ZSS 16 Uzyskanie wpisu /zmiany wpisu/ wykreślenia wpisu w wykazie dziennych opiekunów oraz podmiotów ich zatrudniających
Wersja strony w formacie XMLKategoria sprawy | inne |
---|---|
Komórka odpowiedzialna | Wydział Zdrowia i Spraw Społecznych |
Treść
Wymagane dokumenty
Niezbędne e-Formularze:
dostępne na Portalu Emp@tia, moduł eWnioski, składane wyłącznie drogą elektroniczną za pośrednictwem Platformy Informacyjno – Usługowej Emp@tia (http://empatia.mpips.gov.pl/).
1. Wniosek o wpis do rejestru żłobków i klubów dziecięcych lub wpis do wykazu dziennych opiekunów oraz podmiotów ich zatrudniających (RKZ-1).
2. Informacja o zmianie danych zawartych w rejestrze żłobków i klubów dziecięcych lub wykazie dziennych opiekunów oraz podmiotów ich zatrudniających (RKZ-2).
3. Wniosek o wykreślenie z rejestru żłobków i klubów dziecięcych lub wykreślenie z wykazu dziennych opiekunów oraz podmiotów ich zatrudniających (RKZ-3).
Wymagane dokumenty:
1. Wniosek o wpis do rejestru żłobków i klubów dziecięcych lub wpis do wykazu dziennych opiekunów oraz podmiotów ich zatrudniających (RKZ-1) dostępny na Portalu Emp@tia, moduł eWnioski, do wniosku należy dołączyć:
1) zaświadczenie o niekaralności za przestępstwo popełnione umyślnie
2) pełnomocnictwo lub inny dokument poświadczający uprawnienie do złożenia wniosku przez wnioskodawcę na rzecz podmiotu, o którym mowa w Części I wniosku chyba, że umocowanie wynika wprost z rejestrów publicznych, np. CEIDG lub KRS.
W celu sprawdzenia zgodności danych zawartych we wniosku Prezydent Miasta może żądać: odpisu z odpowiedniego rejestru, dokumentu potwierdzającego tożsamość, zaświadczenia o niekaralności dziennego opiekuna, dokumentu potwierdzającego tytuł prawny do lokalu, w którym będzie prowadzona opieka przez dziennego opiekuna. Przedstawienie tych dokumentów nie jest wymagane, w przypadku, gdy Prezydent Miasta może bezpłatnie uzyskać dostęp do danych wynikających z tych dokumentów, dane te są mu znane z urzędu lub możliwe do ustalenia na podstawie danych, którymi rozporządza.
Przed dokonaniem wpisu do wykazu Prezydent Miasta może przeprowadzić wizytację lokalu, w którym sprawowana będzie opieka przez dziennego opiekuna.
2. Informacja o zmianie danych zawartych w rejestrze żłobków i klubów dziecięcych lub wykazie dziennych opiekunów oraz podmiotów ich zatrudniających (RKZ-2) dostępna na Portalu Emp@tia, moduł eWnioski, do informacji należy dołączyć:
1) pełnomocnictwo lub inny dokument potwierdzający uprawnienie do złożenia wniosku w imieniu podmiotu zakładającego żłobek lub klub dziecięcy lub podmiotu zatrudniającego dziennego opiekuna, chyba że uprawnienie to wynika z CEIDG, KRS lub innego dostępnego publicznie rejestru lub ewidencji.
3. Wniosek o wykreślenie z rejestru żłobków i klubów dziecięcych lub wykreślenie z wykazu dziennych opiekunów oraz podmiotów ich zatrudniających (RKZ-3).
Opłaty
Opłata skarbowa:
Nie pobiera się
Inne opłaty:
Nie pobiera się
Opłata ewidencyjna:
Nie pobiera się
Miejsce złożenia dokumentów
Miejsce złożenia i odebrania dokumentów – wyłącznie drogą elektroniczną za pośrednictwem Platformy Informacyjno – Usługowej Emp@tia (http://empatia.mpips.gov.pl/).
Kontakt w sprawie ZSS 24
Małgorzata Brzozowa - Tyszka
ul. gen. Tadeusza Kościuszki 45, pokój 202 (II piętro)
tel. (+48) 29 764 68 11 w. 264 lub bezpośredni 29 765 42 64
Termin odpowiedzi
7 dni od dnia złożenia kompletnego wniosku.
Forma załatwienia wniosku:
Wpis do wykazu dziennych opiekunów oraz podmiotów ich zatrudniających lub zmiana wykazu dziennych opiekunów oraz podmiotów ich zatrudniających lub wydanie decyzji o odmowie wpisu do wykazu dziennych opiekunów oraz podmiotów ich zatrudniających lub wykreśleniu z wykazu dziennych opiekunów oraz podmiotów ich zatrudniających.
Tryb odwoławczy
Odwołanie wnosi się do Samorządowego Kolegium Odwoławczego za pośrednictwem Prezydenta Miasta Ostrołęki w terminie 14 dni od dnia doręczenia decyzji stronie.
Uwagi
Dokumenty załączane do wniosku/informacji składane są: w oryginale w postaci elektronicznej lub jako elektroniczne kopie dokumentów, po uwierzytelnieniu ich kwalifikowanym podpisem elektronicznym albo podpisem potwierdzonym profilem zaufanym ePUAP.
Podstawa prawna
Art. 36 – 47a ustawy z dnia 4 lutego 2011 r. o opiece nad dziećmi w wieku do lat 3