W ramach naszej witryny stosujemy pliki cookies w celu świadczenia Państwu usług na najwyższym poziomie, w tym w sposób dostosowany do indywidualnych potrzeb. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Państwa urządzeniu końcowym. Możecie Państwo dokonać w każdym czasie zmiany ustawień dotyczących cookies.

Kontakt

Urząd Miasta Ostrołęki

pl. gen. Józefa Bema 1
07-400 Ostrołęka

tel.: (+48) 29 764 68 11
fax: (+48) 29 765 43 20

email: um@um.ostroleka.pl

 

adres skrytki ePUAP: /umostroleka/skrytka
Elektroniczna skrzynka podawcza ePUAP

 

NIP Miasta Ostrołęki: 7582142002

 

REGON Miasta Ostrołęki: 550668410
Identyfikator gminy TERYT: 1461011

WUK 13 Czasowe wycofanie pojazdu z ruchu

Wersja strony w formacie XML
Szczegóły
Kategoria sprawy komunikacja, transport
Komórka odpowiedzialna Wydział Uprawnień Komunikacyjnych

Treść

Wymagane dokumenty
  1. Wniosek o czasowe wycofanie pojazdu z ruchu (WUK-W-3 )
    Załączniki:
    1. dowód rejestracyjny,
    2. tablice rejestracyjne,
    3. pełnomocnictwo ( w przypadku działania przez przedstawiciela dla osoby załatwiającej sprawę wraz z dokumentem tożsamości pełnomocnika),
    4. potwierdzenie wniesienia opłat,
    5. umowa ubezpieczenia obowiązkowego OC (do wglądu),
    6. dokument określający tożsamość właściciela:
        1. dla osoby fizycznej - dowód osobisty,
        2. dla osoby prawnej - oryginały lub uwierzytelnione kserokopie aktualnego wyciągu z rejestru sądowego oraz zaświadczenie o numerze identyfikacyjnym REGON,
        3. dla osób prowadzących działalność gospodarczą oraz spółek cywilnych - wydruk z Centralnej Ewidencji Działalności Gospodarczej (dla każdej osoby fizycznej, na którą będzie zarejestrowany pojazd oraz dokumenty tożsamości, w przypadku spółki dodatkowo umowa spółki).
      Przedłużenie czasowego wycofania pojazdu z ruchu (WUK-W-3):
  2. Wniosek o czasowe wycofanie pojazdu z ruchu.
    1. Decyzja o czasowym wycofaniu pojazdu z ruchu.
    2. Umowa ubezpieczenia obowiązkowego do wglądu.
Opłaty

Opłata skarbowa:

od złożenia dokumentu stwierdzającego udzielenie pełnomocnictwa lub prokury albo jego odpisu, wypisu lub kopii 17 zł. (z wyłączeniem pełnomocnictwa udzielonego małżonkowi, wstępnemu, zstępnemu lub rodzeństwu, lub gdy mocodawcą jest podmiot zwolniony z opłaty skarbowej).

Inne opłaty:

za wycofanie pojazdu na okres 2 miesięcy - 80 zł.

Następnie za każdy kolejny miesiąc :

od 3 do 12 miesiąca - 4 zł.

od 13 do 24 miesiąca - 2 zł.

od 25 do 48 miesiąca - 0,25 zł.

Opłata ewidencyjna:
Nie podlega.

Miejsce złożenia wniosku

Punkt Obsługi Interesantów
pl. gen. Józefa Bema 1, 07-400 Ostrołęka
tel. (+48 29) 764 68 11 w. 279 czynny:                                               

• poniedziałek, środa, czwartek  -  7:30 - 16:00,                                               • wtorek  -  7:30 - 17:00,                                                                                    • piątek - 7:30 - 15:00.


Punkt Obsługi Interesantów
ul. gen. Tadeusza Kościuszki 45, 07-400 Ostrołęka
(+48 29) 764 68 11 w. 294 czynny:                                                                             
• poniedziałek, środa, czwartek  -  7:30 - 16:00,                                               • wtorek  -  7:30 - 17:00,                                                                                    • piątek - 7:30 - 15:00.

Wydział Uprawnień  Komunikacyjnych
ul. gen. Tadeusza Kościuszki 45, 07-400 Ostrołęka
(+48 29) 764 68 11 w. 206, 220, 224, 246, 304

Godziny przyjęć  interesantów:                                                                     rejestracja pojazdów:

• poniedziałek, środa, czwartek -  8:15 - 15:00,                                                 • wtorek -   8:15 - 16:00,                                                                                    • piątek -  8:15 - 14:00.

odbiór dowodów rejestracyjnych: 

• poniedziałek, środa, czwartek -   8:15 - 15:00,                                               • wtorek  -  8:15 - 16:30,                                                                                    • piątek -  8:15 - 14:30.

