DG 25 Wpis do ewidencji wykładowców i wydanie zaświadczenia
Wersja strony w formacie XMLKategoria sprawy | działalność regulowana |
---|---|
Komórka odpowiedzialna | Wydział Działalności Gospodarczej |
Treść
Wymagane dokumenty
1. Wniosek o wpis do ewidencji wykładowców [DG -W-20].
2. Załączniki do wniosku:
a) zaświadczenie o ukończeniu z wynikiem pozytywnym kursu dla kandydatów na wykładowców/kursu uzupełniającego dla wykładowców;
b) zaświadczenie/oświadczenie o niekaralności, potwierdzające niekaralność za:
· przestępstwo przeciwko bezpieczeństwu w komunikacji,
· przestępstwo popełnione w celu osiągnięcia korzyści majątkowej lub osobistej,
· przestępstwo przeciwko wiarygodności dokumentów,
· prowadzenie pojazdu w stanie po użyciu alkoholu lub w stanie po użyciu innego podobnie działającego środka,
· przestępstwo umyślne przeciwko życiu i zdrowiu,
· przestępstwo przeciwko wolności seksualnej i obyczajności;
c) dotychczasowe zaświadczenie wykładowcy – w przypadku rozszerzenia posiadanych uprawnień;
d) potwierdzenie wniesienia opłaty;
e) pełnomocnictwo – w przypadku działania przez przedstawiciela.
Opłata skarbowa:
Od złożenia dokumentu stwierdzającego udzielenie pełnomocnictwa albo jego kopii (nie dotyczy pełnomocnictwa udzielonego małżonkowi, wstępnemu, zstępnemu, rodzeństwu lub gdy mocodawcą jest podmiot zwolniony z opłaty skarbowej) – 17 zł, w przypadku złożenia kopii tych dokumentów – 22 zł.
inne: Za wpis do ewidencji wykładowców - 50 zł.
ewidencyjna: Nie podlega
Miejsce złożenia dokumentów
Punkt Obsługi Interesantów
ul. pl. Gen. Józefa Bema 1, 07-410 Ostrołęka (29) 764 68 11 w. 279
czynny: poniedziałek, środa, czwartek w godz. 8:00 - 16:00; wtorek w godz. 8:00 - 17:00; piątek w godz. 8:00 - 15:00
Wydział Działalności Gospodarczej
ul. pl. Gen. Józefa Bema 7A, 07-410 Ostrołęka (29) 764 68 11 w. 367
czynny: poniedziałek, środa, czwartek w godz. 8:00 - 16:00; wtorek w godz. 8:00 - 17:00; piątek w godz. 8:00 - 15:00
Kontakt w sprawie DG 25
Wioletta Ludwiniak
Pl. gen. Józefa Bema 7A
tel. (29) 765 43 67
Termin odpowiedzi
Niezwłocznie, nie później niż w ciągu miesiąca, a sprawy szczególnie skomplikowanej – nie później niż wciągu dwóch miesięcy od dnia wszczęcia postępowania.
Tryb odwoławczy
Odwołanie wnosi się do Samorządowego Kolegium Odwoławczego
w Ostrołęce za pośrednictwem Prezydenta Miasta Ostrołęki. Odwołanie należy złożyć w Punkcie Obsługi Interesantów lub Wydziale Działalności Gospodarczej w terminie 14 dni od dnia doręczenia decyzji stronie.
W trakcie biegu terminu do wniesienia odwołania strona może zrzec się prawa do wniesienia odwołania wobec organu administracji publicznej, który wydał decyzję. Z dniem doręczenia organowi oświadczenia o zrzeczeniu się prawa do wniesienia odwołania przez ostatnią ze stron postępowania, decyzja staje się ostateczna i prawomocna. Oznacza to, iż takiej decyzji nie można zaskarżyć do Wojewódzkiego Sądu Administracyjnego.
Uwagi
Opłatę należy dokonać w kasie Urzędu lub na rachunek bankowy Urzędu Miasta Ostrołęki tytułem: za wpis do ewidencji wykładowców (numer konta: 62 1020 1592 0000 2702 0224 4457) oraz wpłatę z tytułu opłaty skarbowej (numer konta: 32 1020 1592 2300 0410 0000 0162). Potwierdzenie wniesienia opłaty należy załączyć do wniosku.
Podstawa prawna
Art. 33 ust. 1 i 2 oraz art. 36 ust. 1 ustawy z dnia 5 stycznia 2011 r. o kierujących pojazdami (t. j. Dz. U. z 2023 r. poz. 622).
Rozporządzenie Ministra Infrastruktury z dnia 25 czerwca 2019 r. w sprawie uzyskiwania uprawnień przez instruktorów i wykładowców, opłat oraz wzorów dokumentów stosowanych w tych sprawach, a także stawek wynagrodzenia członków komisji (Dz. U. z 2019 r. poz. 1200).
Ustawa z dnia 14 czerwca 1960 r. Kodeks postępowania administracyjnego
(t. j. Dz. U. z 2022 r. poz. 2000, ze zm).
Ustawa z dnia 16 listopada 2006 r. o opłacie skarbowej (t. j. Dz. U. z 2022 r. poz. 2142, ze zm.).