BZK 3 Zezwolenie na przeprowadzenie imprezy masowej
Wersja strony w formacie XMLKategoria sprawy | zbiórki, zgromadzenia, imprezy |
---|---|
Komórka odpowiedzialna | Wydział Bezpieczeństwa i Zarządzania Kryzysowego |
Treść
Wymagane dokumenty
- Wniosek o zezwolenie na przeprowadzenie imprezy masowej (złożony nie później niż 30 dni przed planowanym terminem rozpoczęcia imprezy masowej) - (BZK-W-1)
- Załączniki do wniosku:
- opinia Komendanta Miejskiego Policji,
- opinia Komendanta Miejskiego Państwowej Straży Pożarnej,
- opinia Państwowego Powiatowego Inspektora Sanitarnego,
- opinia Dyrektora Pogotowia Ratunkowego,
- graficzny plan obiektu lub terenu, na którym ma być przeprowadzona impreza masowa, wraz z jego opisem zawierający oznaczenie dróg dojścia i rozchodzenia się uczestników imprezy, dróg ewakuacyjnych i dróg dojazdowych dla pojazdów służb ratowniczych i Policji, oznaczenie punktów pomocy medycznej, hydrantów, punktów informacyjnych, informację o rozmieszczeniu służb porządkowych,
- regulamin obiektu wraz z informacją o sposobie udostępnienia go uczestnikom imprezy masowej,
- plan zabezpieczenia imprezy,
- program i regulamin imprezy masowej wraz z informacją o sposobie udostępnienia go uczestnikom imprezy masowej,
- polisę ubezpieczeniową /jeśli wstęp na imprezę jest odpłatny/,
- pisemną instrukcję określającą zadania służby porządkowej, oraz warunki łączności pomiędzy podmiotami biorącymi udział w zabezpieczeniu imprezy,
- szczegółowe zasady postępowania w przypadku powstania pożaru lub innego miejscowego zagrożenia,
- wskazanie osoby reprezentującej organizatora w zakresie zapewnienia bezpieczeństwa osób uczestniczących w imprezie masowej /kierownika do spraw bezpieczeństwa/
- informację o liczbie osób na imprezie masowej, przewidywanych zagrożeniach bezpieczeństwa i porządku publicznego,
- terminarz rozgrywek meczy piłki nożnej lub terminarz innych imprez masowych - w przypadku imprez masowych organizowanych cyklicznie.
Ważne informacje:
Organ gminy jest właściwy do wydania zezwolenia na imprezę masową o ile ma ona być przeprowadzona na obszarze gminy.
Imprezami masowymi są :
Masowe imprezy artystyczno-rozrywkowe, które mają się odbyć:
- na stadionie lub innym terenie nie będącym budynkiem, na którym liczba udostępnionych przez organizatora miejsc dla osób wynosi nie mniej niż 1 000,
- w hali sportowej lub w innym budynku umożliwiającym przeprowadzenie imprezy masowej, w którym liczba udostępnionych przez organizatora miejsc wynosi nie mniej niż 500,
- przy organizowaniu imprezy sportowej liczba udostępnionych przez organizatora miejsc wynosi nie mniej niż 300.
Nie są imprezami masowymi:
- imprezy organizowane w teatrach, operach, operetkach, filharmoniach, kinach, muzeach, bibliotekach
- domach kultury, galeriach sztuki lub w innych podobnych obiektach,
- imprezy organizowane w szkołach i placówkach oświatowych,
- imprezy organizowane w ramach współzawodnictwa sportowego dzieci i młodzieży,
- imprezy sportowe organizowane dla sportowców niepełnosprawnych,
- imprezy sportu powszechnego o charakterze rekreacji ruchowej, ogólnodostępne i nieodpłatne, organizowane na terenie otwartym,
- imprezy zamknięte organizowane przez pracodawców dla ich pracowników – jeżeli rodzaj imprezy odpowiada przeznaczeniu obiektu lub terenu, gdzie ma się ona odbyć.
Opłaty
Opłata skarbowa:
- za wydanie zezwolenia - 82 zł
- dodatkowo za pełnomocnictwo( jeżeli takie występuje) w wysokości 17 zł
Opłatę wnosi się do kasy Urzędu lub na konto bankowe:
32 1020 1592 2300 0410 0000 0162
Potwierdzenie dokonania opłaty skarbowej należy dostarczyć w chwili złożenia wniosku w sprawie wydania zezwolenia.
W przypadku opłaty bezgotówkowej na przelewie należy dokładnie oznaczyć dane wpłacającego oraz tytuł z jakiego powstało zobowiązanie.
Inne opłaty:
Nie pobiera się.
Opłata ewidencyjna:
Nie pobiera się.
Miejsce złożenia wniosku
Punkt Obsługi Interesantów
pl. gen. Józefa Bema 1, 07-410 Ostrołęka
tel. (+48 29) 765 42 79
czynny: poniedziałek, środa, czwartek w godzinach 8:00 - 16:00
we wtorki w godzinach 8:00 - 17:00
w piątki w godzinach 8:00 - 15:00
Kontakt w sprawie BZK-3
Paula Tomaszewska
ul. Króla Jana Kazimierza 1 pokój nr 17 ( I piętro)
tel. (+48 29) 765 43 85
Termin odpowiedzi
Prezydent Miasta Ostrołęki wydaje zezwolenie na przeprowadzenie imprezy masowej albo odmawia jego wydania w terminie co najmniej 7 dni przed planowanym terminem przeprowadzenia imprezy masowej.
Tryb odwoławczy
Odwołanie wnosi się do Samorządowego Kolegium Odwoławczego w Ostrołęce za pośrednictwem Prezydenta Miasta Ostrołęki w terminie 14 dni od daty wydania zezwolenia lub odmowy jego wydania. Wniesienie odwołania nie wstrzymuje wykonania decyzji.
Uwagi
W trakcie odbywania się imprezy, na podstawie imiennego upoważnienia udzielonego przez Prezydenta Miasta Ostrołęki, może nastąpić kontrola zgodności przebiegu imprezy z warunkami wydanymi w zezwoleniu. W przypadku stwierdzenia niespełnienia przez organizatora imprezy masowej warunków określonych w zezwoleniu, uprawniony przedstawiciel Prezydenta Miasta wydaje decyzję o przerwaniu imprezy masowej, nadając jej rygor natychmiastowej wykonalności.
Kto organizuje imprezę masową bez zezwolenia lub niezgodnie z warunkami określonymi w zezwoleniu lub przeprowadza imprezę wbrew zakazowi, podlega grzywnie nie mniejszej niż 240 stawek dziennych, karze ograniczenia wolności albo pozbawienia wolności od 6 miesięcy do 8 lat (art.58 ust.1 ustawy o bezpieczeństwie imprez masowych z dnia 20 marca 2009r.).
Podstawa prawna
- Ustawa z dnia 20 marca 2009r. o bezpieczeństwie imprez masowych ( t.j. Dz.U. z 2019r., poz. 2171 ze zm.),
- Ustawa z dnia 14 czerwca 1960r. Kodeks postępowania administracyjnego (t.j. Dz.U. z 2020r. poz.256 ze zm.);
- Ustawa z dnia 16 listopada 2006r. o opłacie skarbowej (t.j. Dz.U. z 2020r. poz. 1546 ze zm.).