WID 13 Wydanie zezwolenia na zajęcie pasa drogowego, umieszczenie urządzeń obcych w gruncie, obiektów budowlanych oraz reklam – drogi wewnętrzne
Wersja strony w formacie XMLKategoria sprawy | zajęcie pasa drogowego |
---|---|
Komórka odpowiedzialna | Wydział Inwestycji i Drogownictwa |
Treść
Wymagane dokumenty
- Wniosek na zajęcie pasa drogowego, umieszczenie urządzeń obcych w gruncie, obiektów budowlanych oraz reklam - drogi wewnętrzne (WID-W-13).
- Zatwierdzony projekt organizacji ruchu drogowego w rejonie przewidywanego zajęcia pasa (w przypadku zajęcia jezdni i chodnika) zgodnie z wymogami bezpieczeństwa ruchu drogowego - 1 egz. oraz szkic sposobu zabezpieczenia terenu robót. W przypadku prowadzenia robót w pasie drogowym, nie mających wpływu na ruch pojazdów i pieszych, wystarczy złożyć szkic sposobu zabezpieczenia terenu robót.
- Szczegółowy plan sytuacyjny w skali 1:500 lub 1:1000 z zaznaczeniem granic i podaniem wymiarów planowanej powierzchni zajęcia pasa drogowego oraz miejsca wbudowania urządzeń (ksero mapki załączonej do decyzji o pozwoleniu na budowę lub zgłoszenia z naniesioną lokalizacją wbudowanych urządzeń i powierzchnią zajęcia pasa w czasie prowadzenia robót) – 2 egz. Załącznik graficzny powinien być podpisany przez wnioskodawcę.
- Szczegółowy plan sytuacyjny w skali 1:500 lub 1:1000 z zaznaczeniem granic i przebiegu umieszczanych urządzeń oraz powierzchni ich rzutu poziomego (kopia mapy załączonej do decyzji o pozwoleniu na budowę lub zgłoszenia z naniesioną lokalizacją wbudowanych urządzeń - 2 egz. Załącznik graficzny powinien być podpisany przez wnioskodawcę.
- Harmonogram robót zawierający takie dane jak: kolejne fazy robót, w szczególności dotyczące odbudowy poszczególnych warstw konstrukcji nawierzchni jak również zakresu odtworzenia pasa drogowego.
- Kopia protokołu Zespołu Uzgadniania Dokumentacji (dotyczy umieszczenia urządzeń obcych w gruncie)
- Kserokopię aktualnego dokumentu potwierdzającego status prawny Wnioskodawcy (np. wypis z właściwego rejestru lub zaświadczenie o wpisie do ewidencji działalności gospodarczej), kserokopię zaświadczenia o numerze identyfikacyjnym REGON oraz NIP – (dotyczy reklam i ogródków gastronomicznych)
- Pełnomocnictwo udzielone przez Inwestora, w przypadku, gdy inwestora reprezentuje pełnomocnik wraz z dowodem wpłaty opłaty skarbowej od udzielonego pełnomocnictwa (jego odpisu, wypisu lub kopii). Złożenie dokumentu stwierdzającego udzielenie pełnomocnictwa (odpisu, wypisu lub kopii) z chwilą złożenia do organu podlega opłacie skarbowej w wysokości 17,00 zł. Zapłaty opłaty skarbowej dokonuje się gotówką w kasie organu podatkowego właściwego miejscowo w sprawach opłaty skarbowej, tj. Urzędzie Miasta Ostrołęki, 07-400 Ostrołęka, pl. gen. Józefa Bema 1 lub na rachunek Miasta Ostrołęki.
- W przypadku zajęcia pasa drogowego w celu prowadzenia robót polegających na remoncie obiektów zabytkowych we wniosku należy dodatkowo wpisać następujące dane: datę oraz numer wpisu obiektu do Rejestru Zabytków.
Zarządca drogi może zażądać dostarczenia dodatkowych dokumentów, innych niż wymienione powyżej.
Opłaty
Opłata skarbowa:
Nie pobiera się.
Inne opłaty:
Za zajęcie pasa drogowego pobiera się opłaty obliczone na zasadach i wysokości określonej w Zarządzeniu Nr 91/2020 Prezydenta Miasta Ostrołęki z dnia 25 marca 2020 r. w sprawie ustalenia wysokości opłat za zajęcie pasa drogowego dróg wewnętrznych stanowiących własność Miasta Ostrołęki oraz umieszczanie w pasie drogowym tych dróg urządzeń infrastruktury technicznej, obiektów budowlanych oraz reklam niezwiązanych z potrzebami zarządzania drogami lub potrzebami ruchu drogowego.
Link do ww. zarządzenia:
https://bip.um.ostroleka.pl/zarzadzenie/7814/zarzadzenie-nr-91-2020
Opłata ewidencyjna:
Nie pobiera się.
