nr Nr 226/XXIV/2020 Rady Miasta Ostrołęki z dnia 30 stycznia 2020 r. w sprawie ustalenia stawek opłat za zajęcie pasa drogowego na cele niezwiązane z budową, przebudową, remontem, utrzymaniem i ochroną dróg, dla których zarządcą jest Prezydent Miasta Ostrołęki, 
    • Rozporządzenie Ministra Infrastruktury z dnia 24 czerwca 2022 r. w sprawie przepisów techniczno-budowlanych dotyczących dróg publicznych,
    • Ustawa z dnia 7 lipca 1994 r. Prawo budowlane,
    • Ustawa z dnia 27 marca 2003 r. o planowaniu i zagospodarowaniu przestrzennym,
    • Ustawa z dnia 14 czerwca 1960 r. Kodeks postępowania administracyjnego.


Załączniki

WID-W-3 doc, 62 kB

Powiadom znajomego

Powiadom znajomego

* Pole wymagane