USC 15 Zaświadczenie o stanie cywilnym
Wersja strony w formacie XMLKategoria sprawy | akta stanu cywilnego |
---|---|
Komórka odpowiedzialna | Urząd Stanu Cywilnego |
Treść
Wymagane dokumenty
- Zaświadczenie o stanie cywilnym jest wydawane osobie, której dotyczy.
- Dowód osobisty osoby wnioskującej o wydanie zaświadczenia.
- Dowód uiszczenia należnej opłaty skarbowej.
Opłaty
Opłata skarbowa:
- 38,- zł.
Opłatę skarbową należy dokonać przelewem na nr konta:
32 1020 1592 2300 0410 0000 0162
Urząd Miasta Ostrołęki,
Plac Gen. Józefa Bema 1
07-410 Ostrołęka
lub w kasie Urzędu Miasta Ostrołęki, Plac Gen. Józefa Bema 1
Inne opłaty:
Nie pobiera się.
Opłata ewidencyjna:
Nie dotyczy.
Miejsce złożenia wniosku
Urząd Stanu Cywilnego
ul. Berka Joselewicza 2, 07-400 Ostrołęka
tel. (+48 29) 765 43 11
Kontakt w sprawie USC 15
Hanna Kuć
ul. Berka Joselewicza 2
tel. +48 (29) 765 43 42
Anna Stefanowska
ul. Berka Joselewicza 2
tel. +48 (29) 765 43 40
Termin odpowiedzi
- 7 dni (jeżeli akt stanu cywilnego znajduje się w tutejszych księgach stanu cywilnego).
- 10 dni (gdy akt stanu cywilnego znajduje się w księgach stanu cywilnego prowadzonych przez inne USC).
Tryb odwoławczy
Odmowa wydania zaświadczenia następuje w drodze postanowienia, na które służy zażalenie do Wojewody Mazowieckiego, w terminie 7 dni od dnia jego doręczenia.
Uwagi
Wniosek o wydanie zaświadczenia o stanie cywilnym składa się do wybranego kierownika urzędu stanu cywilnego.
Podstawa prawna
- Ustawa z dnia 28 listopada 2014r. Prawo o aktach stanu cywilnego (Dz.U. z 2022 poz. 1681 t.j.)
- Ustawa z dnia 16 listopada 2006 r. o opłacie skarbowej (Dz.U. z 2022, poz. 2142, 2236, z 2023 poz. 412 t.j.)