Miejsce złożenia wniosku
Punkt Obsługi Interesantów
pl. gen. Józefa Bema 1, 07-400 Ostrołęka
tel. (+48 29) 764 68 11 w. 279,
ul. gen. Tadeusza Kościuszki 45, 07-400 Ostrołęka
(+48 29) 764 68 11 w. 294
czynny: od poniedziałku do piątku w godzinach:
poniedziałek 8.00-16.00
wtorek 8.00-17.00
środa, czwartek 8.00-16.00
piątek 8.00-15.00.
Kontakt w sprawie WID 13
Karina Dobosz
pl. gen. Józefa Bema 1, pokój 221 (II piętro)
tel. (+48 29) 764 68 11 w. 250 lub (+48 29) 765 42 50
Urszula Tyc
pl. gen. Józefa Bema 1, pokój 221 (II piętro)
tel. (+48 29) 764 68 11 w. 250 lub (+48 29) 765 42 50
Termin odpowiedzi
Wydanie zezwolenia następuje w formie umowy dzierżawy, odmowa wydania zezwolenia następuje w formie informacji pisemnej, w terminie do 30 dni, od daty złożenia wniosku wraz z wymaganymi dokumentami.
Tryb odwoławczy
Nie dotyczy
Uwagi
- Wszelkie urządzenia obce umieszczone w pasie drogowym, a niezwiązane z potrzebami zarządzania drogami lub potrzebami ruchu drogowego wymagają zezwolenia zarządcy drogi w formie umowy dzierżawy.
Stroną postępowania jest zawsze inwestor. - Wniosek o wydanie zezwolenia na zajęcie pasa drogowego w celu prowadzenia robót w pasie drogowym, oraz na umieszczenie urządzeń obcych niezwiązanej z funkcjonowaniem drogi, należy złożyć z wyprzedzeniem umożliwiającym rozpatrzenie wniosku i wydanie zezwolenia przed terminem rozpoczęcia inwestycji,
- Zezwolenie na umieszczenie urządzeń obcych niezwiązanej z funkcjonowaniem drogi wydaje się na czas określony,
- Ze względu na potrzeby związane z zarządzaniem drogami, bezpieczeństwa ruchu drogowego oraz istniejące warunki atmosferyczne, może nastąpić odmowa wydania zezwolenia,
- W przypadku nie opuszczenia nieruchomości stanowiących drogi wewnętrzne będące własnością Miasta Ostrołęki po wygaśnięciu lub rozwiązaniu umowy naliczana będzie kara umowna z tytułu bezumownego korzystania z gruntu w wysokości 10-krotności czynszu wynikającego z dotychczasowej umowy.
- W przypadku zajęcia nieruchomości stanowiących drogi wewnętrzne będące własnością Miasta Ostrołęki bez tytułu prawnego naliczana będzie opłata z tytułu bezumownego korzystania z gruntu wg obowiązujących stawek określonych zarządzeniem Nr 91/2020 Prezydenta Miasta Ostrołęki z dnia 25 marca 2020 r. w sprawie ustalenia wysokości opłat za zajęcie pasa drogowego dróg wewnętrznych stanowiących własność Miasta Ostrołęki oraz umieszczanie w pasie drogowym tych dróg urządzeń obcych, obiektów budowlanych oraz reklam niezwiązanych z potrzebami zarządzania drogami lub potrzebami ruchu drogowego.
- Wykaz dróg zarządzanych przez Prezydenta Miasta Ostrołęki dostępny jest na stronie internetowej w Biuletynie Informacji Publicznej.
Podstawa prawna
- art. 8 ustawy z dnia 21 marca 1985 r. o drogach publicznych,
- art. 11 ust. 1 ustawy z dnia 21 sierpnia 1997 r. o gospodarce nieruchomościami,
- Ustawa z dnia 23 kwietnia 1964 r. kodeks cywilny,
- Uchwała Nr 408/LV/2009 Rady Miasta Ostrołęki z dnia 29 października 2009 r. w sprawie powierzenia Prezydentowi Miasta Ostrołęki uprawnienia do ustalenia wysokości opłat za korzystania z dróg wewnętrznych stanowiących własność Miasta Ostrołęki.
- Uchwała Nr 407/LV/2009 Rady Miasta Ostrołęki z dnia 29 października 2009 r. w sprawie ustalenia zasad i trybu korzystania z dróg wewnętrznych stanowiących własność Miasta Ostrołęki.
- Zarządzenie Nr 91/2020 Prezydenta Miasta Ostrołęki z dnia 25 marca 2020 r. w sprawie ustalenia wysokości opłat za zajęcie pasa drogowego dróg wewnętrznych stanowiących własność Miasta Ostrołęki oraz umieszczanie w pasie drogowym tych dróg urządzeń obcych, obiektów budowlanych oraz reklam niezwiązanych z potrzebami zarządzania drogami lub potrzebami ruchu drogowego.