W każdy dzień roboczy w godzinach od 11:30 do 12:30 następuje przerwa techniczna w obsłudze interesantów.

Godziny pracy zgodne z BIP                                             https://bip.um.ostroleka.pl/artykul/9/5/godziny-pracy

Kontakt w sprawie WUK 13

Ewa Wójcicka                                                                                          Aleksandra Choroszewska
ul. gen. Tadeusza Kościuszki 45, pokój 109 (I piętro)
tel. (+48 29) 764 68 11 w. 246

Mirosława Zera
Agata Roicka
ul. gen. Tadeusza Kościuszki 45, pokój 108 (I piętro)
tel. +48 (29) 764 68 11 w. 206

Angelika Szymaniak                                                                               Iwona Grabowska
ul. gen. Tadeusza Kościuszki 45, pokój 103 (I piętro)
tel. (+48 29) 764 68 11 w. 224

Julita Żebrowska                                                                                           Wioletta Miniszewska
ul. gen. Tadeusza Kościuszki 45, pokój 104 (I piętro)
tel. (+48 29) 764 68 11  w. 304                            

Termin odpowiedzi

Niezwłocznie po złożeniu kompletnych dokumentów.

Tryb odwoławczy

Odwołanie wnosi się do Samorządowego Kolegium Odwoławczego w Ostrołęce za pośrednictwem Prezydenta Miasta Ostrołęki (odwołanie składa się w Punkcie Obsługi Interesanta lub w Wydziale Uprawnień Komunikacyjnych) w terminie 14 dni od daty otrzymania decyzji o czasowym wycofaniu pojazdu.

Uwagi
Czasowemu wycofaniu podlegają :
  1. Autobusy ;
  2. Samochody ciężarowe i przyczepy o dopuszczalnej masie całkowitej od 3,5 t. ;
  3. Pojazdy specjalne ;
  4. Ciągniki samochodowe.
    Pojazd może być czasowo wycofany z ruchu na okres od 2 do 24 miesięcy. Okres ten może być przedłużony, jednak łączny okres wycofania pojazdu z ruchu nie może przekraczać 48 miesięcy, licząc od dnia wydania decyzji o jego czasowym wycofaniu z ruchu.
    Okres czasowego wycofania pojazdu z ruchu, na pisemny wniosek właściciela, może ulec skróceniu , z zastrzeżeniem, że nie może on być wycofany na okres krótszy niż 2 miesiące.
    Dowód rejestracyjny oraz tablice rejestracyjne zatrzymuje się w depozycie Urzędu do dnia upływu okresu czasowego wycofania pojazdu z ruchu.
    Czasowego wycofania pojazdu z ruchu dokonuje organ, który dokonał rejestracji tegoż pojazdu.
Czasowe wycofanie z ruchu samochodów osobowych w związku z koniecznością wykonania naprawy pojazdu wynikającej z uszkodzenia zasadniczych elementów nośnych konstrukcji :
a) w przypadkach, o których mowa w art. 81 ust.11 pkt 1 lit. b  ("który uczestniczył w wypadku drogowym, w którym zostały uszkodzone zasadnicze elementy nośne konstrukcji nadwozia, podwozia lub ramy, lub noszący ślady uszkodzeń albo którego stan techniczny wskazuje na naruszenie elementów nośnych konstrukcji pojazdu, mogące stwarzać zagrożenie dla bezpieczeństwa ruchu drogowego"  oraz pkt 6 ("w którym w czasie badania technicznego stwierdzono ślady uszkodzeń lub naruszenie elementów nośnych konstrukcji pojazdu, mogących stwarzać zagrożenie bezpieczeństwa ruchu drogowego") ,

b) w przypadku wystąpienia szkody istotnej.


Samochód osobowy może być czasowo wycofany z ruchu na okres od 3 do 12 miesięcy bez możliwości przedłużenia tego okresu i nie wcześniej niż po upływie 3 lat od dnia, w którym upłynął okres czasowego wycofania określony w ostatniej decyzji o jego czasowym wycofaniu z ruchu.
Opłata za decyzję o czasowym wycofaniu samochodu osobowego z ruchu na okres 3 miesięcy wynosi 80 zł.  Za każdy kolejny miesiąc wycofania pojazdu z ruchu (od 4 do 12 m-ca), opłatę zwiększa się o 4,00 zł .

Podstawa prawna:

Prawo o ruchu drogowym (Dz. U. z 2023r. poz. 1047  ze zm.)

Kodeks postępowania administracyjnego (Dz. U. z 2023r. poz. 775 t.j.  ze zm.)

Załączniki

Powiadom znajomego

Powiadom znajomego

* Pole wymagane